| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Toyota Yaris Verso - pierwsze zdjęcie

Toyota Yaris Verso - pierwsze zdjęcie

Japoński producent opublikował pierwsze, oficjalne zdjęcie swojego nowego minivana przeznaczonego na rynek europejski, który zadebiutuje na nadchodzącym Salonie Samochodowym w Genewie.

Wyglądem Toyota Verso wpisuje się w nową linię stylistyczną wyznaczoną przez najnowszą, trzecią generację modelu Avensis. Współczynnik oporu powietrza jakim może pochwalić się nowy minivan japońskiej marki, wynosi Cx=0,295, co zapewnia mu jedną z czołowych pozycji w tej kategorii, w segmencie kompaktowych MPV. Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi wnętrze auta oferuje sporo przestrzeni, a udoskonalony system składanych pięciu, pojedynczych siedzeń drugiego i trzeciego rzędu, o nazwie Easy Flat-7, pozwala na swobodne kształtowanie przedziału pasażerskiego oraz bagażowego, tak by w razie konieczności umożliwić przewóz nawet siedmiu osób. Dlatego też szczególną uwagę przy opracowywaniu wnętrza nowego modelu przywiązano do zwiększenia przestrzeni i zapewnienia odpowiedniego komfortu w tylnej części kabiny.

Zobacz też: Skoda znów sprzedała najwięcej aut

Wprowadzenie programu Toyota Optimal Drive do gamy silnikowej Verso, poskutkowało zwiększeniem mocy jednostek napędowych nawet o 20 procent oraz zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 12 procent - w porównaniu do obecnej Toyoty Corolli Verso. Wiadomo już, że debiut nowego modelu na rynku brytyjskim nastąpi wiosną tego roku, gdzie samochód będzie początkowo oferowany z czterema jednostkami napędowymi. Benzynowe silniki 1.6 i 1.8 Valvematic standardowo będą współpracować z ręczną, 6-stopniową skrzynią biegów, a w przypadku jednostki napędowej 1.8-litra, opcjonalnie z bezstopniową skrzynią biegów Toyoty o nazwie Multidrive S. Dla miłośników silników wysokoprężnych japoński producent przewidział odświeżony silnik 2.0 D-4D, a także 2.2 D-CAT o mocy 150 KM, sprzężony z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów, który dołączy do oferty handlowej później tego roku. By zapewnić jak najlepszą dynamikę prowadzenia się, zmniejszyć przechyły nadwozia, poprawić stabilność auta i jednocześnie zwiększyć komfort podróżowania, zwiększono rozstaw osi i kół, a także całkowicie zmieniono geometrię zawieszenia.

Zobacz też: Innowacje, które zmieniały oblicze motoryzacji przez ostatnie 100 lat

Nowa Toyota Verso została zaprojektowana z myślą o tym, aby zapewnić jak najlepszy poziom bezpieczeństwa nie tylko pasażerom, ale również pieszym podczas kolizji, a tym samym zebrać jak najlepsze noty, w niezależnych testach zderzeniowych przeprowadzanych przez Euro NCAP - podobnie jak udało się to ostatnio nowym Avensisowi i iQ. I tak za bezpieczeństwo bierne pasażerów standardowo będzie odpowiadać komplet poduszek powietrznych, a w tym kurtyn, które zapewnią ochronę także dla pasażerów trzeciego rzędu siedzeń. Z kolei za bezpieczeństwo czynne odpowiadać będzie system stabilizacji toru jazdy VSC+ (odpowiednik ESP), który znajdzie się w wyposażeniu standardowym każdej wersji Toyoty Verso.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Podkarpackie Biuro Analiz Podatkowych

K. Pysz Kancelaria Doradcy Podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »