REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podsumowanie sezonu Castrol EDGE Fiesta Trophy

 Castrol
Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych i środków smarnych. Produkty Castrol powstają w oparciu o analizy, zaawansowane technologie i innowacje. Castrol od zawsze kładzie nacisk na opracowywanie środków smarnych najwyższej jakości. W tym celu stworzył zaawansowane centra technologiczne, działające w Wielkiej Brytanii, a także w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii, Indiach i Chinach. Castrol posiada dostęp do wszystkich typów baz oraz dodatków olejowych, dzięki czemu do każdego z produkowanych przez siebie środków smarnych może dobierać najlepsze bazy i dodatki z całego świata.
Castrol EDGE Fiesta Trophy
Castrol EDGE Fiesta Trophy
Fot. Castrol

REKLAMA

REKLAMA

Zakończył się puchar Castrol EDGE Fiesta Trophy. Główną nagrodę – Forda Fiestę Sport – zdobył Radosław Typa. Do końca nie mógł być jednak pewny wygranej – przez cały czas mocno naciskali go inni zawodnicy.

REKLAMA

Zmagania małych rajdówek klasy R2 rozpoczął w kwietniu Rajd Świdnicki, podczas którego rywalizowało siedmiu kierowców. Od zwycięstwa rozpoczął Radosław Typa, który – jak się później okazało – nie oddał pierwszego miejsca w tabeli aż do końca sezonu. Co nie znaczy, że wygrana przyszła mu łatwo. – Stawka kilku kierowców w jednakowych samochodach sprawia, że to jest prawdziwy sport i prawdziwe ściganie. Liczą się umiejętności i taktyka – tak zmagania pucharowe ocenia Łukasz Byśkiniewicz.

REKLAMA

W Rajdzie Karkonoskim do rywalizacji dołączyli bracia Marcin i Filip Nivette. Ten drugi wygrał już w pierwszym starcie. Rekord frekwencji pucharowych Fiest przypadł na Rajd Rzeszowski, w którym wystartowało dziewięć załóg. Po raz drugi w sezonie najszybciej na mecie zameldował się Typa. Podczas następnej rundy Castrol EDGE Fiesta Trophy, Rajdu Polski, pierwsze skrzypce grał Filip Nivette, odnosząc kolejny sukces w pucharze. O tytule rozstrzygnął Rajd Dolnośląski, który znów został zdominowany przez Filipa Nivette. Jednak czwarte miejsce Radosława Typy wystarczyło mu do triumfu w całym cyklu.

Zobacz też: Jorge Lorenzo drugi raz Mistrzem Świata MotoGP!

REKLAMA

W końcowej punktacji Radosław Typa zdobył 104 punkty i o pięć oczek wyprzedził Łukasza Byśkiniewicza, który jako jedyny w stawce nie zszedł z podium podczas całego sezonu. Pilotowany przez legendę polskich rajdów, Macieja Wisławskiego, Byśkiniewicz udowodnił, że trzeba być na mecie, a wynik... sam się znajdzie. Tytuł drugiego wicemistrza zdobyli Filip Nivette i Artur Natkaniec, którzy zapowiedzieli, że w przyszłym sezonie powalczą o wygraną. Na czwartym miejscu z 77 punktami sezon zakończył Aleksander Jaroszewicz. Piąty był Aron Domżała (64 pkt), szósty Rafał Stalmach (49 pkt), siódmy, najmłodszy w stawce, Hubert Ptaszek (48 pkt), a ósmy Jerzy Tomaszczyk (42 pkt). Zdobywca ośmiu punktów, Marcin Nivette, zamknął stawkę, ponieważ Mariuszowi Małyszczyckiemu nie udało się uzyskać punktów w swoim jedynym starcie.

Najwięcej odcinków specjalnych w zakończonym sezonie wygrał Filip Nivette (41), Radosław Typa był najlepszy na 19 oesach, a trzeci pod względem liczby zwycięstw oesowych był Jerzy Tomaszczyk. Jego łupem padło 11 odcinków specjalnych. Pięć odcinków wygrał Aron Domżała, a trzy Łukasz Byśkiniewicz. Dwa zwycięstwa na oesach ma na koncie Aleksander Jaroszewicz, a po jednym Hubert Ptaszek i Mariusz Małyszczycki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: ITS radzi, jak właściwie przygotować się do podróży

Podczas każdej rundy pucharu był zapewniony dostęp do zintegrowanego serwisu dla wszystkich startujących załóg, wzorowany na mistrzostwach świata. Organizator zadbał też o jednolitą kolorystykę wszystkich elementów scenerii zawodów, takich jak przestrzeń parku serwisowego, kombinezony zawodników, oklejenie samochodów, ścianki prasowe itp. „Najwyższy poziom”, „mistrzostwo świata”, czy „wspaniała atmosfera” to tylko niektóre stwierdzenia, jakimi zawodnicy opisują Castrol EDGE Fiesta Trophy w sezonie 2012. Przy okazji każdego rajdu rozgrywany był również konkurs dla mechaników.

Głównym sponsorem pucharu jest Castrol EDGE, wiodąca marka olejowa na świecie, która od lat angażuje się w sporty motorowe i przyczynia do poprawy osiągów i wytrzymałości pojazdów na trasach rajdowych i torach wyścigowych. Partnerami pucharu są firmy G4 Garage, Karo BHZ, Unimetalex, Michelin, GoPro, MSP, Grupawrc, Monster Energy, Hetan, Yato, Pol Motors, Centrum TMT, Marwit.

Organizatorzy już teraz pracują nad rozszerzeniem pucharu o zawodników z zagranicy i w przyszłym roku chcą stworzyć międzynarodowy puchar Forda Fiesty, w którym znajdzie się sześć rajdów – trzy asfaltowe i trzy szutrowe.

Wypowiedzi zawodników Castrol EDGE Fiesta Trophy 2012:

Łukasz Byśkiniewicz: Bardzo się cieszę, że przystąpiłem do pucharu na początku sezonu. Ten rok miał być zdobywaniem doświadczenia i nauką prawdziwego, rajdowego rzemiosła, jednak od początku zaczęliśmy się liczyć. Stawka kilku kierowców w jednakowych samochodach sprawia, że to jest prawdziwy sport i prawdziwe ściganie. Liczą się umiejętności i taktyka. Nie ukrywam, że moim dużym atutem był Maciek Wisławski, bo dzięki jego doświadczeniu udało się uniknąć większych błędów. Sezon zakończyliśmy na wspaniałym miejscu – zdobyliśmy tytuł Wicemistrza Polski.

Aron Domżała: Cały puchar był zorganizowany na najwyższym poziomie. Doświadczeni zawodnicy, którzy utrzymywali dobre tempo, sprawili, że konkurencja była bardzo mocna. Przy tym przez cały czas panowała bardzo dobra atmosfera. O ile nie pójdę gdzieś wyżej, to w przyszłym roku mam zamiar dalej startować w pucharze.

Aleksander Jaroszewicz: Strona organizacyjna przez cały sezon była na wysokim poziomie. Z rajdu na rajd było coraz lepiej, wprowadzano nowości, które nas zaskakiwały, a przede wszystkim puchar stał się bardzo medialny. Mam nadzieję, że jeśli uda nam się wystartować w przyszłym roku, w pucharze będzie jeździć jeszcze więcej zawodników, bo rywalizacja jest bardzo zacięta. Z rajdu na rajd wszyscy wjeżdżali się w Fiesty i robili coraz większe postępy.

Zobacz też: Sprawdź jakie będą ograniczenia w ruchu w Warszawie w dzień Wszystkich Świętych i w Zaduszki

Filip Nivette: Wspaniała atmosfera, chyba pierwszy w Polsce tak profesjonalnie przygotowany puchar. Rywalizacja na najwyższym poziomie, co pokazały rajdy, w których ścigaliśmy się na sekundy. Udało nam się wygrać najwięcej oesów w pucharze, a dojeżdżając do mety w trzech rajdach – trzy wygraliśmy. W przyszłym roku zamierzam dalej startować w pucharze. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc chcielibyśmy zdobyć mistrzostwo i na pewno damy z siebie wszystko.

Marcin Nivette: Nie spodziewałem się aż tak znakomitej organizacji, począwszy od przygotowania miasteczka serwisowego, poprzez zaangażowanie wszystkich osób organizujących puchar. Znakomita atmosfera i ostra, ale koleżeńska rywalizacja podczas każdej rundy. Niestety, nie startowałem od początku i ten sezon potraktowałem raczej jako realizację swojego hobby. Jeżeli zbiorę budżet, chciałbym w przyszłym roku dalej startować w pucharze.

Hubert Ptaszek: Bardzo chciałbym podziękować całemu zespołowi, który liczy tyle osób, że nie sposób wszystkich wymienić. Mechanicy przez cały rok świetnie pracowali i udowodnili, że jeżeli trzeba stanąć na głowie, aby auto było sprawne, oni to zrobią. W skali od 1 do 10 puchar oceniam na 9,5. Ta połówka jest pewnym zapasem, bo przecież zawsze może być lepiej.

Rafał Stalmach: Czegoś takiego jak CEFT nawet nie można porównać do niczego innego, to po prostu mistrzostwo świata. Jestem zaszczycony, że mogłem uczestniczyć w tym projekcie. Atmosfera między zawodnikami bardzo sympatyczna, wielokrotnie sami się ostrzegaliśmy o jakichś cięciach, gdzie były kamienie czy przepusty. Organizacja pucharu była na szóstkę. Jeżeli tylko moi sponsorzy zadecydują o kontynuowaniu współpracy ze mną, chciałbym przejeździć kolejny sezon w pucharze.

Jerzy Tomaszczyk: Wszystko na najwyższym poziomie, zarówno pod kątem rywalizacji, jak i organizacji. Atmosfera w pucharze była bardzo koleżeńska, był to największy atut całego ścigania. My jeździliśmy ze zmiennym szczęściem. Organizatorzy podchodzili do nas bardzo odpowiedzialnie i przyjaźnie, konsultując z nami każdą propozycję zmian. Doświadczenie, które w tym roku zebraliśmy, na pewno zaprocentuje w przyszłym sezonie.

Radosław Typa: Jestem bardzo zadowolony, że mogłem wziąć udział w takim projekcie, jakim był CEFT. Cała oprawa wzbudziła wielkie zainteresowanie, a do tego doszła świetna sportowa rywalizacja. Musiałem uważać, by konsekwentnie realizować założony cel – zdobycie tytułu Mistrza Polski. Nie zawsze mogłem sobie pozwolić na podejmowanie ryzyka i jazdę na granicy, ale myślę, że wraz z innymi kierowcami sprawiliśmy frajdę kibicom stojącym przy trasie.

Źródło: Castrol

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    REKLAMA