| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Polska premiera nowego Saaba 9-5

Polska premiera nowego Saaba 9-5

29. października bieżącego roku w Centrum Wystawienniczym Expo w Warszawie swoją oficjalną premierę prasową miało najnowsze wcielenie Saaba 9-5. Przed Wami relacja z tego wydarzenia.

Flagowy okręt szwedzkiego producenta w poważny sposób zmienił swoje oblicze. Premiera auta zbiegła się z istotnym dla firmy momentem. Po przejęciu przez markę Koenigsegg - producenta supersportowych samochodów - Saab ma ambitne plany ruszyć z nową siłą i nieco zmienionym wizerunkiem. Obecnie markę Saab ma charakteryzować sportowe emploi oraz ekologia. Do dyspozycji zgromadzonych w Expo gości byli przedstawiciele zarządu Saab Automobile AB, Saab Product Center oraz Saab Design Center, którzy mówili o nowym 9-5 z prawdziwą pasją, a po swoich wystąpieniach chętnie odpowiadali na pytania. Organizatorzy zadbali również o wizualne pokazy najciekawszych elementów nowego modelu. Oko cieszyły dwa przygotowane do prezentacji egzemplarze auta, które w trakcie jej trwania oficjalnie odsłonięto. Przedstawiciele Saaba podkreślali, że w nowym modelu widać wyraźne cytaty z koncepcyjnego Aero X. Trzeba przyznać, że dzięki charakterystycznemu oświetleniu rodem z konceptu, auto będzie się wyróżniać na ulicy. Sam model prezentuje bardzo elegancką linię. Producent zrezygnował z ostrych kształtów poprzednika na rzecz płynnej i łagodnej sylwetki tej ponad pięciometrowej limuzyny. Widać ponadto dużą konsekwencję w projektowaniu przodu i tyłu tego auta, gdyż według przedstawiciela biura projektowego, najważniejszy jest wygląd całości, a nie detali.

Zobacz też: Audi RS4 w drodze

Wnętrze nowego 9-5 to przykład dobrego wyposażenia i poprawnej ergonomii. Zmieniono design całej deski rozdzielczej oraz wygląd zegarów, nie rezygnując jednak z nawiązań do poprzednich modeli oraz lotniczych inspiracji. Fotele mają sportowy charakter, co nie jest często spotykane w limuzynach. Miejsca na tylnej kanapie jest pod dostatkiem. Dodatkowo pasażerowie tam zasiadający mają do dyspozycji indywidualne ekrany umieszczone w oparciach przednich foteli. W bagażniku zastosowano ciekawe i proste rozwiązanie ułatwiające zagospodarowanie przestrzeni za pomocą przesuwanego po szynach pałąka.

W ofercie znajdą się trzy silniki turbobenzynowe i jeden turbodiesel. Będzie nim 2.0 TiD o mocy 160 KM. Listę benzyniaków otwierać ma motor 1.6 o mocy 180 KM. Następny na liście będzie 220 konny 2.0 BioPower, dostępny również w wariancie z blokadą tylnego dyferencjału - XWD. Motor ten może być napędzany paliwem zawierającym nawet 85% bioetanolu. Topowym silnikiem ma stać się widlasta szóstka o pojemności 2.8 litra i mocy 300 KM. Saab nie rezygnuje jednak z wizerunku producenta aut bezpiecznych. Nowego 9-5 zaopatrzono w kamery monitorujące pasy na jezdni oraz rozpoznające znaki ograniczenia prędkości, adaptacyjne reflektory zmieniające sposób świecenia w zależności od warunków na drodze oraz system wyświetlania informacji na przedniej szybie, dzięki któremu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.

Zobacz też: Mclaren MP4-12C w wersji cabrio

Informacje o najnowszej szwedzkiej limuzynie dostępne są już na oficjalnej stronie Saaba - www.saab.pl - natomiast w cennikach auto ma pojawić się dopiero po nowym roku. Pierwsza w Polsce prezentacja nowego 9-5 miała charakter statyczny. Mamy nadzieję, że w przyszłości będzie nam dane sprawdzić dla Was, jak to auto jeździ.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Cyran

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »