REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowa drogi S7 na odcinku Ostróda Północ - Ostróda Południe

Budowa drogi S7 na odcinku Ostróda Północ - Ostróda Południe. Fot. Fotolia
Budowa drogi S7 na odcinku Ostróda Północ - Ostróda Południe. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

GDDKiA podpisała umowę na budowę odcinka S7 Ostróda Północ - Ostróda Południe o dł. 9,7 km wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK 16 o dł. 8,7 km. Kiedy inwestycja się zakończy?

GDDKiA podpisała umowę na budowę odcinka S7 Ostróda Północ - Ostróda Południe o dł. 9,7 km wraz  z obwodnicą Ostródy w ciągu DK 16 o dł. 8,7 km. Wykonawcą zadania będzie konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA. Konsorcjum ma wybudować  drogę w 20 miesięcy za 1,3 mld zł. Do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca. Wykonawca oferuje też 10 lat gwarancji.

REKLAMA

Zobacz też: Podpisano umowę na budowę S7 na odcinku Chęciny-Jędrzejów

Budowa drogi S7 na odcinku Ostróda Północ - Ostróda Południe

Nowy przebieg S7 pokrywa się lub sąsiaduje z istniejącą droga krajową nr 7. Natomiast obwodnica miasta w ciągu DK 16 ominie Ostródę od strony południowej przebiegając przez miejscowości Ornowo, Kajkowo, Górka. Na odcinku od Ornowa do Górki droga biec będzie zupełnie nowym śladem, na odcinku od miejscowości Górka przebieg obwodnicy pokrywa się lub blisko sąsiaduje z istniejącym korytarzem DK 16.

Inwestycja polegać będzie na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstaną dwa węzły drogowe - „Ostróda  Północ” na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530  i  „Ostróda Południe” na skrzyżowaniu z DK 16. Wraz z budową odcinka S7 zostanie zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z DK 15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła „Ostróda Południe”. Obwodnica Ostródy będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Łącznie wybudowane zostanie  18,4 km nowych dróg, z czego 9,7 km w ciągu S7 i 8,7 km  w ciągu DK 16. Nad jakością realizowanych zadań czuwać będą trzy laboratoria drogowe. Badania kontrolne, poza olsztyńskim, będą wykonywać także laboratoria GDDKiA z Gdańska i Bydgoszczy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kiedy zakończy się budowa drogi S7 na odcinku Ostróda-Olsztynek

Węzły i obiekty inżynierskie

REKLAMA

Wjazd na drogę ekspresową S7 będzie możliwy poprzez dwa węzły drogowe. Węzeł „Ostróda Północ” zlokalizowany będzie na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 Ostróda – Łukta – Dobre Miasto po północno-zachodniej stronie Ostródy. Zaprojektowany węzeł należy do grupy węzłów WB (częściowo kolizyjny) typu półkoniczyna. Węzeł ten umożliwi wszystkie relacje skrętne. Bezkolizyjne włączenia i wyłączenia zaprojektowano w obrębie jezdni drogi ekspresowej.

REKLAMA

Węzeł „Ostróda Południe” zlokalizowany będzie na przecięciu z drogą krajową nr 16 (obwodnica Ostródy) oraz istniejącą drogą DK7/DK16 w miejscowości Górka. Zaprojektowano węzeł zespolony. Na zespolony układ węzła składa się węzeł typu „pełna koniczyna” na skrzyżowaniu dróg S7 i DK 16 oraz węzeł „półkoniczyna” na skrzyżowaniu  DK16 oraz istniejącej DK7/DK16, połączone ze sobą jezdniami zbierająco-rozprowadzającymi.

W ramach inwestycji powstanie 9 wiaduktów drogowych,  5 mostów, 1 przejście dla pieszych pod drogą S7, przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny. Na szczególną uwagę zasługuje najdłuższy na tym zadaniu obiekt mostowy w ciągu DK 16 o długości 677 m. Będzie to obiekt typu extradosed, czteroprzęsłowy, o rozpiętości przęseł 132,5+206+206+132,5. Będzie on prowadził drogę nr 16 nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga oraz prowadzi droga gminna. Obiekt będzie pełnił również funkcję przejścia dla zwierząt. Drugim, co do wielkości mostem realizowanym w ramach tej inwestycji jest most nad Drwęcą i jej doliną, ul. Mazurską oraz linią kolejową. Będzie on miał długość 561 m. Ciekawym obiektem jest również most łukowy nad Kanałem Pauzeńskim w ciągu S7 o długości 343 m. Podobną długość (340 m) będzie miał most nad terenem bagiennym wzdłuż Jeziora Pauzeńskiego. 108 m długości będzie miał z kolei most nad akwenem znajdującym się na terenie ogródków działkowych „Nenufar”.

Zobacz też: Przetarg na budowę S7 Warszawa-Grójec

Budowa S7 ma kluczowe znaczenie dla rozwoju Polski

Dzisiejsze podpisanie umowy zamyka serię kontraktów na budowę drogi ekspresowej S7 w województwie warmińsko-mazurskim, co oznacza, że między Miłomłynem a Olsztynkiem oraz między Nidzicą a Napierkami w budowie będzie 61,6 km tej drogi. Realizacja warmińsko-mazurskich odcinków S7 pozwoli na domknięcie sieci dróg ekspresowych i autostrad – podstawowej sieci drogowej kraju oraz usprawni połączenie pomiędzy Trójmiastem a Warszawą. Przypomnijmy, że do 2012 r. na terenie Warmii i Mazur wybudowano odcinki drogi ekspresowej S7 między Elblągiem a Miłomłynem oraz Olsztynkiem a Nidzicą o łącznej długości 84,1 km i wartości ponad 2,7 mld zł. Po zakończeniu realizowanych obecnie zadań siódemka od Elbląga do granicy województwa w Napierkach będzie na całej długości drogą klasy S. To łącznie 145,7 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, dzięki której podróż na tym odcinku skróci się o ok. 40 minut. Koszt budowy całej S7 na Warmii i Mazurach to w sumie  5,17 mld zł, co daje średnio 35,5 mln zł za 1 km drogi.

Realizacja kontraktu to także kolejny etap rozbudowy drogi krajowej nr 16. Do przebudowanych już w województwie 52 km tej drogi dojdzie teraz odcinek obwodnicy Ostródy o dł. 8,7 km. Dzięki budowie obwodnicy Ostródy zostanie wyprowadzony poza miasto ruch tranzytowy, przez co nastąpi usprawnienie komunikacji w ciągu drogi krajowej nr 16. Inwestycja przyniesie poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Budowa drogi o przekroju dwujezdniowym przyczyni się do wyeliminowania nieprawidłowych manewrów wyprzedzania oraz zwiększenia poziomu swobody ruchu. Dzięki dostępności do drogi poprzez węzły zminimalizuje się ryzyko zdarzeń związanych z włączaniem do ruchu takich, jak wymuszanie pierwszeństwa przejazdu.

Zobacz też: Zachodnia obwodnica Radomia - kiedy powstanie?

Kiedy S7 z Napierek do Płońska?

Olsztyński oddział GDDKiA przygotowuje także budowę drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego – od granicy województwa w Napierkach do obwodnicy Płońska. To łącznie ponad 71 km nowej trasy.  Jej realizacja przewidziana jest na lata 2018-20. Zadanie to, wraz z przygotowywanym przez gdański oddział GDDKiA odcinkiem Koszwały – Kazimierzowo o dł. ok. 40 km dopełni połączenie drogowe pomiędzy Trójmiastem a Warszawą.

Źródło: Materiały Prasowe GDDKiA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA