REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowości Hondy w Genewie

Maciej Medyj
Honda Insight
Honda Insight

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Insight, który po raz pierwszy w Europie pojawił się podczas genewskiego salonu, jest pięciodrzwiowym samochodem rodzinnym. Jego nazwa nawiązuje do modelu o tej nazwie, zaprezentowanego w 1999 roku.

Insight napędzany jest unowocześnionym silnikiem benzynowym i-VTEC o pojemności 1.3-litra oraz niewielkim silnikiem elektrycznym. Do jego największych zalet należą niewielkie zużycie paliwa oraz niski poziom emisji CO2 i innych szkodliwych gazów do atmosfery. Jednostka elektryczna wykorzystywana jest podczas wytracania prędkości jako generator odzyskujący energię, która gromadzona jest w bateriach, a następnie używana do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania.

REKLAMA


Zobacz też: Auta Playboya 2012 roku

Kluczowym elementem układu jest system Eco Assist, który wchodzi w skład wyposażenia standardowego. Górna część tablicy przyrządów, gdzie znajduje się obrotomierz, zawiera wskaźnik zmieniający kolory - zielony oznacza, że kierowca prowadzi samochód ekonomicznie, niebiesko-zielony to znak, iż auto mogłoby być prowadzone bardziej oszczędnie, a niebieski świadczy o tym, że prowadzący nie uzyskuje niskiego spalania. Wskaźnik ten połączono ze diagramem, który informuje nie tylko o bieżącym zużyciu paliwa, ale pokazuje jak agresywnie kierowca przyspiesza i hamuje, zachęcając go tym samym do płynnego wciskania pedałów gazu i hamulca.

Wyświetlacz informuje kierowcę także o postępach na różnych etapach jazdy w pełnym okresie użytkowania pojazdu. Pod koniec każdego przejazdu prowadzącemu zostają przyznane punkty, które można sumować, a po pewnym czasie wymienić na symbole trofeów nagradzających ekonomiczną jazdę. Jeśli jednak styl jazdy okaże się mało ekonomiczny, na wyświetlaczu pojawi się symbol więdnącej rośliny.

Wnętrze samochodu pomieści pięcioro pasażerów oraz 408 litrów bagażu przy standardowej pozycji siedzeń tylnego rzędu, które można złożyć w taki sposób, aby utworzyły praktycznie płaską przestrzeń ładunkową, zwiększając tym samym pojemność bagażnika do 1017 litrów.

Gospodarzem genewskiego stoiska Hondy będzie nowy ASIMO, najbardziej zaawansowany humanoidalny robot na świecie, który pomoże zaprezentować możliwości modelu Insight. ASIMO to najnowszy robot wywodzący się z długiej linii robotów Hondy, sięgającej modelu E0 z 1986 roku. Na przestrzeni lat, ASIMO nabył umiejętność biegania, rozpoznawania ludzi i przedmiotów, wchodzenia po schodach, a nawet serwowania napojów.

Obok Hondy Insight i ASIMO zaprezentowana zostanie nowa wersja uznanego silnika wysokoprężnego Hondy i-DTEC. Jednostka ta rozwija wyższą moc maksymalną, tj. 180 KM przy 4 000 obr./min., czyli o 30 KM więcej od standardowej jednostki i-DTEC. Maksymalny moment obrotowy zwiększył się o 30 Nm do 380 Nm uzyskiwanych przy 2 000 obr./min.

Zobacz też: Nowy kalendarz Pirelli

Wzmocniony silnik montowany będzie pod maską modelu Accord w nowej odmianie Type-S. Oprócz większej mocy, model ten otrzyma nowe, niższe zderzaki, przedni spoiler, poszerzone listwy progowe oraz osłonę chłodnicy wykończoną przyciemnionym chromem. Accord Type-S oferowany będzie w dwóch nowych kolorach - White Pearl i Basque Red - które zostaną dodane do istniejącej gamy kolorystycznej. Dodatkowym wyróżnikiem wersji Type-S będą przezroczyste klosze tylnych reflektorów. Sportowego charakteru dodadzą autu 18-calowe obręcze aluminiowe o nowym kształcie.

Ostatni model z serii S2000 - Ultimate Edition - wejdzie do sprzedaży w Europie w marcu tego roku. Tę limitowaną wersję stworzono specjalnie po to, by uczcić zakończenie produkcji kultowego, sportowego modelu. Wersja Ultimate Edition napędzana będzie sprawdzonym i uznanym silnikiem VTEC o pojemności 2,0 litra (max. 9000 obr./min.). Nadwozie w kolorze Grand Prix White zestawiono z grafitowymi felgami ze stopów metali lekkich. Odcień lakieru, który ma przywodzić na myśl kolorystykę pierwszego bolidu F1 Hondy z 1964 roku, komponuje się z klimatem wnętrza wykończonego czerwoną skórą oraz dobranymi do niej obszyciami na mieszku dźwigni zmiany biegów. Wersję Ultimate Edition wyróżnia także fakt, iż każdy egzemplarz otrzymuje indywidualny numer porządkowy, umieszczony na dekoracyjnych listwach progowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Dodge Viper z silnikiem 8,7 l

REKLAMA

Na stoisku japońskiego producenta zaprezentowana zostanie także Honda CR-Z Hybrid Sports Concept, prezentująca zarys wersji produkcyjnej, która dołączy do modeli Insight i Civic, poszerzając tym samym gamę samochodów hybrydowych Hondy. Sportowy model typu 2+2 zbudowany w oparciu o prezentowany w Genewie koncept zaoferuje klientom szukającym samochodu hybrydowego zupełnie nową jakość w momencie swojej premiery rynkowej w 2010 roku. CR-Z Hybrid Sports Concept prezentuje również wszechstronność systemu hybrydowego Honda IMA, który może pracować w połączeniu z różnymi silnikami i przekładniami w pojazdach o różnych nadwoziach.

CR-Z to skrót od angielskiego „Compact Renaissance Zero", czyli wyrażenia oznaczającego renesans w stylistyce kompaktowych aut, który właśnie się rozpoczął. Futurystyczny i dynamiczny CR-Z łączy sportowe osiągi z kompaktowym nadwoziem. Przednia część pojazdu wyróżnia się pokaźną osłoną chłodnicy oraz wlotami powietrza po obu stronach, a także futurystycznymi reflektorami LED nadającymi całości agresywnego wyglądu oraz umieszczonymi poniżej wąskimi światłami. Z tyłu zastosowano zintegrowane lampy o zaokrąglonym kształcie. W wysoko poprowadzonej tylnej części pojazdu umieszczono przedzieloną spoilerem i pochyloną pod dużym kątem tylną szybę, która stała się znakiem rozpoznawczym modelu CR-X oraz przyjaznych środowisku modeli Insight i FCX Clarity.

Celem projektantów Hondy było stworzenie zupełnie nowego, sportowego wnętrza, potęgującego wrażenie przestrzeni, a zastosowane w nim rozwiązania mają za zadanie zwiększenie przyjemności z jazdy. Atmosferę lekkości osiągnięto dzięki otoczeniu prostej konstrukcji ramowej materiałem o strukturze drobnej siatki. W przeszklonej desce rozdzielczej umieszczono zaawansowaną technologicznie i jednocześnie funkcjonalną i czytelną tablicę przyrządów.

Obok modelu CR-Z będzie można zobaczyć produkcyjną wersję Hondy FCX Clarity, która już trafiła do rąk prywatnych właścicieli w Stanach Zjednoczonych, m.in. do hollywoodzkiego producenta filmowego Rona Yerxa oraz aktorki Jamie Lee Curtis. FCX Clarity jest zasilanym wodorem pojazdem następnej generacji, zbudowanym w oparciu o całkowicie nową platformę ogniw paliwowych Honda V Flow. Napędzana zwartym stosem ogniw paliwowych FCX Clarity charakteryzuje się zerową emisją szkodliwych związków do atmosfery, powiększonym zasięgiem, wyższą mocą i wydajnością oraz niższą masą własną. Eleganckie i dynamiczne nadwozie z nisko umieszczonym środkiem ciężkości oferuje luksusowe warunki podróżowania, co do tej pory było niemożliwe w samochodach napędzanych ogniwami paliwowymi. FCX Clarity jest więc kolejnym krokiem naprzód w dążeniach Hondy do upowszechnienia zaawansowanej technologii pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi.

Zobacz też: Pierwsze ceny BMW 6 Gran Coupe

Samochód jest czterodrzwiowym sedanem z krótkim przodem i przestronną kabiną pasażerską, która w komfortowych warunkach zmieści cztery osoby i ich bagaż. Główne elementy układu napędowego - takie jak silnik elektryczny, platforma ogniw paliwowych, baterie i zbiornik na wodór - zostały pomniejszone i rozmieszczone na całej długości pojazdu. Tapiceka i elementy wykończenia drzwi w modelu FCX Clarity wykonane zostały z bio-tkaniny Hondy, czyli materiału pochodzenia roślinnego, który cechuje się ponadprzeciętną wytrzymałością i odpornością na działanie promieni słonecznych

FCX Clarity wykorzystuje stos ogniw paliwowych typu V Flow, który w połączeniu z zestawem akumulatorów litowo-jonowych oraz z pojedynczym zbiornikiem na wodór napędza silnik elektryczny. Ogniwa paliwowe są głównym źródłem zasilania pojazdu. To tu wodór łączy się z tlenem atmosferycznym, a energia powstała wskutek tej reakcji przetwarzana jest w moc elektryczną, która napędza pojazd. Dodatkowa energia generowana jest dzięki odzyskiwaniu energii kinetycznej pochodzącej z hamowania i wytracania prędkości pojazdu. Uzyskana w ten sposób energia, łącznie z nadmiarem energii pochodzącej z ogniw paliwowych, jest sukcesywnie magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych i wykorzystywana do wspomagania głównego napędu w sytuacjach tego wymagających. Jedynym związkiem emitowanym przez pojazd jest woda.

Emisja CO2 jest natomiast związana z produkcją wodoru, jednak całkowity jej bilans - od produkcji do spalenia w silniku auta - jest ponad dwukrotnie niższy od ilości, jaką emituje klasyczny silnik benzynowy. W procesie produkcji wodoru z wody poprzez elektrolizę, emisja CO2 może zostać zredukowana w jeszcze większym stopniu, co docelowo pozwoli na osiągnięcie zerowego poziomu emisji. Jedynym warunkiem jest wyprodukowanie energii elektrycznej z odnawialnych źródeł, takich jak energia słoneczna, wiatr czy woda.

Honda S2000
Honda S2000
Honda S2000
Honda Assimo
Honda Insight
Honda Insight
Honda Insight
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA