| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Prawo > Międzynarodowa konwencja o wymaganiach dla załóg statków rybackich

Międzynarodowa konwencja o wymaganiach dla załóg statków rybackich

Prezydent podpisał ustawę o ratyfikacji międzynarodowej konwencji o wymaganiach dla załóg statków rybackich. Jakie są tego następstwa?

Jaki jest cel międzynarodowej konwencji o wymaganiach dla załóg statków rybackich?

Celem międzynarodowej konwencji o wymaganiach dla załóg statków rybackich jest m.in. stworzenie i utrzymanie równych szans w sektorze rybołówstwa przez wspieranie kształcenia zawodowego.

Jak poinformowała na swych stronach prezydencka kancelaria, ratyfikacja konwencji wpłynie na podniesienie atrakcyjności oferty szkół morskich w Polsce. Możliwość uzyskania kwalifikacji rybackich o zasięgu międzynarodowym, z wykorzystaniem nowoczesnych programów szkoleniowych, wywrze jej zdaniem pozytywny efekt zarówno na funkcjonowanie tych szkół, jak i na poprawę bezpieczeństwa i konkurencyjności polskich rybaków na międzynarodowym rynku pracy.

Zobacz też: Opony sezonowe, czy całoroczne?

"Biorąc pod uwagę fakt, iż około 3 tys. osób posiada świadectwa lub dyplomy w rybołówstwie morskim, wydane przez polską administrację morską, ratyfikacja konwencji (...), a co za tym idzie – realizacja programów szkoleń z nią zgodnych oraz uzyskiwanie dyplomów morskich uprawniających do pełnienia odpowiednich funkcji na statkach rybackich o długości powyżej 24 m – umożliwi polskim rybakom pracę u armatorów polskich i zagranicznych" - tłumaczyło biuro prezydenta RP.

Wynikające z konwencji przepisy dotyczące szkoleń i wydawania świadectw dotyczą szyprów, oficerów, oficerów mechaników oraz radiooperatorów. Dokument określa minimalne wymagania, których państwa zobowiązują się przestrzegać. Zgodnie z nimi członkowie załóg muszą mieć podstawową wiedzę w określonych dziedzinach oraz odbywać praktykę na statku rybackim w określonym minimalnym wymiarze czasu.

Zobacz też: Trwałość akumulatorów w samochodzie elektrycznym - Nissan Leaf

Wymagania międzynarodowej konwencji o wymaganiach dla załóg statków rybackich

M.in. zgodnie z wymaganiami konwencji poprzednio obowiązujące programy szkoleń szypra 1 i 2 klasy rybołówstwa morskiego zastąpiono ramowymi programami szkoleń oraz wprowadzono nowy program dla szypra statku rybackiego o długości powyżej 24 m, uprawiającego żeglugę na wodach nieograniczonych.

Kancelaria podkreśliła, że konwencje i standardy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), dotyczące bezpieczeństwa żeglugi, w tym szkolenia załóg statków morskich i ochrony środowiska morskiego mają dla Polski szczególne znaczenie. Przypomniała przy tym, że postanowienia konwencji weszły już do polskiego prawa, więc jej ratyfikacja nie pociąga za sobą zmian w obowiązujących ustawach.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Zierke

Ekspert z zakresu prawa, biznesu i ekonomii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »