| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Mercedes klasy G z silnikiem V12

Mercedes klasy G z silnikiem V12

Pod maskę odświeżonego Mercedesa klasy G trafi po raz pierwszy silnik V12. Nowy model z widlastą dwunastką zyska oznaczenie G65 AMG.

Stylistycznie i mechanicznie zmodernizowana klasa G Mercedesa zostanie oficjalnie zaprezentowana w kwietniu podczas targów motoryzacyjnych w Pekinie. Wizualne zmiany modelu oznaczonego kodem W436 obejmą przestylizowaną atrapę chłodnicy, nowe wnętrza reflektorów z diodami LED do jazdy dziennej oraz inne obudowy lusterek. Ponadto, nowa odsłona klasy G zyska zmodyfikowane lampy tylne oraz nowe wzory kół ze stopów lekkich.

Zobacz też: Koncepcyjne propozycje Nissana w Genewie

Najciekawsze zmiany będą jednak miały miejsce pod maską najmocniejszych odmian modelu G oznaczonych skrótem AMG. Dość leciwy już widlasty silnik o pojemności 5.4 l i mocy 500 KM z modelu G55 AMG ustąpi miejsca najnowszej, podwójnie doładowanej jednostce V8 (5.5 l, 540 KM), która napędzać będzie nowego G63 AMG. Przełomem będzie natomiast pojawienie się modelu G65 AMG, w którym pojawi się po raz pierwszy w 33-letniej historii niemieckiego SUVa dwunastocylindrowy motor. Będzie to ta sama 6.0-litrowa jednostka V12 z dwiema turbinami, która napędzać będzie topową wersję roadstera SL. Jej robiące wrażenie parametry - 600 KM mocy i 1000Nm momentu obrotowego – pozwolą rozpędzić ponad 2,5-tonową luksusową terenówkę 0-100 km/h w 5,2 s i osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkości 250 km/h. Zarówno ta jak i pozostałe wersje silnikowe modelu G oferowane będą z 7-biegową skrzynią automatyczną 7G-tronic, która zastąpiła wysłużoną przekładnię pięciostopniową.

Zobacz też: Pakiety Sport i AMG Plus Sports dla Mercedesa Klasy C

W odróżnieniu od słabszych odmian wersje AMG otrzymają inną stylizację przodu (uwydatniony zderzak z większymi wlotami powietrza) oraz większe hamulce pochodzące z modelu ML63 AMG. Nie jest jednak pewne, czy Mercedes zdecyduje się na zastosowanie znanego z G55 AMG układu wydechowego z końcówkami umieszczonymi po bokach auta. Potwierdzone jest natomiast utrzymanie w ofercie dwóch wariantów rozstawu osi – 2400mm w odmianie standardowej i 2850mm w wersji wydłużonej nowej klasy G.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Duchnowska

certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu, mediator rodzinny, specjalista w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »