REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Michał Kościuszko drugim wicemistrzem serii PWRC

Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak

REKLAMA

REKLAMA

Zeszła niedziela była ostatnim dniem Rajdu Wielkie Brytanii i zarazem ostatnim dniem tegorocznych Mistrzostw Świata serii PWRC. W czołówce najlepszych załóg serii znajduje się LOTOS Dynamic Rally Team w składzie Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak.

REKLAMA

Po przejechaniu 84,84 kilometrów oesowych w Rajdzie Wielkiej Brytanii załoga LOTOS Dynamic Rally Team w składzie Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak zajmowała 3. miejsce w stawce PWRC. Po 7 odcinkach specjalnych prowadził Patrik Flodin przed Jarkko Ikarą (+9.9). Po przejechaniu 11 odcinków specjalnych rajdu awansowali na 2. miejsce w klasyfikacji PWRC. W stawce prowadził  Patrik Flodin, a trzecie miejsce zajmował Martin Semerad (+2:53.9)

REKLAMA

W piątek na dojazdówce do Park Ferme miała miejsce awaria silnika. Załoga straciła zajmowaną po 11 odcinkach 2 pozycję i z doliczoną karą 10 minut spadła na 10 miejsce. Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak po przejechaniu pierwszej sobotniej pętli odrobili straty i zajmowali już 8. miejsce w stawce PWRC. Prowadził Flodin przed Semeradem (+3:59.2) i Pritchardem (+5:15.7). Załoga jadąc drugą sobotnią pętlę już naprawionym autem wygrała dwa odcinki specjalne z sześciu i awansowała na 7 pozycję. Po 17 odcinkach specjalnych w klasyfikacji PWRC prowadzi Flodin przed Semeradem +4:37.7 i Guerrą +6:49.9.

Zobacz też: Skoda mistrzem IRC 2011

„Na pewno jest mi trudno wrócić do rywalizacji z tak dużą startą i znaleźć motywację do szybkiej jazdy, tym bardziej, że samochód nie jedzie na 100% możliwości. Nie poddajemy się jednak, jesteśmy sportowcami, walczymy do końca” – powiedział Michał Kościuszko.

Po pierwszej niedzielnej pętli Rajdu Wielkiej Brytanii załoga LOTOS Dynamic Rally Team awansowała o kolejne dwa miejsca i zajmowała 5. miejsce w klasyfikacji PWRC. Na odrabianie start Michałowi Kościuszko i Maćkowi Szczepaniakowi pozostały wtedy już tylko trzy odcinki specjalne i 43,24 kilometry oesowe.  Po 20 odcinkach specjalnych w klasyfikacji PWRC prowadził Flodin przed Semeradem +5:08.3 i Guerrą +7:55.4

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Międzynarodowe centrum logistyczne Skody

Dramatyczna pogoń za rywalami, 3. miejsce w Rajdzie Wielkiej Brytanii i 15 kolejnych punktów na koncie Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka to rezultat czterodniowych zmagań na walijskich trasach. Niestety zabrakło 1 punktu, aby obronić 3. miejsce podium, które zajmowała przed ostatnią rundą jedyna polska załoga startująca w pełnym cyklu Mistrzostw Świata. Po piątkowej awarii silnika zabrakło czasu, aby odrobić brakujące minuty dzielące Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka od tytułu wicemistrzowskiego.

Tuż po ostatnim odcinku specjalnym wynik był następujący: W Rajdzie Wielkiej Brytanii zwyciężył Patrik Flodin przed Martinem Semeradem +5:43.8 i Michałem Kościuszko +12:14.7.

Zobacz też: Testy Volkswagena Polo R WRC

Końcowy rezultat jest jednak inny. W niedzielę wieczorem Czech Martin Semerad otrzymał informacje o dyskwalifikacji. Zawodnik został wykluczony za niehomologowane mocowanie przedniego amortyzatora w swoim Lancerze. Skorzystał na tym Michał Kościuszko, który w końcowych wynikach znalazł się na drugim miejscu w klasyfikacji PWRC i wywalczył tytuł drugiego wicemistrza serii.

Informacje dotyczące startów załogi Michał Kościuszko – Maciek Szczepaniak z zespołu LOTOS Dynamic Rally Team można znaleźć pod adresem www.lotosdynamicrallyteam.pl

Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA