| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Motorsport > Porsche rozwija dalej wyścigowe technologie

Porsche rozwija dalej wyścigowe technologie

Porsche nie rezygnuje w mistrzostw WEC. Bolid 919 Hybrid to swoiste laboratorium do testowania najnowszych rozwiązań z zakresu innowacyjnych technologi motoryzacyjnych.

Porsche kontynuuje projekt „program LMP1” do końca 2018 roku

Zarząd Porsche AG podjął decyzję o przedłużeniu programu dotyczącego prototypu Porsche 919 Hybrid, znanego głównie z Le Mans, do końca sezonu 2018. Wyścigowy model z napędem o mocy około 1000 KM służy jako jeżdżące laboratorium badawcze dla technologii, które trafią do sportowych aut przyszłości. To zasługa jego przełomowej koncepcji, wyróżniającej się niewielkim silnikiem turbo i wydajnymi systemami odzyskiwania energii oraz ekstremalnie lekką konstrukcją.

Jak mówi Matthias Müller, Prezes Zarządu Porsche AG: „Sport motorowy stanowi ważną część tożsamości marki Porsche - ale nie jako cel sam w sobie. Wyścigi mają pomóc w opracowaniu technologii, które w przyszłości trafią do naszych cywilnych aut sportowych. Do powrotu do najwyższej ligi sportów motorowych przekonały nas wprowadzone w ubiegłym roku rewolucyjne przepisy dotyczące wydajności. I już w drugim roku startów zdobyliśmy najwyższe trofeum w wyścigach długodystansowych - wraz z innowacyjnym 919 Hybrid odnieśliśmy podwójne zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. To wybitne świadectwo kwalifikacji ludzi z centrum badań i rozwoju Porsche w Weissach. Rywalizacja przynosi owoce - dostrzegamy dalszy potencjał synergii między programami modeli wyścigowych i sportowych. Dlatego zdecydowaliśmy się przedłużyć program LMP1".

Dla najwyższej klasy prototypów Le Mans (LMP1) wystawianych przez producentów przepisy Długodystansowych Mistrzostw Świata (FIA WEC) przewidują zastosowanie systemów hybrydowych i ograniczenie ilości energii (paliwa oraz energii elektrycznej) przypadającej na jedno okrążenie.

Wolfgang Hatz, Członek Zarządu ds. Badań i Rozwoju, podkreśla: „Porsche ustanawia nowe wzorce w mistrzostwach WEC. 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy V4 o mocy ponad 500 KM jest najwydajniejszą jednostką spalinową, którą do tej pory zbudowaliśmy. Jako jedyni jesteśmy w stanie wygenerować w Le Mans 8 MJ energii elektrycznej z dwóch systemów odzyskiwania energii. Nietrudno dostrzec, że rywalizacja w wyścigach »napędza« naszych inżynierów do śrubowania osiągów”.

Fritz Enzinger, wiceprezes programu LMP1, dodaje: „Nasz program zaczynaliśmy w Weissach w 2012 roku, wraz z garstką ludzi, dosłownie od czystej kartki papieru. Mieliśmy wysokie oczekiwania i mnóstwo odwagi. Jestem bardzo dumny z zespołu, który dziś tworzy 230 osób, i cieszę się, że możemy teraz bezpiecznie zaplanować trzy kolejne sezony mistrzostw świata oraz starty w Le Mans”.

Źródło: Porsche

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Fundusz Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF

United Nations Children’s Fund

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »