| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Motorsport > Fiat 500 Diesel z polską instalacją LPG podbił Monte Carlo!

Fiat 500 Diesel z polską instalacją LPG podbił Monte Carlo!

W tegorocznej edycji rajdu Monte Carlo New Energy wystartował samochód demonstracyjny polskiej firmy Elpigaz. Szkopuł w tym, że we Fiacie 500 z silnikiem wysokoprężnym była zainstalowana polska instalacja gazowa! Poniżej kronika wydarzeń napisana przez załogę - Pawła Stefanickiego i Konrada Ustarbowskiego.

W parku ferme jako jedyni z całej stawki ponad 80 załóg zostaliśmy poddani szczegółowej kontroli. Oficjele rajdu weryfikowali spalanie VELA Cara (wciąż uważamy, że całkiem ładnie nazwaliśmy autko). Nie mogli uwierzyć w tak niski popyt na paliwo. Szukali pewnie ukrytego silnika elektrycznego. Rozpierała nas duma… Kontrola, czyli badanie BK2, nie wykazało odstępstw od regulaminu, co oznaczało, że mogliśmy udać się na upragniony posiłek. Do sprawdzonej dzień wcześniej restauracji udaliśmy się wspólnie z polskimi konkurentami z teamu Toyota. Po 22:00 Monaco zaczyna tętnić życiem, dlatego krótki spacer po obfitej obiadokolacji wyszedł wszystkim na zdrowie.

Zobacz też: Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Etap IV Monte Carlo New Energy – Monaco Super Stage

Niedziela, 22 marca.

O godzinie 9:39 zakończyliśmy rajd w samym centrum Monaco slalomem na czas. Organizatorzy tradycyjnie wytyczyli finałową próbę koło portu na fragmencie słynnego toru Formuły 1. Pokonaliśmy go z dobrym wynikiem, tracąc tylko 0,5 sekundy do lidera klasy VIII. Udaliśmy się na ostatni punkt kontroli czasu Rally Monte Carlo New Energy 2015.

Powrót z rajdu Monte Carlo New Energy

Najdłuższy etap rajdowego tygodnia mieliśmy jednak dopiero przed sobą. Powrotny. Zgodnie z tradycją, na samą myśl o tym sięgnęliśmy po kawę. Na trasę Monaco – Gdynia o długości ponad 1900 km wyruszyliśmy parę minut po godzinie 11:00. Potencjał, jaki drzemie w małym Fiacie wyposażonym w silnik wysokoprężny o pojemności 1,3, wspomaganym systemem zasilania gazem VELA Diesel, na autostradzie niejednego kierowcę wprawił w osłupienie. Zwiększony moment obrotowy robił dobrą robotę. Gdyby jeszcze wiedzieli, ile na to potrzeba paliwa…  Gdyby nie nocleg przed Berlinem, trasę przejechalibyśmy w 16 godzin ze średnią prędkością 120 km/h. Przy autostradowej prędkości 160-170km/h zapotrzebowanie małego Fiata na paliwo oscylowało w granicach 6l/100km.   

Zobacz też: Test Lexus CT 200h

Podsumowanie wyprawy na rajd Monte Carlo New Energy

Zajęliśmy 28. miejsce, zostawiając za sobą takie marki jak Ford, Opel, Toyota czy Citroen. Fiat okazał się znakomitym kompanem podróży, i choć sam w sobie ma wielu sympatyków, to wersja dual fuel zyskała ich jeszcze więcej. Oględzin i pytań mieliśmy bez liku. Diesel z LPG nie nastręcza kłopotów z tankowaniem, nie trzeba rezygnować z dynamicznej jazdy, korzystanie z urządzeń pokładowych nie odbija się negatywnie na zasięgu, a silnik odznacza się większą efektywnością. I jeszcze to spalanie i jego czystość… W zasadzie jedyny mankament to ograniczona pojemność i tak niewielkiego bagażnika ze względu na zbiornik. Chociaż, na zakupy wystarczy, na weekendowe wyjazdy też, a przyjemności co niemiara.

Źródło: Materiały prasowe Elpigaz

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W tegorocznej edycji rajdu Monte Carlo New Energy wystartował samochód demonstracyjny polskiej firmy Elpigaz. Szkopuł w tym, że we Fiacie 500 z silnikiem wysokoprężnym była zainstalowana polska instalacja gazowa! Poniżej kronika wydarzeń napisana przez załogę - Pawła Stefanickiego i Konrada Ustarbowskiego.
W tegorocznej edycji rajdu Monte Carlo New Energy wystartował samochód demonstracyjny polskiej firmy Elpigaz. Szkopuł w tym, że we Fiacie 500 z silnikiem wysokoprężnym była zainstalowana polska instalacja gazowa! Poniżej kronika wydarzeń napisana przez załogę - Pawła Stefanickiego i Konrada Ustarbowskiego.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.
Kronika Rajdu Monte Carlo New Energy 2015.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Robert Augustyn

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »