| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowy Peugeot 308 stawia na ekologię

Nowy Peugeot 308 stawia na ekologię

Nowy Peugeot 308 został zmodernizowany pod kątem ekologii. Konstruktorzy zoptymalizowali elementy auta, które mają wpływ na zużycie paliwa. W gamie Peugeota 308 znajdzie się technologia mikro-hybrydowa e-HDI.

Nowe linie nadwozia Peugeota 308 wpisują się subtelnie w aktualne trendy stylistyczne Marki. Przedstawiciela Peugeota podkreślają, że styl wszystkich trzech wersji nadwoziowych (hatchbacka, CC i SW) prezentuje teraz bardziej „techniczną” formę elegancji. Nowością we francuskim kompakcie są obramowania przednich świateł przeciwmgielnych wykonane w technologii LED. Auto odróżnić można również po przednich reflektorach ksenonowych, które mają teraz osłonę w kolorze tytanu.

Nowy Peugeot 308, podobnie jak jego większy brat, czyli model 508, korzysta z innowacyjnej technologii mikrohybrydowej e-HDi, najnowszej wersji systemu Start & Stop oraz silnika 1,6 HDi FAP, rozwijającego moc 112 KM i spełniającego normę emisji spalin Euro 5. Rozwiązania te dostępne są już w podstawowej wersji nowego modelu, wyposażonej w zautomatyzowaną przekładnię ręczną oraz (po raz pierwszy) w odmianach z przekładnią manualną.

Zobacz również: Nowe silniki pod maską Jeepa Wranglera

Zastosowanie technologii mikrohybrydowej nie jest jedynym rozwiązaniem wpływającym na redukcję emisji CO2. Konstruktorzy zoptymalizowali wszystko, co ma wpływ na zużycie paliwa:

-o 25 kg obniżyli masę samochodu,
-wprowadzili 16-calowe koła z oponami o niskich oporach toczenia,
-zoptymalizowali silniki, stosując w nich najnowsze rozwiązania (VTi, THP, HDi Euro 5),
-zmniejszyli współczynnik oporu powietrza Cx do 0,28 dla najbardziej oszczędnej wersji, co jest rekordowo niską wartością wśród samochodów tej klasy.

Emisja CO2 dla modelu 308 hatchback z silnikiem 1,6 e-HDi FAP 112 KM i z przekładnią manualną BMP6 to 98 g/km.

Zobacz również: Sebastian Vettel, Infiniti i tor w Shanghaju

W 308 dostępne są 4 silniki benzynowe o mocach od 98 KM do 200 KM (w wersji GTi) oraz 4 silniki Diesla, rozwijające moc od 92 KM do 163 KM. Podstawowa wersja samochodu – 308 hatchback z silnikiem 1,6 HDi FAP o mocy 92 KM i przekładnią manualną emituje 110 g/km.CO2 (według danych producenta). 

Premiera nowego Peugeot 308 miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu bieżącego roku, a w europejskich salonach sprzedaży samochód pojawi się w kwietniu 2011 roku (w Polsce w czerwcu).

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Premiera nowego Peugeot 308 miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu bieżącego roku. Fot. Peugeot
Premiera nowego Peugeot 308 miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu bieżącego roku. Fot. Peugeot

Nowy Peugeot 308, podobnie jak jego większy brat, czyli model 508, korzysta z innowacyjnej technologii mikrohybrydowej e-HDi Fot. Peugeot
Nowy Peugeot 308, podobnie jak jego większy brat, czyli model 508, korzysta z innowacyjnej technologii mikrohybrydowej e-HDi Fot. Peugeot

Nowością we francuskim kompakcie są obramowania przednich świateł przeciwmgielnych wykonane są w technologii LED. Fot. Peugeot
Nowością we francuskim kompakcie są obramowania przednich świateł przeciwmgielnych wykonane są w technologii LED. Fot. Peugeot

Nowe linie nadwozia Peugeota 308 wpisują się subtelnie w aktualne trendy stylistyczne Marki. Fot. Peugeot
Nowe linie nadwozia Peugeota 308 wpisują się subtelnie w aktualne trendy stylistyczne Marki. Fot. Peugeot

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Wojciech Krawczyk

Instruktor American Heart Association (pierwsza pomoc).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »