| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Szósta generacja ikony sportu - Golf GTI

Szósta generacja ikony sportu - Golf GTI

Ponad 1,7 miliona sprzedanych egzemplarzy i bogata historia sprawiły, że Golf GTI już dawno stał się symbolem sportowych kompaktów. Po trzydziestu trzech latach od debiutu na rynek wchodzi szósta odsłona tego auta.

Ponad 1,7 miliona sprzedanych egzemplarzy i bogata historia sprawiły, że Golf GTI już dawno stał się symbolem sportowych kompaktów. Po trzydziestu trzech latach od debiutu na rynek wchodzi szósta odsłona tego auta.

Wiadomo – pierwsza generacja tego pojazdu przeszła do historii jako legenda niewielkich sportowych aut.. 110 KM wystarczyło wtedy żeby dostarczyć nie lada wrażeń z jazdy. Inżynierowie niemieckiej marki dołożyli teraz wielu starań by najnowsze wcielenie Golfa GTI nawiązywało do swojego pradziadka. Przynajmniej jeśli chodzi o design i osiągi. Oczywiście biorąc poprawkę na współczesną konkurencję. Szósty Golf GTI to auto o tyle istotne, że kontynuuje długoletnią historię pojazdu, który stał się wzorem dla wielu producentów sportowych kompaktów. Krótko mówiąc - nie wypada przejść obok tego auta obojętnie.

Zobacz też: Lifting modeli Peugeot Partner i Expert

Golf prezentuje klasyczny, przewidywalny wygląd. Ale chyba właśnie na tym polega siła tego samochodu. Jeśli ktoś chce zwracać na siebie uwagę - idzie do konkurencji, jeśli zaś ceni sobie tradycyjny design sięga po Golfa. Z zewnątrz szybki Volkswagen nie posiada krzykliwych sportowych elementów. Wystarczy tylny spojler, zmienione progi i zderzaki oraz 17 calowe alufelgi. Do tego mówiący wszystko znaczek GTI na osłonie chłodnicy. Samochód mierzy 4,21 m długości, 1,78 m szerokości i 1,47 m wysokości. Bagażnik ma 350 litrów pojemności. Masa własna wynosi 1318 kg (1339 kg w wersji z DSG). Z tyłu w oczy rzuca się nowo opracowany zderzak z czarnym dyfuzorem i dwiema końcówkami rur wydechowych.

We wnętrzu auto zaopatrzono w kraciastą tapicerkę, nawiązującą wyglądem do tej z dawnych wcieleń pojazdu.. Niezależnie jednak od wersji wykończenia, fotele GTI posiadają regulację odcinka lędźwiowego oraz zagłówki zapobiegające urazom kręgosłupa podczas kolizji. Do tego obszyta skórą kierownica i dźwignia hamulca ręcznego oraz pokryta aluminium gałka zmiany biegów, wszystko to wykończone czerwoną nicią. Czarne, przypominające metal elementy w bocznych drzwiach i klasycznie okrągłe zegary dopełniają całości.

Zobacz też: Gama silnikowa nowej BMW serii 3

Auto napędza dwulitrowy turbobenzynowy silnik TSI o mocy 210 KM. Z jednej strony jest oszczędny, z drugiej zapewnia autu sportowy charakter. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 280 Nm jest uzyskiwany już przy 1700 obr/min. i utrzymywany w takiej samej wartości do 5200obr./min. Moc maksymalna dostępna jest w zakresie od 5300 do 6200 obr./min. Motor zapewnia przyspieszenie wynoszące 6,9 s. do pierwszej setki i prędkość maksymalną wynoszącą 240 km/h. Do tego bardzo przyzwoita elastyczność. Od 80 do 120 km/h na piątym biegu auto przyspiesza w 7,5 s., a na szóstym potrzebuje na to dwóch sekund więcej. Motor spełnia przy tym normy emisji spalin Euro5.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Monika Sawarska

Ekspert w zakresie prawa gospodarczego (prawa spółek, prawa bankowego, odpowiedzialności odszkodowawczej oraz handlu międzynarodowego).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »