REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Automatyczne wypożyczalnie aut w Warszawie w 2015 roku

Smart Car2go
Smart Car2go
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Już w 2015 mają pojawić się w Polsce nowe wypożyczalnie samochodów car2go. Będą one miały charakter krótkoterminowy, a auta mają być dostępne na ulicy a nie w specjalnych bazach.

Tania wypożyczalnia auta w Warszawie?

Firma car2go, największy na świecie operator krótkoterminowych wypożyczalni miejskich samochodów (carsharing) zapowiada, że w lecie przyszłego roku powinna rozpocząć działalność w Polsce. Operator chce zacząć od Warszawy, trwają też rozmowy w innymi miastami.

REKLAMA

„Prowadzone są rozmowy z różnymi miastami w Polsce i w innych krajach regionu, jak np. Czechy i Węgry. Rozpoczęcie działalności w Warszawie uzależnione jest od wyników przetargów, ale mam nadzieje, że w stolicy będziemy mogli wystartować późnym latem 2015 r.” - poinformował PAP w czwartek Wojtek Dzięgielewski, manager ds. rozwoju biznesu car2go Europe GmbH.

Według przedstawionych przez niego planów na początek w stolicy pojawiłoby się 350 samochodów na wynajem marki Smart w wersji dwuosobowej, napędzanych silnikami spalinowymi. Dostępne one byłyby wprost z ulicy bez stałych stacji bazowych (system free floating).

Jak dodał Dzięgielewski, firma prowadzi rozmowy także z innymi polskimi miastami, m.in. z Wrocławiem i Łodzią.

Firma car2go to największy na świecie operator krótkoterminowych wypożyczalni miejskich samochodów. Należy do niemieckiego koncernu Daimler AG, producenta samochodów Mercedes-Benz i Smart. System obecnie funkcjonuje w 30 miastach w Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Do tej pory z usługi, która działa od 2009 r. skorzystało na całym świecie ponad 1 mln osób. Do ich dyspozycji jest 12,5 tysięcy dwumiejscowych smartów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Krótkoterminowy wynajem samochodów - kiedy pojawi się w Polsce?

REKLAMA

Wypożyczalnia niewielkich aut działa podobnie do znanych w naszym kraju miejskich wypożyczalni rowerów. Wystarczy zarejestrować się w programie, za pomocą specjalnej aplikacji zlokalizować najbliższy samochód i otworzyć go przy użyciu otrzymanej wcześniej karty. Później można zostawić pojazd niemal w dowolnym miejscu. Opłata za wynajem naliczana jest minutowo. Na razie nie są znane ceny usługi car2go na polskim rynku. W europejskich miastach wynosi ona około 30 eurocentów za minutę i 14,9 euro za godzinę użytkowania.

Igor Krajnow, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie poinformował PAP, że jest duże zainteresowanie uruchomieniem usługi carsharingu w stolicy - w ciągu roku odnotowano kilkanaście zapytań ze strony firm zainteresowanych tą usługą.

„Zainteresowanie wdrożeniem usług w Warszawie wykazało kilkanaście firm, w związku z tym trwają uzgodnienia zmierzające do wyłonienia jednego lub więcej operatorów w sposób transparentny” - zaznaczył.

Według niego obecnie trwają uzgodnienia zmierzające do ustalenia kryteriów i przygotowania niezbędnych procedur. W pierwszym kwartale przyszłego roku nastąpi ogłoszenie postępowania, by usługi mogły ruszyć jeszcze w tym samym roku.

REKLAMA

Jak podkreślił rzecznik ZTK, większość rozwiniętych miast na świecie zauważyło, że dostępność usług carsharingu powiększa możliwość alternatywnych dla własnego samochodu sposobów poruszania się po mieście (obok komunikacji miejskiej, rowerów i taksówek) i przyczynia się do zmniejszenia ogólnego wskaźnika motoryzacji, czyli ilości samochodów w stosunku do liczby mieszkańców. Miasta zatem na rozmaite sposoby zachęcają do korzystania z carsharingu i wspierają operatorów, którzy spełniają kryteria przez nie ustanowione.

W ocenie przedstawiciela ZTK pojazdy działające w tym systemie, jeśli mają spełnić swoje podstawowe zadanie, czyli skłonić mieszkańców do zamiany prywatnych samochodów na współdzielone, nie mogą znacznie odbiegać od samochodów, do których kierowcy się zdążyli przyzwyczaić. Dlatego raczej powinny to być auta spalinowe, a nie elektryczne.

Źródło: materiały prasowe PAP

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA