REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen Mistrzem Świata w wyścigach z serii WTCC

Citroen C-Elysee WTCC 2013/2014
Citroen C-Elysee WTCC 2013/2014
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

W swoim debiutanckim sezonie w serii WTCC Citroen Citroen zdominował rywalizację a jego auto - model C-Elysee - nie miało sobie równych.

Citroen C-Elysee najlepszy w WTCC

Zespół Citroëna zaimponował już w kwalifikacjach wyścigu w Szanghaju, plasując cztery swoje samochody wśród pięciu najszybszych. Start biegu nr 1 odbył się przy trybunach wypełnionych przez publiczność, w sporej części kibicującą chińskiemu kierowcy Citroëna – szczególnie, że Ma Qing Hua, drugi w kwalifikacjach, ruszał z pierwszej linii.

REKLAMA

Już na początku wyścigu czołówkę uformowali José María López, Ma Qing Hua i Yvan Muller. Sébastien Loeb, startujący z piątego pola, ruszył mniej udanie i pierwsze okrążenie zakończył na siódmej pozycji. Ma Qing Hua, uskrzydlony jazdą na własnym terenie, zdecydowanie atakował Pechito Lópeza. Lider wyścigu obronił się, zachowując prowadzenie kosztem kilku hamowań z blokowaniem kół, nie był jednak w stanie ani trochę zwiększyć posiadanej przewagi.

Zobacz też: Tor w Le Mans - najtrudniejsze zakręty

REKLAMA

W tym samym czasie Sébastien Loeb rozpoczął widowiskowy pościg. Na kolejnych okrążeniach Tiago Monteiro, Gabriele Tarquini i Norbert Michelisz jeden po drugim kapitulowali, przyciskani przez niedawnego rajdowego arcymistrza. Na krótko przed połową wyścigu Loeb był już czwarty, w efekcie czego na czele stawki jechały cztery Citroëny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejność nie zmieniła się aż do mety. Przed minięciem szachownicowej flagi Citroëny C-Elysée jedynie nieco zwarły szyk, aby w tym bardziej spektakularny sposób utrwalić historyczną chwilę dla francuskiej marki. José María López, Ma Qing Hua, Yvan Muller i Sébastien Loeb zajęli cztery pierwsze miejsca, zapewniając tym samym swemu zespołowi tytuł Wyścigowego Mistrza Świata producentów.

REKLAMA

Na świętowanie sukcesu trzeba było poczekać, bo po krótkiej przerwie nastąpić miał start biegu numer dwa. W związku z odwróceniem kolejności na mecie, najlepszą pozycję startową spośród kierowców Citroëna miał Sébastien Loeb, ruszający z trzeciej linii. Po kilku pierwszych zakrętach Yvan Muller dogonił swego kolegę z zespołu. Loeb próbował akurat wyprzedzić Hugo Valente – Muller wykorzystał tę okazję i w efekcie Sébastien zamiast zyskać, stracił pozycję.

Usiłując zrewanżować się, Sébastien Loeb niechcący potrącił samochód Yvana, który w wyniku kolizji stracił tylne koło i odpadł z wyścigu. José María López swoim zwyczajem stopniowo przebijał się przez peleton i zyskiwał kolejne miejsca, aż doszedł do trzeciej pozycji. Argentyńczyk minął linię mety jako trzeci, zaliczając w ten sposób cenne punkty, zbliżające go do tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji kierowców. Sébastien Loeb, czwarty na mecie, otrzymał od sędziów karę 30 s. za swój nieostrożny manewr, przez co sklasyfikowany został poza pierwszą dziesiątką. Ma Qing Hua, współautor pięknych pojedynków z Norbertem Micheliszem i Tomem Coronelem, zajął piąte miejsce.

* Wynik ten będzie oficjalny po zatwierdzeniu i opublikowaniu ostatecznych wyników przez FIA.

POWIEDZIELI NA MECIE:

Julien Montarnal, Dyrektor Citroëna ds. marketingu, komunikacji i sportu: „Te zwycięstwa i ten tytuł mistrzowski stanowią dla Citroëna wielki powód do dumy. Dzięki profesjonalnej postawie, determinacji i pasji zespołu Citroën Racing, odnieśliśmy sukces przekraczający nasze najśmielsze oczekiwania. Z początku przeznaczaliśmy pierwszy rok na naukę nowej dla nas dyscypliny, tymczasem okazuje się, że już w tym debiutanckim sezonie zwyciężamy! Serdecznie dziękuję wszystkim członkom zespołu – wszystkim, którzy przyczynili się do zajęcia przez Citroëna miejsca, na które zasługujemy czyli pierwszego! Zdobywając tytuł właśnie w Szanghaju, gdzie wyścigi WTCC cieszą się ogromną popularnością, realizujemy wymarzony dla nas scenariusz. Chiny są naszych największym rynkiem – po drogach tego kraju jeździ co czwarty sprzedany przez nas Citroën. Dzięki dzisiejszemu osiągnięciu wszyscy nasi goście, dilerzy i klienci mogli ujrzeć na własne oczy owoce technicznej kompetencji Citroëna”.

Yves Matton, Dyrektor Citroën Racing: „Bieżący sezon jeszcze się nie kończy, ale już teraz możemy powiedzieć, że jest to dla nas wielki rok. Rok, który tak naprawdę rozpoczęliśmy przed osiemnastoma miesiącami – w dniu, w którym przystąpiliśmy do pracy nad tym projektem. Zarówno w naszym ośrodku technicznym w Wersalu, jak i w terenie cały zespół dawał z siebie wszystko, abyśmy osiągnęli na czas gotowość do pierwszych startów w kalendarzu Mistrzostw. Dzięki dobrej konstrukcji bazowego samochodu i skuteczności naszych znakomitych kierowców osiągnęliśmy wyjątkowe wyniki. Chciałbym tu szczególnie wyróżnić Yvana Mullera za jego wielkie zaangażowanie i wkład w pracę zespołu. Szczególne uczucia wzbudza w nas także fakt, że w Chinach odnosimy poczwórne zwycięstwo, a Ma Qing Hua na własnym terenie zajmuje miejsce na podium”.

José-María López: „Wiedziałem, że będzie to niezwykle ważny weekend i odczuwałem przed nim większe napięcie niż zwykle. Zdobycie wraz z zespołem Citroën Racing tytułu Wyścigowego Mistrza Świata w klasyfikacji producentów to wielkie przeżycie. Gratuluję tego sukcesu wszystkim członkom naszej ekipy i bardziej niż kiedykolwiek rozumiem, że wyścigi samochodowe są sportem zespołowym, choć ostatecznie największa część chwały spływa na kierowcę. Zaliczenie siódmej wygranej w tym sezonie nie przyszło mi łatwo, bo Ma Qing Hua ani na chwilę nie przestał wywierać na mnie presji. Ma udowodnił tym samym, że jego triumf na torze w Moskwie bynajmniej nie był przypadkowy”.

Ma Qing Hua: „Przede wszystkim, dziękuję zespołowi Citroën Total! Dziękuję i gratuluję: brawo! Ten weekend jeszcze raz podkreśla, jak dobrze wiedzie się nam w bieżącym sezonie. Zespół naprawdę robi wszystko, by zrekompensować moje względnie niewielkie doświadczenie i to poczucie otrzymywanego wsparcia daje mi wielką motywację. Zajęcie w biegu nr 1 drugiego miejsca, tuż za zwycięzcą, jest dla mnie dobrym rezultatem, który cenię jeszcze bardziej niż wygraną w Moskwie”.

Yvan Muller: „Dla mnie osobiście nie jest to zbyt udany weekend. Więcej, cały sezon nie jest dla mnie zbyt udany! Jestem natomiast szczęśliwy, że mój zespół odnosi takie sukcesy. Rozpoczęliśmy współpracę zaledwie piętnaście miesięcy temu – z tego punktu widzenia zdobycie tytułu mistrzowskiego jest nadzwyczajnym osiągnięciem. Cieszę się z niego wraz z mechanikami, inżynierami – ze wszystkimi.”

Sébastien Loeb: „Pierwszy wyścig był pełen emocji. Wystartowałem niezbyt dobrze, ale później skutecznie walczyłem z konkurentami i wyprzedzałem ich, dochodząc do czwartego miejsca. To poczwórne zwycięstwo dla nasz wszystkich pozostanie pięknym wspomnieniem. W drugim wyścigu nieco zbyt optymistycznie oceniłem jeden z punktów hamowania i nieumyślnie uderzyłem w samochód Yvana. Jest mi bardzo przykro, że spowodowałem w ten sposób jego odpadnięcie z walki, a swoją karę przyjmuję jako naturalną konsekwencję. Na szczęście tym, co zapamiętamy z dzisiejszego dnia, jest tytuł mistrzowski dla zespołu”.

Źródło: materiały prasowe Citroen

Citroen C-Elysee WTCC 2013/2014
Citroen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA