| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Motorsport > GP Monaco: Weber wygrywa i ustanawia nowy rekord!

GP Monaco: Weber wygrywa i ustanawia nowy rekord!

Mark Webber wykorzystał start z pierwszego pola startowego i po raz drugi w swej karierze zwyciężył na torze w Monaco . Po sześciu wyścigach w tym sezonie, mamy też sześciu różnych triumfatorów.Tego w Formule 1 jeszcze nie było!

Walka o punktowane miejsca zależała więc od strategii jaką przyjęły poszczególne stajnie wyścigowe oraz umiejętnego dbania o stan opon przez kierowców. Pierwszy do pit-stopu zjechał Nico Rosberg, który zdołał pokonać 27 okrążeń na „kwalifikacyjnym” komplecie opon. Dwa okrążenia później u swoich mechaników pojawili się Mark Weber, Lewis Hamilton, Kimi Raikkonen , Nico Hulkenberg i Bruno Senna. Opony w bolidzie Fernando Alonso wytrzymały trudy sportowej rywalizacji przez 30 okrążeń.  Zawodnicy opóźniali jak tylko mogli wymianę opon na nowe, bowiem wcześniej zapowiadano opady deszczu.  Zużycie opon w większości bolidów było jednak na tyle duże, że zawodnicy zmuszeni byli porzucić plany wyczekiwania na deszcz i po prostu założyć świeże "slicki". Sebastian Vettel jako jedyny kierowca z pierwszej dziesiątki startował do wyścigu na oponach z twardszej mieszanki(Soft a nie Super Soft) przez co po  31 okrążeniach był liderem wyścigu.  Niemiec przyjął podobną strategię jak w ubiegłym roku, kiedy to udało mu się przejechać na jednym komplecie opon aż 62 okrążenia. Tym razem zdołał przejechać trasę toru dokładnie 46-razy,  po czym zjechał do pit-stopu i otrzymał drugi komplet opon, tym razem już z super miękkiej mieszanki .

Zobacz też: Alonso triumfuje w deszczowym GP Malezji

Wyścig w Monaco pokazał, że pech nie opuścił Michaela Schumachera.  Na 60-tym okrążeniu Niemiec przekazał informację swoim mechanikom  o spadku mocy w jego pojeździe. Zespół poinformował go, że dostrzega problem na telemetrii ale zalecił mu dalszą jazdę licząc, że problem jest przejściowy i minie. Niestety, bolid Schumachera był coraz wolniejszy, zwłaszcza na prostych, na których osiągał prędkość nie przekraczającą 210km/h, a jego straty na poszczególnych okrążeniach przekraczały ponad 5 sekund. W rezultacie tego Schumacher postanowił zjechać do strefy serwisowej i zakończyć udział w tym wyścigu. Dla 7-krotnego Mistrza Świata w F1 było to już czwarte Grand Prix w tym sezonie, którego nie ukończył(poprzednie to GP Australii,  Chin i Hiszpanii). Gdy wydawało się, że na tym etapie wyścigu problemy techniczne są już mało realne, te uderzyły ze zdwojoną siłą. Najpierw awaria wykluczyła Daniela Ricciardo, który podczas wizyty w boksie, nie wyjechał już ze strefy serwisowej. Chwilę później pech dopadł debiutującego w tym sezonie w Formule 1 Charlesa Pica, który nie zdołał nawet dojechać swoim bolidem do strefy napraw i zmuszony był pozostawić go w zakręcie nr 11.

Zobacz też: i-MiEV wystartuje w Pikes Peak!

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Na torze w Monaco zabrakło efektownych manewrów wyprzedzania ale wyścig okazał się rekordowym.
Na torze w Monaco zabrakło efektownych manewrów wyprzedzania ale wyścig okazał się rekordowym.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bartłomiej Atys

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »