REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gran Turismo po bawarsku – BMW 5 GT

Michał Karczewski
BMW 5 GT
BMW 5 GT

REKLAMA

REKLAMA

BMW znów zmienia styl. Zamiast kolejnej klasycznej limuzyny proponuje model 5 GT, który ma wypełnić jakąś rynkową niszę. Wygląd nowego BMW z pewnością przyniesie mu tylu zwolenników co przeciwników.

Mimo, że samochód jest kolejną wersją serii 5, trudno doszukać się w jego wyglądzie jakichkolwiek podobieństw do piątki w sedanie. Pojazd łączy w sobie koncepcję kilku różnych klas. Z zewnątrz auto przypomina obniżone X6. Z kolei w środku to po prostu elegancka limuzyna. Cechą charakterystyczną nowego GT jest długi przód oraz potężna bryła dalszej części nadwozia, kryjąca przedział pasażerski i bagażnik. Przednie i tylne lampy przypominają te ze zmienionej ostatnio siódemki. Atrakcyjnym smaczkiem są bezramowe szyby.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach

REKLAMA

Wnętrze tradycyjnie dla BMW łączy w sobie niemiecki porządek i elegancję. Do jego wykończenia użyto materiałów bardzo dobrej jakości. Ponadto deskę rozdzielczą wyposażono w zestaw tradycyjnych okrągłych zegarów oraz 10,2 calowy ekran, przekazujący informacje ze zmodyfikowanego systemu iDrive. Nad głowami pasażerów zamontowano rozjaśniający wnętrze panoramiczny dach.

Przedział pasażerski modelu GT zapewnia możliwość konfiguracji wedle upodobań jadących. Tylne fotele mają funkcję wzdłużnego przesuwania, co umożliwia wybór pomiędzy pokaźnym bagażnikiem, a większą przestrzenią dla siedzących z tyłu pasażerów. W efekcie w zależności od ustawienia foteli, pojemność bagażnika wynosi od 440 do 590 litrów, a po ich całkowitym złożeniu – 1 700. Auto posiada dwuczęściową pokrywę bagażnika. Można ją otworzyć tradycyjnie razem z szybą albo bez, jeśli chcemy wrzucić do kufra niewielkie przedmioty. Rozwiązanie podobne do tego z nowej Skody Superb.

Zobacz też: Hybrydowa Toyota Yaris HSD

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na początek w ofercie znajdą się trzy silniki. Wersja oznaczona 530d zaopatrzona będzie w diesla o pojemności 2 993 cm³, mocy 245 KM i momencie obrotowym wynoszącym 540 Nm. Taki motor zapewni przyspieszenie do setki na poziomie 6,9 s i prędkość maksymalną wynoszącą 240 km/h. Wszystko to przy średnim spalaniu rzędu 6,5 l/100 km. Kolejną wersją w ofercie będzie model 535i. Takie auto zaopatrzono w benzynowy silnik o pojemności 2 979 cm³ i mocy 306 KM. Dzięki temu sprint do pierwszej setki zajmie 6,3 s , a elektronicznie ograniczona prędkość wyniesie 250 km/h. Podobnie zresztą jak w topowej odmianie oznaczonej 550i. Ta opcja będzie miała między kołami zasilany benzyną silnik o pojemności 4 395 cm³ i mocy 407 KM. Czas potrzebny tej odmianie do osiągnięcia 100 km/h to 5,5s. Do przeniesienia napędu w każdej wersji, posłuży ośmiobiegowy automat.

Zobacz też: Lifting modeli Peugeot Partner i Expert

REKLAMA

W standardzie znalazło się pneumatyczne zawieszenie tylnej osi oraz system dynamicznej kontroli jazdy (DDC). Steruje on charakterystyką zmiany biegów, czułością gazu i sposobem pracy wspomagania kierownicy. Ponadto kierowca może wybrać spośród komfortowego i dwóch sportowych trybów pracy.

Lista wyposażenia opcjonalnego jest długa. Znajdują się na niej między innymi takie dodatki jak: reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, urządzenie rozpoznające pas ruchu, wskaźnik ograniczenia prędkości, a także aktywny tempomat i system wzywania pomocy z informacją o lokalizacji pojazdu. Seryjnie każda wersja będzie posiadać automatyczną klimatyzację, system audio oraz biksenonowe reflektory wyposażone w światła do jazdy dziennej, wykonane w technologii diodowej. W zakresie bezpieczeństwa nowe BMW oferuje opony typu Run Flat umożliwiające jazdę po ich przebiciu oraz komplet poduszek powietrznych.

Zobacz też: Gama silnikowa nowej BMW serii 3

Pozostaje tylko pytanie, czy kolejne modele bawarskiego producenta nadal będą szły w wyznaczonym przez X6 stylu, czy też BMW powróci do koncepcji bardziej zachowawczych pojazdów? Niedawny lifting siódemki pokazuję, że rezygnacja z nietuzinkowych rozwiązań na korzyść tych bardziej tradycyjnych nie jest tej firmie obca.

BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA