| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Motorsport > Świetny występ załogi Jeepa Wranglera z dieslem i LPG

Świetny występ załogi Jeepa Wranglera z dieslem i LPG

Prowadzony przez Dagmarę Kowalczyk i pilotowany przez Romana Popławskiego SAM Jeep Wrangler s silnikiem Diesla i instalacją LPG, zajął II miejsce w przeprawowym rajdzie „Mordor Duszno” w Mogilnie.

Druga runda Polskiej Ligi Terenowej, nowego cyklu rajdów przeprawowych, odbyła się w dniach 5-6 czerwca 2015. Nocne i dzienne odcinki trasy przebiegały przez wodne i błotne przeprawy, wysokie podjazdy i ostre trawersy w okolicach miejscowości Duszno, w woj. kujawsko-pomorskim. Zawodnicy startowali w trzech klasach samochodów i jednej quadów. Załoga Kowalczyk/Popławski reprezentowała jedną z najcięższych i najbardziej wymagających – Extreme Elektryk.

Zobacz też: XII supertest Ekonomii - jak wypadł Fiat 500 diesel z instalacją LPG?

Przeprawa z przeprawą

Ekipa organizatorów spisała się na medal, utrudniając zawodnikom co tylko dało się utrudnić. Zdaniem Romana Popławskiego, nazwa „Mordor” jest nadzwyczaj sugestywna. Nikomu nie udało się pokonać wszystkich odcinków specjalnych. Miejscami podjazdy sięgały nieba, a woda zakrywała samochody „po klamki”. Zanurzyliśmy się w lodowatej kąpieli, którą skrywał jeden z odcinków specjalnych. Od tej pory wiem, co oznacza słowo hipotermia – komentuje Dagmara Kowalczyk.

Zobacz też: Instalacja gazowa dla silników Diesla!

Jeep Wrangler z silnikiem Diesla i instalacją LPG

Samochód parł do przodu, nie bacząc na okoliczności. Nie powstrzymała go awaria wspomagania układu kierowniczego. Co chwilę wymagał podlewania olejem. Zużyliśmy go w sumie około 8 litrów – podlicza Roman Popławski. Na dobrą formę czerwonego auta wpływ miała instalacja gazowa VELA Diesel. Technologiczna nowinka przełożyła się na wyraźny wzrost mocy i momentu obrotowego. Pokonywaliśmy podjazdy, na których wcześniej używaliśmy wyciągarki. Do tego, na rajdzie jechaliśmy na dużo większej, bardziej agresywnej i wymagającej większej mocy oponie Bogger 37’’ – mówi Roman Popławski. Dodatkowy zbiornik gazu pozwolił przejechać całą trasę bez dodatkowego tankowania, co wcześniej nie było możliwe. Biorąc pod uwagę naprawdę mocną konkurencję, drugie miejsce na podium dało nam ogromną satysfakcję. Niedługo kolejna runda PLT, więc jeszcze mnóstwo wrażeń przed nami – podsumowuje Dagmara Kowalczyk.

Zobacz też: Czy instalacje LPG pogarszają osiągi samochodu?

Kolejna, III runda Polskiej Ligii Terenowej, odbędzie się pod koniec czerwca na poligonie w Biedrusku. Załoga Kowalczyk/Popławski walczy w pełnym cyklu czterech rajdów i do tej pory zebrała już 150 punktów w klasyfikacji generalnej.

Partnerami załogi są: Elpigaz, Dragon Winch, Bażantowo Sport.

Źródło: Materiały prasowe Elpigaz

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agencja Rozwodowa DIVORCED

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »