| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Motorsport > Współpraca Mitsubishi i zespołu Małysz-Marton

Współpraca Mitsubishi i zespołu Małysz-Marton

Polski oddział Mitsubishi Motors wspiera zespół rajdowy Adam Małysz/Rafał Marton, który w tym roku wystartuje w pełnym cyklu CEZ (Central Europe Zone) Of Cross Country Cup samochodem Mitsubishi L200.

W ramach współpracy firma Mitsubishi przekazała kierowcy Adamowi Małyszowi i jego pilotowi Rafałowi Martonowi samochód Pajero Dakar, który jako oficjalny pojazd zespołu będzie służyć załodze Małysz/Marton w charakterze samochodu Assistance we wszystkich startach i sesjach treningowych w sezonie 2012.

Cieszymy się, to że właśnie Mitsubishi Pajero, które udało nam się poznać z najlepszej strony zarówno w wersji rajdowej, jak i zwykłej, drogowej będzie naszym pojazdem Assistance w czasie przygotowań do rajdów i pomoże wygodnie przebyć wiele tysięcy kilometrów dróg w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji.” - powiedział Adam Małysz odbierając kluczyki do nowego pojazdu.

Zobacz też: 5 gwiazdek Euro NCAP dla Mitsubishi Lancer

„Z radością wspieramy starty zespołu Małysz/Marton także w tym sezonie i trzymamy kciuki za zawodników. Mamy nadzieje, że szczególnie przydatna będzie nawigacja, która ułatwi dojazdy do setek miejsc, które zespół odwiedzi podczas tych mistrzostw oraz dobre własności terenowe Pajero, które ułatwią zapoznawanie się z trasą.” – podsumował Arkadiusz Tomala.

Pojazd za kierownicą którego  ściga się w tym roku załoga Adam Małysz/Rafał Marton został przygotowany przez zespół fabryczny Mitsubishi Ralliart w klasie T1.1 - samochody prototypowe napędzane silnikiem benzynowym. Nadwozie tego Mitsubishi L200 z kevlarową karoserią zbudowano na konstrukcji rurowej "Faster". Pojazd napędza 4-litrowy benzynowy silnik V6 Mitsubishi o mocy 280 KM współpracujący z sekwencyjną, 6-biegową skrzynią biegów Sadev. Pojazd wyposażono w dyferencjały X-track Factory step II, 8 amortyzatorów Donnere, hamulce Alcon 320 chłodzone cieczą, 450-litrowy zbiornik paliwa Continental FIAi szesnastocalowe obręcze kół Ralliart z oponami BF Goodrich All Terrain.

Współpraca polskiej filii Mitsubishi Motors z zespołem Adama Małysza i Rafała Martona rozpoczęła się we wrześniu 2011 roku, kiedy to słynny polski skoczek podjął decyzję o starcie za kierownicą Mitsubishi Pajero w morderczym rajdzie Dakar. Pierwszy start Małysza w Dakarze był niezwykle udany – jako jeden z niewielu debiutantów zdołał on dojechać do mety zajmując znakomitą 37. pozycję w klasyfikacji generalnej.

Zobacz też: Używane Mitsubishi Outlander: lider pseudoterenówek

W sezonie 2012, który załoga traktuje jako trening i przygotowanie do rajdu Dakar 2013, Małysz i Marton startują w cyklu CEZ Cross Country, który potrwa aż do trzeciej dekady października:

- Baja Rabakoz (11-13.05.2012 - Węgry)

- Baja Puglia&Lucania (2-3.06.2012 Włochy )

- Baja Carpathia (29.06.-01.07.2012 -Polska)

- Baja Gyulai (3-5.08.2012 - Węgry)

- Baja Poland (13-16.09.2012 - Polska)

- Baja Vsetin (28-29.09.2012 – Czechy)

- Baja Slovakia (19-21.10.2012 - Słowacja) 

Zobacz też: Test Mitsubishi L200: Sportowa lokomotywa

„W 2012 roku wystartujemy także w dwóch lub trzech rajdach zaliczanych do Pucharu Świata i przynajmniej raz w miesiącu dzięki uprzejmości Wojska Polskiego, będziemy trenować na terenie poligonów wojskowych w Drawsku Pomorskim  i Żaganiu.” – uzupełnia Rafał Marton.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

DEWELOPERSKI.com

Blog o działalności deweloperskiej, kluczowych aspektach zarządzania i obrocie nieruchomościami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »