| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Motorsport > Klasa narodowa ma sens

Klasa narodowa ma sens

Chcemy ścigać się samochodami , które dają frajdę zawodnikom i kibicom, a w których każda „śrubka” nie musi być zgodna z obowiązującymi homologacjami modelu. Zatem skorzystajmy z istniejących regulaminów w krajach, w których takie klasy funkcjonują z powodzeniem od wielu lat.

Według opinii wielu kierowców rajdowych oraz kibiców, dopuszczenie do udziału w rajdach samochodów prototypowych czy z odstępstwami od homologacji szczególnie przy dzisiejszej frekwencji w rajdach ma sens!

Auta starsze, które już utraciły homologację bądź nowsze w specyfikacji odbiegającej od założeń homologacji FIA będą niewątpliwą atrakcją dla publiczności.

Auta prototypowe ścigają się z powodzeniem u naszych sąsiadów na Litwie np.: Mitsubishi Colt z zespołem napędowym Lancera, Toyota Starlet z lat 80tych z tylnym napędem, silnikiem 2.0 i sekwencyjną skrzynią biegów czy różne inne prototypy innych marek.

W Irlandii czy Wielkiej Brytanii np.: Ford Escort MK II z zespołem napędowym Subaru i cała gama innych rajdówek, ale również we Francji najróżniejsze ciekawe modele na bazie samochodów przednio, tylno jak i cztero napędowych.

Zobacz też: Przegląd cen w stacjach szybkiej obsługi

W oparciu o regulaminy klas w w/w krajach dlaczego nie spróbować i stworzyć taką klasę w Polsce..

Biorąc pod uwagę koszty budowy i utrzymania takich pojazdów z całą pewnością pomysł zostanie ciepło przyjęty ze strony samych kierowców i zespołów.

Zawodnicy bardzo cenią sobie możliwość korzystania z części wyczynowych nie homologowanych w danym modelu samochodu np. takie jak: zbiorniki paliwa, półosie, zaciski hamulcowe, tarcze hamulcowe czy choćby dźwignia hamulca ręcznego ( np. do Subaru hamulec ręczny z pompą , który musi mieć logo STi kosztuje 6000zł ), jak również możliwość użycia nadwozia o kodzie numeru VIN nie będącego zgodnym z homologacją ( przykład Subaru z kodem VIN 9 znaków )

Zobacz też: Pęknięty zderzak - naprawić, czy wymienić element?

Firma Fast Forward w kooperacji z MotoIntegrator jest na etapie budowy takiego właśnie auta do którego jako bazę wykorzystano nadwozie Subaru Imprezy STi Type R z roku 1998. Auto będzie wizualnie przypominać sławną Imprezę WRC S5, którą ścigali się m.in. Juha Kankunnen czy Colin McRae, natomiast zawieszenie i zespół napędowy pochodzi z innych wersji Subaru oraz inne dostępne części przeznaczone do sportu.

Widowiskowość takiego auta będzie na pewno na wysokim poziomie, a koszty budowy będą znacznie korzystniejsze w porównaniu do współczesnej grupy N czy R4. Koszt nadwozia Imprezy MotoIntegrator wyniósł 1500GBP co jest zdecydowanie korzystniejsze finansowo od konieczności użycia nadwozia homologowanego do budowy tego typu auta.

Zobacz też: Kupić zamienniki czy części oryginalne?

Niezależnie jednak od zakresu zmian w danym prototypie, bezpieczeństwo zawsze jest na pierwszym miejscu zatem wyposażenie osobiste jak i samochodu musi spełniać aktualne wymagania i standardy.

Tekst: Materiały prasowe Intercars

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

RESET2 Sp. z o.o.

RESET2 Sp. z o.o. istnieje od stycznia 2001 roku i kontynuuje działalność prowadzoną od 1992 roku przez RESET Computer Systems s.c. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie firmą. Produkty RESET2 to połączenie bogatych możliwości z łatwą i intuicyjną obsługą.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »