REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Astra GTC w najmocniejszej wersji OPC

Nowy, sportowy, kompaktowy coupe będzie dostępny na rynku motoryzacyjnym w 2012 roku.  Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji  OPC, fot. Opel
Nowy, sportowy, kompaktowy coupe będzie dostępny na rynku motoryzacyjnym w 2012 roku. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel

REKLAMA

REKLAMA

Już w 2012 roku wejdzie do sprzedaży najmocniejsza seryjna odmiana kompaktowego Opla Astry. Skrót OPC w tym przypadku oznacza moc 280 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Astra OPC napędza benzynowy silnik turbo o pojemności 2 litrów z wtryskiem bezpośrednim. Jego osiągi to: 206 kW/280 KM mocy, maksymalny moment obrotowy - 400 Nm. Silnik współpracuje z sześciostopniową, manualną przekładnią. Auto  rozpędza się maksymalnie do 250 km/h.

REKLAMA

Całe podwozie zaprojektowano z myślą o szybkiej jeździe. Samochód poddano testom na Pętli Północnej (Nordschleife) toru wyścigowego w Nurburgring w Niemczech. Szczególną uwagę zwrócono na dynamikę poprzeczną i przyczepność do nawierzchni. W tym modelu zastosowano wysokiej klasy przednie zawieszenie HiPerStrut.

Zobacz też: Nowy Opel Astra GTC na targach samochodowych we Frankfurcie

REKLAMA

Astra OPC wykorzystuje w pełni adaptacyjny system FlexRide, sterujący właściwościami podwozia. Podwozie FlexRide pozwala kierowcy za pomocą przycisku „Sport” i „OPC” zaostrzyć charakterystykę amortyzatorów, reakcję układu kierowniczego i pedału gazu. Na przedniej osi zamontowano dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Dzięki temu Opel Astra OPC jest jeszcze bardziej stabilny i cechuje się większą przyczepnością do nawierzchni podczas wychodzenia z zakrętu przy dużych prędkościach.

"Opracowaliśmy nowy pakiet, który przekona nawet najbardziej wytrawnych kierowców sportowych, nie tylko na torze Nurburgring” - tłumaczył Joachim Wilkenhock, legenda sportów motorowych. Układ hamulcowy wykonany przez prestiżowego producenta, firmę Brembo, zapewnia dobrą skuteczność hamowania i maksymalną stabilność, nawet podczas dużego nacisku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Ile kosztuje nowy Opel Combo?

Sportowy wygląd wariantowi  OPC nadają: specjalnie wyprofilowane przednie i tylne zderzaki, fartuchy boczne i aerodynamiczny spojler dachowy oraz dwie rury wydechowe w kształcie trapezu.

Wewnątrz auta zamieszczono wyczynowe siedzenia, spłaszczoną, pokrytą skórą sportową kierownicę oraz specjalne wskaźniki, podkreślające jego sportowy charakter.

REKLAMA

Opel Performance Center (OPC) od 1999 r. jest odpowiedzialny za sportowe akcenty w gamie modeli Opla. Samochody z „OPC” w nazwie modelu zajmują najwyższą pozycję w gamie sportowych i są oznaką ogromnego potencjału marki oraz fachowej wiedzy technicznej.

Obecnie dostępne modele OPC to Corsa, 141 kW/192 KM (154 kW/210 KM w wersji Nürburg-Edition), jak również Insignia OPC, która dostępna jest jako 4- i 5-drzwiowy sedan oraz w wersji Sports Tourer. Najmocniejszym silnikiem produkcyjnym w całej historii Opla jest turbodoładowany, benzynowy silnik V6 o pojemności 2,8 litra (239 kW/325 KM).

Zobacz też: Nowy Opel Astra GTC na targach samochodowych we Frankfurcie

W wersji Insigni OPC „Unlimited” maksymalna prędkość wzrasta do 270 km/h, w zależności od wersji nadwozia i rodzaju przekładni.

Astra OPC napędza benzynowy silnik turbo o pojemności 2 litrów z wtryskiem bezpośrednim. Jego osiągi to: 206 kW/280 KM mocy, maksymalny moment obrotowy - 400 Nm. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel
Całe podwozie zaprojektowano z myślą o szybkiej jeździe. Samochód poddano testom na Pętli Północnej (Nordschleife) toru wyścigowego w Nurburgring w Niemczech. Szczególną uwagę zwrócono na dynamikę poprzeczną i przyczepność do nawierzchni. W tym modelu zastosowano wysokiej klasy przednie zawieszenie HiPerStrut. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel
Sportowy wygląd wariantowi OPC nadają: specjalnie wyprofilowane przednie i tylne zderzaki, fartuchy boczne i aerodynamiczny spojler dachowy oraz dwie rury wydechowe w kształcie trapezu. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA