| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Prawo > Katowice wprowadziły strefę ograniczenia prędkości do 30 km/h

Katowice wprowadziły strefę ograniczenia prędkości do 30 km/h

Władze miasta Katowice wprowadziły w śródmieściu strefę "Tempo 30". Oznacza to, że na ulicach zlokalizowanych w centrum nie można poruszać się z większą prędkością niż 30 km/h. Ograniczenie ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Od poniedziałku na drogach w śródmieściu Katowic obowiązuje strefa ograniczonej prędkości - do 30 km na godzinę. Lokalne władze są przekonane, że dzięki temu nie tylko zwiększy się bezpieczeństwo pieszych i kierujących, ale także poprawi jakość życia mieszkańców.

W związku z wprowadzeniem strefy "Tempo 30" od tygodnia trwa akcja informacyjna Urzędu Miasta w Katowicach pod hasłem "Przebojowa 30 w Katowicach". Jednym z jej elementów będą zaplanowane na poniedziałek działania prewencyjne policji. Patrole policji w towarzystwie będą zatrzymywać kierowców, którzy w wyznaczonej strefie przekroczą dopuszczalną prędkość 30/h. Zamiast mandatów wręczą im jednak ulotki informacyjne i lizaki.

Zobacz też: Od 2016 r. sprawdzisz punkty karne przez internet

Działania prewencyjne potrwają do zakończenia akcji informacyjnej we wrześniu. Celem akcji "Przebojowa 30 w Katowicach" jest przede wszystkim poinformowanie o zmianach, ale też promocja strefy "Tempo 30".

Władze Katowic są przekonane, że ograniczenie prędkości do 30 km/h zwiększy bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców, a także poprawi płynność ruchu samochodowego w centrum miasta. Obniżenie poziomu hałasu i stężenia spalin ma jednak przede wszystkim służyć poprawie jakości życia w Katowicach. Jak przekonywał prezydent miasta Marcin Krupa, wprowadzenie tzw. strefy "Tempo 30" ma dać mieszkańcom Katowic "możliwość pełnego korzystania" z przestrzeni śródmiejskiej.

Prezydent podkreślił również, że ograniczenie prędkości w centrum Katowic wiąże się z prowadzoną przez miasto polityką rowerową. Chodzi o to, by w miejscach, gdzie nie ma możliwości wydzielenia dodatkowych pasów dla ruchu rowerowego, bezpiecznie połączyć ruch rowerowy z samochodowym. W dalszej kolejności miasto planuje m.in.: budowę centrów przesiadkowych, tramwaju do południowych dzielnic Katowic, rozbudowę infrastruktury rowerowej i sieci wypożyczalni rowerów w Katowicach.

Zobacz też: Płock wprowadza ograniczenia w ruchu samochodów ciężarowych

Koszt wprowadzenia strefy "Tempo 30" to ok. 150 tys. zł. Kwota ta obejmuje m.in. zmianę oprogramowania sygnalizacji świetlnej (by była dostosowana do jazdy z prędkością 30 km na godzinę), stosowanie tzw. spowalniaczy ruchu (m.in. zwężeń drogi) czy ustawienie w strefie znaków drogowych.

Strefa "Tempo 30" obejmuje obszar ograniczony autostradą A4 oraz ulicami: Francuską, Mikołowską, Drogową Trasą Średnicową oraz ulicami Sokolską i Dudy-Gracza. Wyjątkiem są niektóre fragmenty ulic śródmieścia oraz arterie wyprowadzające ruch z centrum - Mikołowska, Francuska, Sokolska, gdzie można jeździć z prędkością 50 km/h.(PAP)

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Artur Rosiński

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »