| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Most na Wiśle w Kamieniu już jest przejezdny

Most na Wiśle w Kamieniu już jest przejezdny

Oddano do użytku nowy most na Wiśle w miejscowości Kamień w woj. Lubelskiem. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla usprawnienia transportu w regionie.

Nowy most na Wiśle w miejscowości Kamień (Lubelskie) został oddany do użytku kierowcom. Nowa przeprawa, której budowa kosztowała blisko 210 mln zł, powstała w ciągu drogi wojewódzkiej nr 747, która łączy drogi krajowe nr 19 w woj. lubelskim i 9 w woj. mazowieckim.

"Inwestycja jest zakończona. Zapraszamy do korzystania" – poinformowała rzeczniczka marszałka województwa lubelskiego Beata Górka.

Zobacz też: Powstanie droga S16 z Olsztyna do Ełku!

Planowana na sobotę uroczystość towarzysząca oddaniu mostu do użytku została odwołana. „W związku z tym, że oddanie do użytku mostu jest przez wiele osób wykorzystywane do zbijania kapitału politycznego i pozyskiwania poparcia w nadchodzących wyborach parlamentarnych, marszałek województwa lubelskiego Sławomir Sosnowski zdecydował o przesunięciu tego wydarzenia na inny termin” – podała Górka.

Jak dodała, wikłanie tak ważnej i wyczekiwanej przez mieszkańców inwestycji „w konteksty polityczne” marszałek uważa „za głęboko niewłaściwe”.

Nowy most przez Wisłę w Kamieniu ma ponad kilometr długości i prawie 20 metrów szerokości, ma dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra każdy. Jego budowa kosztowała prawie 210 mln zł, z czego 125 mln zł stanowi dotacja unijna z programu Rozwój Polski Wschodniej. Pozostałe koszty sfinansował samorząd Lubelszczyzny i województwa mazowieckiego.

Most w Kamieniu, wraz ze zmodernizowaną drogą wojewódzką 747 ułatwi komunikację Lubelszczyzny z centralną, południową i zachodnią Polską; ma też usprawnić dojazd z centrum kraju do przejść granicznych z Ukrainą w Lubelskiem.

Zobacz też: Budowa drogi S6 odcinek Kiełpino-Kołobrzeg  

Droga nr 747 łączy trasy krajowe nr 19 w woj. lubelskim i nr 9 w woj. mazowieckim. Dotychczas samochody jeżdżące tą drogą mogły przedostać się na drugi brzeg Wisły tylko przeprawą promową. Najbliższe mosty przez tę rzekę - w Annopolu i w Puławach, dzieli 75 km. Był to dotychczas najdłuższy odcinek Wisły, na którym nie było mostu.

Droga wojewódzka nr 747 na odcinku z Kamienia do Konopnicy pod Lublinem także została zmodernizowana. Przebudowano przeszło 46 km trasy, z czego ponad 24 km biegnie teraz nowym śladem. Na drodze powstały trzy obwodnice miast: Bełżyc, Chodla i Opola Lubelskiego. Powstało 24 km nowych chodników, ponad 20 km tras rowerowych, 46 zatok autobusowych. Koszty prac wyniosły przeszło 320 mln zł, z czego 248 mln zł to dofinansowanie z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.

Droga wojewódzka 747, przy węźle w Konopnicy, ma być połączona z budowaną obecnie zachodnią obwodnicą Lublina, która powstaje w ciągu drogi ekspresowej nr 19. Po połączeniu z oddaną już do użytku obwodnicą północno-wschodnią będzie możliwe wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Lublina i skomunikowanie z obwodnicy dróg ekspresowych: S17 (Warszawa - Lublin - Zamość - granica z Ukrainą), S19 (Rzeszów - Lublin - Białystok) i S12 (Radom - Lublin - Chełm - granica z Ukrainą). (PAP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Stucke

Kancelaria Prawa Pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »