| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowy Opel Astra GTC w najmocniejszej wersji OPC

Nowy Opel Astra GTC w najmocniejszej wersji OPC

Już w 2012 roku wejdzie do sprzedaży najmocniejsza seryjna odmiana kompaktowego Opla Astry. Skrót OPC w tym przypadku oznacza moc 280 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Astra OPC napędza benzynowy silnik turbo o pojemności 2 litrów z wtryskiem bezpośrednim. Jego osiągi to: 206 kW/280 KM mocy, maksymalny moment obrotowy - 400 Nm. Silnik współpracuje z sześciostopniową, manualną przekładnią. Auto  rozpędza się maksymalnie do 250 km/h.

Całe podwozie zaprojektowano z myślą o szybkiej jeździe. Samochód poddano testom na Pętli Północnej (Nordschleife) toru wyścigowego w Nurburgring w Niemczech. Szczególną uwagę zwrócono na dynamikę poprzeczną i przyczepność do nawierzchni. W tym modelu zastosowano wysokiej klasy przednie zawieszenie HiPerStrut.

Zobacz też: Nowy Opel Astra GTC na targach samochodowych we Frankfurcie

Astra OPC wykorzystuje w pełni adaptacyjny system FlexRide, sterujący właściwościami podwozia. Podwozie FlexRide pozwala kierowcy za pomocą przycisku „Sport” i „OPC” zaostrzyć charakterystykę amortyzatorów, reakcję układu kierowniczego i pedału gazu. Na przedniej osi zamontowano dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Dzięki temu Opel Astra OPC jest jeszcze bardziej stabilny i cechuje się większą przyczepnością do nawierzchni podczas wychodzenia z zakrętu przy dużych prędkościach.

"Opracowaliśmy nowy pakiet, który przekona nawet najbardziej wytrawnych kierowców sportowych, nie tylko na torze Nurburgring” - tłumaczył Joachim Wilkenhock, legenda sportów motorowych. Układ hamulcowy wykonany przez prestiżowego producenta, firmę Brembo, zapewnia dobrą skuteczność hamowania i maksymalną stabilność, nawet podczas dużego nacisku.

Zobacz też: Ile kosztuje nowy Opel Combo?

Sportowy wygląd wariantowi  OPC nadają: specjalnie wyprofilowane przednie i tylne zderzaki, fartuchy boczne i aerodynamiczny spojler dachowy oraz dwie rury wydechowe w kształcie trapezu.

Wewnątrz auta zamieszczono wyczynowe siedzenia, spłaszczoną, pokrytą skórą sportową kierownicę oraz specjalne wskaźniki, podkreślające jego sportowy charakter.

Opel Performance Center (OPC) od 1999 r. jest odpowiedzialny za sportowe akcenty w gamie modeli Opla. Samochody z „OPC” w nazwie modelu zajmują najwyższą pozycję w gamie sportowych i są oznaką ogromnego potencjału marki oraz fachowej wiedzy technicznej.

Obecnie dostępne modele OPC to Corsa, 141 kW/192 KM (154 kW/210 KM w wersji Nürburg-Edition), jak również Insignia OPC, która dostępna jest jako 4- i 5-drzwiowy sedan oraz w wersji Sports Tourer. Najmocniejszym silnikiem produkcyjnym w całej historii Opla jest turbodoładowany, benzynowy silnik V6 o pojemności 2,8 litra (239 kW/325 KM).

Zobacz też: Nowy Opel Astra GTC na targach samochodowych we Frankfurcie

W wersji Insigni OPC „Unlimited” maksymalna prędkość wzrasta do 270 km/h, w zależności od wersji nadwozia i rodzaju przekładni.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Astra OPC napędza benzynowy silnik turbo o pojemności 2 litrów z wtryskiem bezpośrednim. Jego osiągi to: 206 kW/280 KM mocy, maksymalny moment obrotowy - 400 Nm. 
Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji  OPC, fot. Opel
Astra OPC napędza benzynowy silnik turbo o pojemności 2 litrów z wtryskiem bezpośrednim. Jego osiągi to: 206 kW/280 KM mocy, maksymalny moment obrotowy - 400 Nm. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel

Nowy, sportowy, kompaktowy coupe będzie dostępny na rynku motoryzacyjnym w 2012 roku.
Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji  OPC, fot. Opel
Nowy, sportowy, kompaktowy coupe będzie dostępny na rynku motoryzacyjnym w 2012 roku. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel

Całe podwozie zaprojektowano z myślą o szybkiej jeździe. Samochód poddano testom na Pętli Północnej (Nordschleife) toru wyścigowego w Nurburgring w Niemczech. Szczególną uwagę zwrócono na dynamikę poprzeczną i przyczepność do nawierzchni. W tym modelu zastosowano wysokiej klasy przednie zawieszenie HiPerStrut.
Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji  OPC, fot. Opel
Całe podwozie zaprojektowano z myślą o szybkiej jeździe. Samochód poddano testom na Pętli Północnej (Nordschleife) toru wyścigowego w Nurburgring w Niemczech. Szczególną uwagę zwrócono na dynamikę poprzeczną i przyczepność do nawierzchni. W tym modelu zastosowano wysokiej klasy przednie zawieszenie HiPerStrut. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel

Sportowy wygląd wariantowi  OPC nadają: specjalnie wyprofilowane przednie i tylne zderzaki, fartuchy boczne i aerodynamiczny spojler dachowy oraz dwie rury wydechowe w kształcie trapezu. 
Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji  OPC, fot. Opel
Sportowy wygląd wariantowi OPC nadają: specjalnie wyprofilowane przednie i tylne zderzaki, fartuchy boczne i aerodynamiczny spojler dachowy oraz dwie rury wydechowe w kształcie trapezu. Nowy Opel Astra GTC w wyczynowej wersji OPC, fot. Opel

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Rybka

www.dekoria.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »