REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hybrydowy Qashqai - Nissan z nowymi silnikami

Hybrydowy Qashqai - Nissan z nowymi silnikami
Hybrydowy Qashqai - Nissan z nowymi silnikami
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Hybrydowy Qashqai ma trafić do oferty Nissana w Europie. Hitowy crossover zostanie wyposażony w kilka motorów spalinowo-elektrycznych.

Nissan Qashqai z układem mild hybrid. Jakie są opcje?

Hybrydowy Qashqai będzie występować w dwóch wariantach mocy. W obydwu podstawą napędu stanie się 1.3-litrowy silnik benzynowy o oznaczeniu HR13 oraz 12-woltowy agregat ALiS pełniący funkcję m.in. rozrusznika. Słabsza wersja - dostępna wraz z napędem 2WD oraz 6-biegową skrzynią manualną - zaoferuje 140 koni mechanicznych i 240 Nm. Mocniejsza o mocy 160 koni mechanicznych będzie dostępna w dwóch wariantach. W pierwszym z 6-biegową skrzynią manualną i momentem obrotowym 260 Nm. W drugim z przekładnią CVT XTronic oraz momentem o wartości 270 Nm.

REKLAMA

Coasting Stop: tryb żeglowania w hybrydzie Nissana

System mild hybrid 12V ALiS daje Nissanowi Qasqaiowi kilka dodatkowych możliwości. Sprawniej radzi sobie z odzyskiwaniem energii w czasie jazdy, przez co auto może dłużej stać z wyłączonym silnikiem w trybie Stop&Start. Poza tym Japończycy pomyśleli o opcji Coasting Stop - jazdy wybiegiem do zatrzymania w wersjach z CVT. Tryb ten włącza się w sytuacji, w której prędkość to mniej niż 18 km/h, a kierowca wciska pedał hamulca. Energia zgromadzona w akumulatorze litowo-jonowym jest też wykorzystywana do wytworzenia dodatkowego momentu obrotowego. Dodatkowe 6 Nm jest dostępnych przez 20 sekund.

Hybrydowy Qashqai

Hybrydowy Qashqai

Hybrydowy Qashqai - Nissan z nowymi silnikami

Materiały prasowe Nissan

Nissan Qashqai e-POWER - trochę hybryda, ale bardziej elektryk!

Układy typu mild hybrid nie wyczerpują jednak pomysłów japońskich inżynierów. Nissan Qashqai e-POWER to bowiem hybryda, w której silnik spalinowy ma wyłącznie... doładowywać baterie. Jak wygląda ten układ napędowy? Składa się z dużego akumulatora, 190-konnego silnika elektrycznego oraz 157-konnego motoru benzynowego o pojemności 1.5 litra. Skutek? Tak, auto nadal spala benzynę. Jako że jednak proces ten ma na celu wytworzenie energii, przebiega on w optymalnych warunkach - minimalizując spalanie i emisję gazów wydechowych. Minimalizowane są też dźwięki - niskie obroty sprawiają, że według deklaracji Japończyków benzyniak powinien pracować prawie bezgłośnie.

Qashqai e-POWER z trybem e-Pedal

Nissan Qashqai e-POWER uzyskuje też energię rekuperując ją w czasie hamowania. A na tym nie koniec, bo auto zostanie wyposażone również w tryb e-Pedal. To sprawia, że kierowca ma możliwość ruszania, przyspieszania i zwalniania tylko przez operowanie pedałem przyspieszenia, co idealnie się sprawdza w 90 proc. sytuacji na drodze. Pedału hamulca należy użyć tak naprawdę do zatrzymania pojazdu - a to za sprawą funkcji "pełzania". Nissan Qashqai e-POWER oferuje moment obrotowy o wartości 330 Nm. Napęd jest przekazywany wyłącznie na przednie koła.

Źródło: Materiały prasowe Nissan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA