| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Motorsport > Polak wygrał pierwszy wyścig pucharu Scirocco R 2011

Polak wygrał pierwszy wyścig pucharu Scirocco R 2011


Debiutant Mateusz Lisowski zwyciężył w inauguracyjnym wyścigu Pucharu Scirocco R na torze Hockenheim. Inny Polak biorący udział w tym cyklu Adam Gładysz przyjechał na metę jako ósmy.

Przed Adamem wyścig ukończyło dwóch kierowców startujących gościnnie – legendy sportów motorowych, Uwe Alzen i Nicola Larini, zatem Tarnowianin zapisał na swoim koncie 15 punktów, przyznawanych za szóste miejsce.

Scirocco R-Cup to najbardziej przyjazny środowisku markowy puchar na świecie. Dzięki zasilaniu samochodów biogazem, auta emitują do atmosfery o 80% mniej szkodliwych substancji w porównaniu z samochodami zasilanymi benzyną. 

W kwalifikacjach pierwsze miejsce wywalczył Brytyjczyk – Daniel Lloyd, drugi był Polak – Mateusz Lisowski, trzeci Szwed Ola Nilssin, czwarty Hindus, piąta Dunka, szósty Włoch, siódmy Niemiec i ósmy Amerykanin. Zawodnicy z pierwszej ósemki pochodzą z ośmiu różnych krajów i 3 kontynentów. Adam Gładysz niestety nie może zaliczyć kwalifikacji do udanych, wywalczył jedenaste pole startowe.

Wśród legend sportu motorowego najlepiej zaprezentował się były kierowca Formuły 1 i mistrz DTM z 1993 roku Nicola Larini. Dzięki dobrej taktyce korzystania z przycisku Push-to-pass udało mu się wyprzedzić na ostatnich okrążeniach kilku rywali i zająć miejsce na podium. Na piątym miejscu wyścig ukończył Uwe Alzen. Johnny Cecotto startujący z 19 pozycji, linię mety minął jako jedenasty.

Zobacz również: Najnowszy ranking awaryjności ADAC – 2010

Pucharowe Scirocco R wyposażone jest w dwulitrowy silnik turbo zasilany biogazem. Charakterystycznym elementem pucharowego auta jest czerwony przycisk Push-to-pass, dzięki któremu kierowca może podczas wyścigu zwiększyć moc silnika z 225 do 275 KM, aby dokonywać spektakularnych manewrów wyprzedzania na torze. Ponadto wersja przygotowana na sezon 2011 prezentuje się bardzo agresywnie. Wloty powietrza z przodu i na pokrywie silnika umożliwiają lepsze chłodzenie, duży tylni spoiler zapewnia 45 kg dodatkowego docisku na oś tylną i lepszą stabilność podczas jazdy. Dzięki użyciu kilku elementów z włókna węglowego, masa własna pojazdu zredukowana została z 1250 do 1210 kg.

Mateusz Lisowski, który był 2 w kwalifikacjach i wygrał wyścig powiedział: 

„Jeżeli ktoś przed rozpoczęciem sezonu powiedziałby mi, że wygram pierwszy wyścig, uznałbym go za szaleńca. O zwycięstwie zadecydował fakt, że bardzo szybko wyprzedziłem Daniela Lloyda. Jestem naturalnie bardzo dumny z tego, że minąłem linię mety przed takimi nazwiskami, jak Nicola Larini, Johnny Cocetto czy Kurt Thiim.”

Adam Gładysz w kwalifikacjach zajął 11 pozycję, a w wyścigu 8: 

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Góralski&Goss Legal

Góralski&Goss Legal to butikowa kancelaria prawna, specjalizująca się w doradztwie transakcyjnym i procesowym na rzecz dużych podmiotów gospodarczych, w szczególności firm z sektora ubezpieczeniowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »