| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Budowa S17 od Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego

Budowa S17 od Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego

GDDKiA otworzyła koperty z ofertami na budowę odcinka drogi ekspresowej S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego.

Dziewięć firm chce zaprojektować i zbudować odcinek S17 na terenie województwa mazowieckiego. Realizację trasy o długości ponad 25,2 km podzielono na dwa odcinki. Osiem firm złożyło oferty na realizację obu, a jedna jest zainteresowana tylko jednym z nich. Zaproszenia do składania ofert trafiły do 17 firm, z których 13 chciało budować obydwa odcinki, a pozostałe tylko jeden. Wszystkie
w pierwszym etapie postępowania przetargowego przeszły pozytywnie weryfikację: wiedzy i doświadczenia, potencjału kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej.

Na pierwszy odcinek, o długości ok. 12,2 km od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc, złożono dziewięć  ofert. Większość Wykonawców  zaproponowała skrócenie terminu realizacji z 37 do 34 miesięcy (w trakcie prac budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i wydłużenie okresu gwarancyjnego z 5 do 10 lat. Najniższa oferta wyniosła 288,5 mln zł a najwyższa ok. 446 mln zł.

Zobacz też: GDDKiA składa pierwsze wnioski o dofinansowanie inwestycji z nowej perspektywy

Na drugi odcinek, pomiędzy obwodnicą Gończyc a granicą województw o długości ok. 13 km, złożono osiem ofert. Wszyscy Wykonawcy zaproponowali skrócenie terminu realizacji z 37 do 34 miesięcy (w trakcie prac budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i wydłużenie okresu gwarancyjnego z 5 do 10 lat. Najniższa oferta wyniosła ok. 313,6 mln zł a najwyższa ok. 507,3 mln zł.

Po weryfikacji złożonych ofert ogłosimy wybór najkorzystniejszej, a dokumentacja przetargowa zostanie sprawdzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Brak odwołań i pozytywny wynik kontroli umożliwią szybkie podpisanie umowy z wykonawcą.

Zobacz też: Plan rządu - do 2023 r. 100 mld złotych na drogi

Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj co oznacza iż przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację  powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego.

Źródło: Materiały prasowe GDDKiA

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sergiusz Felbur

Prawnik, specjalista ds. produktów prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »