| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Motorsport > Dacia Duster w najtrudniejszym wyścigu na świecie

Dacia Duster w najtrudniejszym wyścigu na świecie

Model Duster NO LIMIT o mocy 850KM, weźmie udział w najtrudniejszym wyścigu górskim na świecie – Pikes Peak International Hill Climb.

Wyścig odbędzie się 26 czerwca 2011 roku w stanie Colorado w USA. Dacia zamierza wystawić specjalnie przygotowany prototyp, za kierownicą którego zasiądzie Jean-Philippe Dayraut, trzykrotny zwycięzca Trophée Andros. 850-konny Duster NO LIMIT ma walczyć o zwycięstwo.

Auto wystartuje w kategorii Unlimited: brak ograniczeń mocy i pojemności skokowej, pełna dowolność w zakresie masy pojazdu, doboru opon, układu przeniesienia napędu oraz aerodynamiki nadwozia. Pod karoserią wykonaną ze zbrojonego włóknem szklanym tworzywa kryje się silnik o mocy 850 KM (V6 o pojemności 3,8 l), stworzony na bazie Nissana GT-R. Jednostka będzie współpracowała z 6 biegową, sekwencyjną skrzynią biegów.

Zobacz też: Nowość wśród samochodów Dacia: jednostki z fabryczną instalacją gazową LPG

Wyścig górski Pikes Peak to zawody, w których skuteczność napędu odgrywa wyjątkowo dużą rolę
i w których przyczepność zmienia się na kolejnych odcinkach trasy złożonej w 50% z nawierzchni asfaltowej i w 50% z szutru. Kierowcy startują z wysokości 2 860 m a meta znajduje się na 4 300 m n. p. m.

"Dla kierowcy ujarzmienie takiej mocy na górskiej, asfaltowo-szutrowej drodze przy prędkości 200 km/h jest czymś, co może się ziścić tylko na Pikes Peak. Nie znam żadnej innej dyscypliny sportowej, w której taki bolid mógłby wystartować" powiedział Jean-Philippe Dayraut.

Dacia Duster NO LIMIT dane techniczne:

Zawieszenie z podwójnymi trójkątnymi wahaczami
Amortyzatory OHLINS TT 40 MK2

Blok silnika: NISSAN VR 38 DETT/Nissan GT-R
6 cylindrów w układzie „V”, 3,8 l, bi-turbo, 4 zawory na cylinder
Maksymalna moc: 850 KM przy 7 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 900 Nm przy 5 000 obr./min

Sześcioprzełożeniowa, sekwencyjna skrzynia biegów SADEV
Mechanizm różnicowy SADEV

Zobacz też: Unimog obchodzi swoje 60-te urodziny

Felgi 9’’ x 18’’ z kutego aluminium
Opony Pirelli 240/65 18”

Masa: 950 kg
Zbiornik paliwa: 80 l

Od wprowadzenia Dacii Duster na rynek sprzedano 127 tys. egzemplarzy tego modelu. Została również wybrana autem 4x4 roku przez czasopismo 4x4 Magazine.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Auto wystartuje w kategorii Unlimited: brak ograniczeń mocy i pojemności skokowej  fot. Dacia
Auto wystartuje w kategorii Unlimited: brak ograniczeń mocy i pojemności skokowej fot. Dacia

Dacia Duster NO LIMIT dysponuje oszałamiającą mocą 850 KM  fot. Dacia
Dacia Duster NO LIMIT dysponuje oszałamiającą mocą 850 KM fot. Dacia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bogacz Bartoszewicz Kancelaria Radców Prawnych

Obsługa prawna klientów indywidualnych i przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »