REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowa drogi S19 do granicy ze Słowacją do 2023 r.?

Budowa drogi S19 do granicy ze Słowacją do 2023 r.? Fot. Fotolia
Budowa drogi S19 do granicy ze Słowacją do 2023 r.? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Budowa drogi S19 do granicy ze Słowacją znalazła się na liście rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2023 r.

Budowa drogi S19 do granicy ze Słowacją

Budowa drogi ekspresowej S19 z Rzeszowa zarówno do Lublina, jak i do granicy ze Słowacją w Barwinku oraz obwodnica Sanoka – m.in. te inwestycje będą realizowane na Podkarpaciu w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do roku 2023.

REKLAMA

Jak poinformowała PAP rzeczniczka rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Joanna Rarus, w dokumencie jest też zapisana budowa drogi S74 Kielce-Nisko, powstać mają również obwodnice Stalowej Woli i Niska oraz Łańcuta. Dodała, że część inwestycji jest już realizowana, niektóre dopiero są przygotowywane.

REKLAMA

Najważniejszą dla regionu inwestycją jest budowa drogi ekspresowej S19 zarówno na północ od Rzeszowa - do Lublina, jak i na południe do Barwnika (granicy ze Słowacją). Trasa w przyszłości ma połączyć ma m.in. Białystok, Lublin i Rzeszów.

Odcinek Rzeszów-Lublin ma mieć ok. 157 km. W połowie września ogłoszone zostały dwa przetargi na zaprojektowanie i budowę łącznie ponad 54 km tej trasy od Sokołowa Małopolskiego do granicy z woj. lubelskim. Termin składania ofert w obu przetargach mija w ostatnim tygodniu października br.

Zobacz też: Most na Wiśle w Kamieniu już jest przejezdny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Inny odcinek S19 od Sokołowa Młp. do Stobiernej jest już budowany. Rzeczniczka GDDKiA zaznaczyła, że jest on realizowany w systemie "projektuj-buduj".

„Na początku czerwca 2014 r. podpisana została umowa z wykonawcą – konsorcjum z liderem Aldesa Construcctiones Polska. Koszt budowy 12,5-km odcinka to prawie 290 mln zł. Inwestycja ma być zakończona w czerwcu 2017 r.” - powiedziała Rarus.

Zgodnie z rządowym planem S19 na południe od Rzeszowa podzielona jest na dwa odcinki: od węzła Rzeszów Południe do Babicy - ponad 10 km oraz Babica-Barwinek o długości prawie 75 km. Oba mają być budowane w latach 2018-2023.

REKLAMA

Rarus dodała, że trwa postępowanie administracyjne ws. wydania decyzji środowiskowej. Zaznaczyła, że dalsze prowadzenie prac projektowych dla stadium koncepcji programowej i projektu budowlanego możliwe będzie po uzyskaniu decyzji środowiskowej.

„Przed ogłoszeniem przetargu w systemie projektuj-buduj planuje się opracowanie koncepcji programowej wraz z kompletnym rozpoznaniem geologicznym terenu. Trasa ta bowiem będzie przebiegała m.in. przez tereny Natura 2000” - podkreśliła rzeczniczka.

Zobacz też: Jest zgoda na drugą jezdnię drogi S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradza

Wśród inwestycji, które mają zminimalizować szkody w przyrodzie, planuje się m.in. ponad 90 przejść dla zwierząt.

Kolejną inwestycją ujętą w rządowym PBDK jest budowa drogi ekspresowej S74 Kielce (woj. świętokrzyskie)- Nisko (woj. podkarpackie). Trasa ma powstać w latach 2018-2023. „Aktualnie mamy studium korytarzowe dla tej inwestycji i przygotowujemy się do kontynuacji prac przygotowawczych” - dodała Rarus.

Na Podkarpaciu w ramach PBDK powstać mają też trzy obwodnice.

W przypadku obwodnicy Sanoka GDDKiA zaprosiła 18 podmiotów do składania ofert cenowych na zaprojektowanie i wybudowanie trasy. Termin upływa na początku listopada br.

Planowany czas realizacji tej inwestycji to trzy lata - 1 rok na projektowanie, dwa lata na budowę. Według szacunków GDDKiA prace budowlane mają rozpocząć się w październiku 2017 r., a zakończyć na początku 2020 r.

Sanocka obwodnica będzie mieć ok. 7 km i będzie częścią drogi krajowej nr 28, która biegnie od miejscowości Zator (woj. małopolskie) do przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce (woj. podkarpackie). Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej DK28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz - Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z DK84.

Według wstępnych szacunków koszt sanockiej obwodnicy wynieść ma ok. 250 mln zł. W ciągu doby przez Sanok przejeżdża ok. 25 tys. samochodów.

Zobacz też: Powstanie droga ekspresowa S16 z Olsztyna do Ełku!

Przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Stalowej Woli i Niska

GDDKiA ogłosiła już dwuetapowy przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Termin na składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu mija 2 listopada br.

Obwodnica Stalowej i Niska będzie częścią drogi krajowej nr 77; będzie mieć ponad 15 km. Szacowany koszt to ponad 290 mln zł. Trasa rozpocznie się w Stalowej Woli na skrzyżowaniu ul. Chopina z ul. Podskarpową. Później będzie prowadzona wzdłuż wału przy rzece San w kierunku Niska. Koniec trasy zaplanowano na terenie gm. Rudnik nad Sanem, gdzie połączyć ma się z planowaną drogą ekspresową S19.

Obwodnica ułatwi przejazd tranzytem pojazdów, które z centralnej Polski jadą drogą krajową nr 77 do przejść granicznych z Ukrainą w Medyce i Korczowej. Obecnie DK 77 przebiega przez centrum zarówno Stalowej Woli, jak i Niska.

Trzecią obwodnicą, która ma powstać w regionie w ramach rządowego programu budowy dróg, jest obwodnica Łańcuta. Rzeszowski oddział GDDKiA ma już projekt tej inwestycji.

Jak zastrzegła rzeczniczka oddziału, gotowa już dokumentacja wymaga „optymalizacji w zakresie rozwiązań projektowych – przekroju drogi i skrzyżowań z dwupoziomowych na ronda”. Wynika to przede wszystkim z warunków ruchowych, które ulegną zmianie po oddaniu do ruchu odcinka autostrady A4 Rzeszów-Jarosław.

„Obwodnica będzie przebiegała po starym śladzie obecnej drogi krajowej nr 4, jednak ze zmianami wprowadzonymi na podstawie zoptymalizowanego projektu. Dobudowane zostaną m.in. drogi dojazdowe i chodniki. Zależy nam, aby wprowadzone rozwiązania spowodowały, że inwestycja stanie się przyjazna dla otoczenia, dla przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje działalności wzdłuż DK4, ale także dla pieszych i rowerzystów" – zaznaczyła Rarus.

Koszt budowy łańcuckiej obwodnicy ma wynieść według szacunków ok. 200 mln zł. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA