| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Hybrydowe Volvo V60 o mocy 285 KM

Hybrydowe Volvo V60 o mocy 285 KM


Volvo przygotowało hybrydową wersję modelu V60. Do napędu auta użyto mocnego Diesla oraz silnik elektryczny. Volvo V60 Plug-in będzie łączył w sobie sportowe osiągi i ekologię.

Nowa hybrydowa wersja modelu Volvo V60 to posiada cechy trzech różnych samochodów: auta elektrycznego o zasięgu do 50 kilometrów, samochodu hybrydowego o średnim zużyciu paliwa na poziomie 1,9 l/100 km i emisji dwutlenku węgla CO2 o wartości poniżej 49 g/km, a także dynamicznego kombi o mocy 285KM i momencie obrotowym o wartości 640 Nm (przy uwzględnieniu działania zarówno napędu konwencjonalnego jak i elektrycznego).

Przednie koła hybrydy V60 napędzane będą pięciocylindrowym turbodieslem o mocy 215 KM (jego pojemność to 2,4 litra) i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm. Tylna oś została wyposażona w układ ERAD (ang. Electric Rear Axel Drive) - elektryczny silnik o mocy 70 KM, zasilany baterią litowo-jonową o pojemności 12 kWh. Moment obrotowy na koła zostanie przekazany za pomocą automatycznej skrzyni biegów.

Zobacz również: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

Dzięki trzem przyciskom umieszczonym na konsoli centralnej samochodu, kierowca może wybrać preferowany tryb jazdy: "Pure", "Hybrid" i "Power", w zależności o tego, z którego silnika chce w danej chwili korzystać. Jeśli zdecyduje się na tryb "Pure", samochód będzie wykorzystywał tylko napęd elektryczny i będzie można nim pokonać dystans 50 km. Z kolei tryb "Hybrid" to najbardziej ekonomiczne połączenie napędu konwencjonalnego z zasilaniem elektrycznym.

W tym trybie, według danych producenta, auto zużywa 1,9 litra oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 49 g/km, a całkowity zasięg pojazdu to 1200 km. Opcja "Power" służy do dynamicznej jazdy. Auto wykorzystuje wtedy maksymalną moc napędu konwencjonalnego i silnika elektrycznego (215KM + 70 KM), a jego moment obrotowy kształtuje się za poziomie 640 Nm (440 Nm + 200 Nm). Z kolei czas rozpędzania od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 6,9 sekundy.

Poza trzema trybami jazdy, hybryda V60 ma możliwość oszczędzania mocy baterii, aby później móc korzystać tylko z silnika elektrycznego, na przykład po wjeździe do centrum miasta. 

Naciśnięcie przycisku AWD w konsoli centralnej uruchamia elektryczny napęd na cztery koła. Przednia oś jest napędzana silnikiem diesla a tylna silnikiem elektrycznym.

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Volvo V60 Plug-in można naładować przez tradycyjne gniazdko elektryczne (230V / 6A, 10A lub 16A) w domu lub na parkingu. Czas ładowania zależy od poziomu natężenia prądu. Pełne ładowanie przy natężeniu 16A trwa ponad 2 godziny, dla 10A czas ładowania to 4,5 godziny, a ładowanie prądem 6A będzie trwać około 7,5 godziny.

Możliwa będzie także komunikacja z samochodem za pośrednictwem aplikacji w telefonie komórkowym, która umożliwi właścicielowi dostęp do szeregu opcji, np. przypomnienie o podłączeniu auta do ładowania.

Volvo V60 zostanie zaprezentowane 1 marca 2011 podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, a jego sprzedaż rozpocznie się w 2012 roku. Auto powstało dzięki bliskiej współpracy Volvo Cars ze szwedzkim producentem energii elektrycznej, firmą Vattenfall.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Z zewnątrz Volvo V60 Plug-in różni się od "zwykłego" V60 złączem służącym do ładowania litowo-jonowego akumulatora. Fot. Volvo
Z zewnątrz Volvo V60 Plug-in różni się od "zwykłego" V60 złączem służącym do ładowania litowo-jonowego akumulatora. Fot. Volvo

Tablica przyrządów Volvo V60 Plug-in Fot. Volvo
Tablica przyrządów Volvo V60 Plug-in Fot. Volvo

Gniazdo ładowania Volvo V60 Plug-in Fot. Volvo
Gniazdo ładowania Volvo V60 Plug-in Fot. Volvo

Litowo-jonowe akumulatory Volvo V60 Plug-in można naładować ze zwykłego gniazdka. Fot. Volvo
Litowo-jonowe akumulatory Volvo V60 Plug-in można naładować ze zwykłego gniazdka. Fot. Volvo

Deska rozdzielcza Volvo V60 Plug-in Fot. Volvo
Deska rozdzielcza Volvo V60 Plug-in Fot. Volvo

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

StukPuk.pl

Jesteśmy grupą młodych ludzi zdrowo stukniętych na punkcie materiałów budowlanych, którzy pewnego dnia wpadli na pomysł, aby pasję i doświadczenie przekuć w sukces.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »