| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Seat Exeo - koniec z cukierkową stylizacją

Seat Exeo - koniec z cukierkową stylizacją

Seat w końcu zaprezentował oficjalne fotografie samochodu, jakim debiutuje w klasie średniej.

Najpierw była Ibiza, która okazała się bardzo udanym i groźnym rywalem Fiata Grande Punto. Nie ma jednak, w przeciwieństwie do oczekiwań, sportowego, a przez niektórych nazywanego landrynkowego stylu. Modelem Exeo firma definitywnie potwierdza, że kończy z cukierkowatym imagem zapoczątkowanym przez Alteę. W jego miejsce wchodzi stonowana, ale wciąż mająca odrobinę sportowej werwy stylistyka.

Można się jednak sprzeczać, czy taki odwrót będzie dla pełniącego w koncernie Volkswagena funkcję Alfy Romeo Seata korzystny. Zapewne obrażą się rozkochani w obecnym Leonie Cupra miłośnicy, a przeciętny Kowalski w końcu nie będzie się musiał trudzić, czy z nad przeciwka nadjeżdża Toledo, Leon, a może Altea XL.

Zobacz też: Podrasowany Hyundai Genenesis Coupe

Exeo oparte jest na solidnych fundamentach. Ten samochód to nic innego jak odmłodzone Audi A4 poprzedniej generacji, czyli podstawowy środek transportu dla nie jednego menadżera. Niektórzy mówią, że to idiotyzm, aby wskrzeszać produkcję starego modelu pod inną marką. Zgoda, ale jeśli byłaby mowa o Fiacie 126p. Każdy, kto choć usiadł za kierownicą poprzedniej A-czwórki, wie, jak udany był (jest?) to samochód. Exeo od swojego pierwowzoru różni się tak naprawdę innym przodem i tyłem. Trzeba jednak przyznać, że nie jest to porywający samochód, wygląda ładnie i z pewnością przez bardzo długi czas nie będzie o nim mówić, że jest archaiczny. A przecież w tej klasie, na nieudane eksperymenty miejsca nie ma.

Zobacz też: Ford B-Max czyli Fiesta w wersji XL

Gama silników zapewne będzie opierała się na bardzo udanych benzyniakach TSI i dieslach TDI, które od tego roku są wyposażane w wtrysk typu common rail. Wiemy już w 100 procentach, że Exeo będzie można kupić z turbodoładowanym, dwulitrowym silnikiem 2.0 o mocy 200 KM znanym z Golfa GTI. Ponieważ jednak Seat jest marką sportową, z pewnością nie będzie to topowy motor w tym aucie.

We wnętrzu, poza znaczkiem nie zmieniono nic. Jak widać na załączonych zdjęciach, może byc wykończone w jasnych barwach, ale będzie to domena głównie bogatszych wersji.

Zobacz też: Salon Samochodowy - Genewa 2011

Chociaż Exeo jest tylko zrestylizowanym Audi A4 B7, to jednak ten samochód będzie miał się czym pochwalić. Wciąż jest to nowoczesny, dobrze wyglądający samochód, a jako, że jest także owocem debiutu Seata w klasie średniej, producent zapewnia, że ceny będą bardzo kuszące. Czas pokaże czy owoc ten będzie bardzo słodki czy też bardzo kwaśny.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

WebHat

WebHat to prężnie rozwijająca się firma tworząca interaktywny video e-learning.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »