REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Plany rozwoju infrastruktury transportowej w woj. mazowieckim w 2016 roku

PAP
Woj. mazowieckie nadal będzie silnie rozbudowywać swoją infrastrukturę drogową w 2016 roku Fot. Fotolia
Woj. mazowieckie nadal będzie silnie rozbudowywać swoją infrastrukturę drogową w 2016 roku Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rok 2016 ma być kolejnym, w którym Warszawa najwięcej wyda na rozwój transportu i komunikację. Jednak nie tylko stolica będzie się rozbudowywać. Zobacz jak poprawi się infrastruktura transportowa w całym woj. mazowieckim.

Budowa dróg i rozwój infrastruktury transportowej na Mazowszu w 2016 roku

Rozbudowa II linii metra, modernizacja ul. Marsa i Żołnierskiej, budowa Trasy Świętokrzyskiej, rozbudowa dróg wojewódzkich: Warszawa-Kamion, Warszawa-Węgrów i Klwów-Szydłowiec - to największe inwestycje zaplanowane na 2016 rok w Warszawie i na Mazowszu.

REKLAMA

Zgodnie z budżetem Warszawy na 2016 r., miasto najwięcej wyda na transport i komunikację – ponad 4,4 mld zł. Największa inwestycja w tym obszarze to rozbudowa II linii metra, na co miasto zabezpieczyło 172 mln zł.

Pod koniec października 2015 r. Metro wybrało firmy, które wybudują kolejne sześć stacji drugiej nitki podziemnej kolejki (etap 3+3). Turecka firma Gulermak wybuduje trzy stacje w kierunku Bemowa, a włoska Astaldi trzy w kierunku Targówka. Pierwsza z nich wyceniła swoje usługi na 1,1 mld zł, a druga na 1 mld zł. Obie firmy budowały centralny odcinek II linii metra. Obecnie Metro czeka na zakończenie kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, która powinna zakończyć się w połowie stycznia. Po podpisaniu umowy wykonawcy będą mieli 38 miesięcy na wybudowanie kolejnych stacji podziemnej kolejki - poinformował PAP Paweł Siedlecki z działu rzecznika prasowego metra.

Zobacz też: Rusza budowa Południowej Obwodnicy Warszawy

REKLAMA

Metro już planuje wybudowanie następnych pięciu stacji II linii (dwóch na zachód i trzech na północny wschód). Do Metra Warszawskiego w połowie grudnia wpłynęło sześć ofert w konkursie na koncepcję rozbudowy metra w kierunku Bemowa i Bródna. Na każdy z odcinków wpłynęły po trzy prace. Sąd konkursowy sprawdza nadesłane oferty, do końca lutego powinniśmy znać werdykt - podał Siedlecki. Dodał, że Metro rozbudowuje też Stację Techniczno-Postojową Kabaty o kolejną halę postojową, co pozwoli pomieścić 14 pociągów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na 2016 r. Warszawa zaplanowała kilka dużych inwestycji drogowych. Jedną z najważniejszych będzie modernizacja ciągu ulic Marsa-Żołnierska, na tę inwestycję miasto przeznaczy ponad 103 mln zł.

Budowa Trasy Świętokrzyskiej pochłonie 70 mln zł. Kontynuowana będzie rozbudowa ul. Łodygowej, zarezerwowano na to 16 mln zł. Na budowę ul. Nowolazurowej zaplanowano 72 mln zł. Rozbudowa ciągu ul. Zwoleńskiej i Żegańskiej ma kosztować w 2016 r. prawie 74 mln zł.

Miasto przeznaczy w 2016 r. 142 mln zł na inwestycje w obszarze ochrony zdrowia. Najważniejsza to długo wyczekiwana budowa Szpitala Południowego, w tym roku miasto przeznaczy na ten cel ponad 50 mln zł. To jednak tylko początek - według planów miasta w 2017 r. na tę inwestycję pójdzie kolejne 239 mln zł, a w 2018 r. - 130 mln. Łączny koszt budowy miasto określa na ponad 424 mln zł, w czym uwzględnione są koszty przygotowania inwestycji.

Oprócz tego miasto wyda ponad 50 mln zł na 644 projekty mieszkańców wybrane w II edycji budżetu partycypacyjnego. Poza stolicą w województwie mazowieckim największe wydatki w 2016 r. przewidziano na transport i łączność – prawie 747 mln zł.

Zobacz też: Na którym moście w Warszawie jest największy ruch?

REKLAMA

Wśród największych inwestycji planowanych przez samorząd województwa są m.in.: rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 719 Warszawa – Kamion (30 mln zł); rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 637 Warszawa - Węgrów (16,6 mln zł); rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 727 Klwów - Szydłowiec (11,8 mln zł); budowa drogi wojewódzkiej nr 740 na odcinku Radom – Potworów (10,5 mln zł); przebudowa drogi wojewódzkiej nr 801 Warszawa - granica województwa (10 mln zł).

Wśród inwestycji w obszarze ochrony zdrowia ważną inwestycją ma być utworzenie Centrum Leczenia Mukowiscydozy w Szpitalu im. Dzieci Warszawy w Dziekanowie Leśnym, będzie to kosztowało 8,1 mln zł. Samorząd chce także przeznaczyć 8 mln zł na rozbudowę i przebudowę budynków na potrzeby oddziałów dziecięcego i okulistycznego na terenie Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Siedlcach.

Budowa Oddziału Chorób Płuc i Gruźlicy dla Dzieci w Mazowieckim Centrum Leczenia Chorób Płuc i Gruźlicy w Otwocku będzie kosztowała 4 mln zł. Przebudowa i modernizacja pomieszczeń w Mazowieckim Szpital Specjalistycznym im. J. Psarskiego w Ostrołęce pochłonie 4,3 mln zł.

4 mln zł trafią na przebudowę części budynku głównego oraz zakup wyposażenia Mazowieckiego Centrum Rehabilitacji w Konstancinie Jeziornie. Modernizacja pawilonu w Wojewódzkim Samodzielnym Zespole Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej im. prof. Wilczkowskiego w Gostyninie będzie kosztowała 3 mln zł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA