| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Przetargi na A6, S3, S10 i DK13 w woj. Zachodniopomorskiem

Przetargi na A6, S3, S10 i DK13 w woj. Zachodniopomorskiem

GDDKiA ogłosiła pięć przetargów na realizację odcinków dróg ekspresowych S3 i S10 oraz autostrady A6 i drogi krajowej nr 13.

Odrębnym zadaniem w ramach ogłoszonego przetargu jest przebudowa odcinka drogi ekspresowej S3 wybudowanego w latach 70 ubiegłego wieku od obwodnicy Miękowa do węzła Rzęśnica. Zmiany na tym fragmencie S3 obejmą budowę węzła drogowego Kliniska który umożliwi likwidację skrzyżowania wraz z przejściem dla pieszych, które jest obecnie na drodze ekspresowej – w tym miejscu wielokrotnie dochodziło do wypadków drogowych. Przebudowany zostanie również węzeł Rzęśnica, przed którym w okresie wzmożonego ruchu tworzą się długie korki. Powstaną przejścia dla zwierząt, a cała trasa zostanie wygrodzona. S3 na tym odcinku zyska współczesny standard.

Zadanie będzie realizowane w formule projektuj i buduj, czas realizacji zadania wyniesie od 34 do 37 miesięcy (w tym 15 miesięcy projektowanie), zakończenie inwestycji powinno nastąpić w 2020 roku.

Dwoma jezdniami S10 ze Szczecina do Stargardu

Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa powstała w roku 2007 jako droga jednojezdniowa, jest zlokalizowana pomiędzy dwoma odcinkami dwujezdniowymi. Ruch na tej trasie jest duży, od 2007 do 2014 każdego roku dochodziło do wypadków z ofiarami śmiertelnymi, łącznie na tej obwodnicy zginęło 14 osób. W 2014 roku została wykonana bariera linową na całej długości obwodnicy, która rozdzieliła kierunki ruchu i zabezpieczyła ten odcinek przez zderzeniami czołowymi. Było to działanie tymczasowe o charakterze ratunkowym. Teraz problem bezpieczeństwa na tej obwodnicy będzie mógł zostać rozwiązany w sposób docelowy. W ramach zadania zostanie wybudowana II (północna) jezdnia obwodnicy o dł. 6,5 km, powstanie droga wspomagająca Szczecin Zdunowo – Niedźwiedź oraz łącznica relacji Szczecin - Kobylanka na węźle Motaniec (Kobylanka). Po realizacja zadania cały odcinek od granicy miasta Szczecina do początku obwodnicy Stargardu zostanie oznaczony, jako droga ekspresowa.

Zadanie będzie realizowane w formule projektuj i buduj, czas realizacji zadania wyniesie od 31 do 34 miesięcy (w tym 15 miesięcy projektowanie), zakończenie realizacji inwestycji powinno nastąpić najpóźniej na początku 2020 roku.

Zobacz też: Budowa drogi S6 odcinek Kiełpino-Kołobrzeg

DK 13 ominie Przecław i Warzymice – nowy wyjazd ze Szczecina na południe do autostrady A6

Inwestycja obejmuję budowę nowego wyjazdu ze Szczecina w kierunku południowym do autostrady A6. Nowa trasa o długości 6,5 km ominie miejscowości Przecław i Warzymice, gdzie znajdują się duże osiedla mieszkaniowe. Obecny przebieg tej drogi prowadzi do przemieszania ruchu lokalnego z ruchem tranzytowym i w efekcie powstają długie korki w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Dwujezdniowa obwodnica doprowadzi ruch z miasta bezkolizyjnie do autostrady A6. W ramach zadania planuje się również budowę nowego węzła Kołbaskowo, który zastąpi istniejące połączenie wybudowane jeszcze w połowie lat 30 ubiegłego wieku.

Zadanie będzie realizowane w formule projektuj i buduj, czas realizacji zadania wyniesie od 34 do 37 miesięcy (w tym 15 miesięcy projektowanie), zakończenie inwestycji powinno nastąpić w pierwszej połowie 2020 roku.

Źródło: Materiały prasowe GDDKiA

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Premiere Design

Architektura Wnętrz

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »