REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ulepszanie ideału - Suzuki SX4

Maciej Medyj
Suzuki SX4
Suzuki SX4

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki modyfikuje swój crossover SX4. Zmiany dotyczą nadwozia, głównie przedniego zderzaka, osłony wlotu powietrza oraz płyt poślizgowych, a także wnętrza i zespołów napędowych - w tym silników spełniających normę Euro 5.

SX4 w wersji hatchback to znany prekursor rosnącego segmentu crossover. Łącząc nowoczesny styl, przestronne wnętrze, wysoką pozycję za kierownicą - praktyczność i uniwersalność nadwozia typu hatchback oraz wyższy prześwit - sprawdza się tak samo w centrach metropolii, jak i na przedmieściach. Ma niewielki promień skrętu i stosunkowo krótkie przełożenia skrzyni biegów, nadwozie o wysokiej sztywności oraz zawieszenie zestrojone z myślą o urozmaiconych drogach. SX4 hatchback jest wyposażony w zupełnie nowe pięcioramienne, 16-calowe aluminiowe obręcze kół i opony o rozmiarze 205/60R16, które nadają mu jeszcze bardziej atrakcyjny wygląd. Przewidziano też nowy pakiet stylizacyjny „Aero”, który nadaje SX4 sportowy wygląd i zapewnia lepsze własności aerodynamiczne.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach

SX4 jest jednym z najbardziej przystępnych cenowo samochodów z napędem na cztery koła (4WD) i systemami ABS oraz ESP. System i-AWD pozwala kierowcy korzystać z napędu na dwa lub cztery koła w trybie automatycznym lub napędu na cztery koła z blokadą. Przełączanie odbywa się za pomocą przycisku, a polepszona w ten sposób trakcja nawet w trudniejszym terenie nie jest okupiona zwiększonym zużyciem paliwa. Ponadto teraz i przy tylnych kołach są hamulce tarczowe.

Zobacz też: Hybrydowa Toyota Yaris HSD

REKLAMA

We wnętrzu kabiny SX4 znajdzie się nowo zaprojektowany zestaw wskaźników i zintegrowany z nim cyfrowy wyświetlacz oraz panel sterowania funkcjami klimatyzacji i wentylacji, koło kierownicy z podświetlonymi przełącznikami sterowania funkcjami audio i sterowania poziomowaniem reflektorów. Przewidziano też miękkie wykładziny podłokietników drzwiowych spotykane dotąd w autach klasy wyższej, chromowane klamki drzwi w najlepiej wyposażonej wersji GLX, a także centralny głośnik w tablicy rozdzielczej. Wersja GLX wyposażona jest ponadto w bezkluczykowy system uruchamiania silnika i wiele innych elementów wyposażenia, które poprawiają wygodę i komfort jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe rozwiązania na rzecz obniżenia poziomu hałasu we wnętrzu zwiększają komfort kierowcy i pasażerów. Zastosowano większą osłonę pod silnikiem, ulepszoną konstrukcję tłumika dynamicznego w układzie napędowym oraz nowe elementy wygłuszające w układzie zewnętrznym mechanizmu zmiany biegów. W nadwoziu zastosowano elementy o podwyższonej sztywności i udoskonalone materiały we wnętrzu. Te rozwiązania pozwoliły zauważalnie obniżyć poziom szumów w kabinie.

Zobacz też: Lifting modeli Peugeot Partner i Expert

Silnik DDiS (Direct Diesel injection by Suzuki) o pojemności 1.9 litra, która rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2 000 obr/min będzie zastąpiony jednostką o pojemności 2.0 litra DDiS, (320 Nm 1 500 obr/min) przy zredukowanej emisji CO2 odpowiednio z 166 g/km do 129g/km. Średnie zużycie paliwa zostało zredukowane do 4.9 l/100 km (dla wersji 2WD z sześciobiegową przekładnią manualną). Cała gama silników Suzuki charakteryzuje się teraz niższą emisją CO2 i niższym zużyciem paliwa. W nowym silniku benzynowym o pojemności 1.5 litra, o zmiennych fazach rozrządu VVT (variable valve timing) obniżono poziom emisji CO2 do 139g/km przy zużyciu paliwa 6.1 l/100km (z 5-biegową skrzynią manualną). Cieszący się dużym uznaniem silnik o pojemności 1,6 l z VVT zapewnia teraz lepsze osiągi, a przy tym jest bardziej przyjazny dla środowiska. Większa moc [88 (120)/ 6000 kW(KM)/ obr/min] idzie w parze ze zmniejszoną emisją dwutlenku węgla (CO2) - ze 165 g/km do 143 g/km, a zużycie paliwa spadło 6,8 l/100 km do 6,2 l/100km (w wersji z pięciobiegową skrzynia manualną).

Suzuki SX4
Suzuki SX4
Suzuki SX4
Suzuki SX4
Suzuki SX4
Suzuki SX4
Suzuki SX4
Suzuki SX4
Suzuki SX4
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA