| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Budowa drogi S7 na odcinku Ostróda Północ - Ostróda Południe

Budowa drogi S7 na odcinku Ostróda Północ - Ostróda Południe

GDDKiA podpisała umowę na budowę odcinka S7 Ostróda Północ - Ostróda Południe o dł. 9,7 km wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK 16 o dł. 8,7 km. Kiedy inwestycja się zakończy?

Węzeł „Ostróda Południe” zlokalizowany będzie na przecięciu z drogą krajową nr 16 (obwodnica Ostródy) oraz istniejącą drogą DK7/DK16 w miejscowości Górka. Zaprojektowano węzeł zespolony. Na zespolony układ węzła składa się węzeł typu „pełna koniczyna” na skrzyżowaniu dróg S7 i DK 16 oraz węzeł „półkoniczyna” na skrzyżowaniu  DK16 oraz istniejącej DK7/DK16, połączone ze sobą jezdniami zbierająco-rozprowadzającymi.

W ramach inwestycji powstanie 9 wiaduktów drogowych,  5 mostów, 1 przejście dla pieszych pod drogą S7, przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny. Na szczególną uwagę zasługuje najdłuższy na tym zadaniu obiekt mostowy w ciągu DK 16 o długości 677 m. Będzie to obiekt typu extradosed, czteroprzęsłowy, o rozpiętości przęseł 132,5+206+206+132,5. Będzie on prowadził drogę nr 16 nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga oraz prowadzi droga gminna. Obiekt będzie pełnił również funkcję przejścia dla zwierząt. Drugim, co do wielkości mostem realizowanym w ramach tej inwestycji jest most nad Drwęcą i jej doliną, ul. Mazurską oraz linią kolejową. Będzie on miał długość 561 m. Ciekawym obiektem jest również most łukowy nad Kanałem Pauzeńskim w ciągu S7 o długości 343 m. Podobną długość (340 m) będzie miał most nad terenem bagiennym wzdłuż Jeziora Pauzeńskiego. 108 m długości będzie miał z kolei most nad akwenem znajdującym się na terenie ogródków działkowych „Nenufar”.

Zobacz też: Przetarg na budowę S7 Warszawa-Grójec

Budowa S7 ma kluczowe znaczenie dla rozwoju Polski

Dzisiejsze podpisanie umowy zamyka serię kontraktów na budowę drogi ekspresowej S7 w województwie warmińsko-mazurskim, co oznacza, że między Miłomłynem a Olsztynkiem oraz między Nidzicą a Napierkami w budowie będzie 61,6 km tej drogi. Realizacja warmińsko-mazurskich odcinków S7 pozwoli na domknięcie sieci dróg ekspresowych i autostrad – podstawowej sieci drogowej kraju oraz usprawni połączenie pomiędzy Trójmiastem a Warszawą. Przypomnijmy, że do 2012 r. na terenie Warmii i Mazur wybudowano odcinki drogi ekspresowej S7 między Elblągiem a Miłomłynem oraz Olsztynkiem a Nidzicą o łącznej długości 84,1 km i wartości ponad 2,7 mld zł. Po zakończeniu realizowanych obecnie zadań siódemka od Elbląga do granicy województwa w Napierkach będzie na całej długości drogą klasy S. To łącznie 145,7 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, dzięki której podróż na tym odcinku skróci się o ok. 40 minut. Koszt budowy całej S7 na Warmii i Mazurach to w sumie  5,17 mld zł, co daje średnio 35,5 mln zł za 1 km drogi.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Euro-Tax.pl Zwrot Podatku S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »