| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowa kaczka - Citroen C3

Nowa kaczka - Citroen C3

Pierwsza generacja Citroena C3, mimo że w praktyce zastępowała Saxo, debiutowała na rynku jako współczesny następca modelu 2CV. Auto znalazło ponad 2 miliony nabywców. Teraz Citroen prezentuje jego kolejne wcielenie.

Bryła nowego C3 niewiele zmieniła się w stosunku do poprzedniej generacji. To nadal typowo miejski samochód o mocno zaokrąglonych kształtach. Zmieniono jednak przód i tył, dzięki czemu auto zyskało na nowoczesności. Nowa generacja miejskiego francuza nie różni się masą od swojego poprzednika, a może ponadto pochwalić się lepszą aerodynamiką. Auto mierzy 3,94 m długości i 1,71 m szerokości. Dzięki temu mieści się w górnej stawce wśród konkurentów segmentu B, mimo że część z nich przekroczyła już granicę 4 metrów długości. Pojemność bagażnika wynosi 300 litrów, a dzięki licznym schowkom łatwiej będzie można utrzymać porządek w kabinie.

Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach

Największe zmiany nastąpiły we wnętrzu. Cała deska rozdzielcza zyskała nowy wygląd. Jednak przede wszystkim producent zrezygnował z cyfrowego wyświetlacza prędkości i obrotów i zastąpił go tradycyjnym zestawem wskaźników. Auto będzie mogło być wyposażone w nawigację MyWay oraz sprzęt audio o nazwie HiFi System, który ma generować bardzo dobre brzmienie. Cechą charakterystyczną pojazdu jest panoramiczna przednia szyba o nazwie Zenith. Dzięki takiemu rozwiązaniu auto nie tylko efektownie wygląda, ale zapewnia również bardzo dobrą widoczność. Dodatkowo przyczyniają się do niej cienkie przednie słupki, które nie ograniczają pola widzenia. W samochodzie zastosowano również progresywnie przyciemniane szyby, których przyciemnienie jest największe na wysokości głów pasażerów.

Zobacz też: Hybrydowa Toyota Yaris HSD

Producent zapewnia, że samochód będzie oszczędnie obchodził się z paliwem. Mają się do tego przyczynić wprowadzone do oferty w 2011 roku układy napędowe wyposażone w system Stop & Start drugiej generacji. W sprzedaży mają pojawić się również nowe, bardziej ekologiczne trzycylindrowe silniki benzynowe. Przed wprowadzaniem na rynek testowe Citroeny maja pokonać dwa miliony kilometrów w celu wykrycia wszelkich nieprawidłowości. Pozostaje mieć nadzieję, że przyniesie to zamierzony efekt w postaci mniejszej awaryjności. Polska premiera auta zapowiedziana została na wiosnę 2010 roku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bożena Radzikowska

Dyplomowany konsultant feng shui

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »