REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW X5 E70 jeszcze do niedawna kosztowało krocie. Dziś, auto wciąż wygląda świeżo, a ceny używanych egzemplarzy stały się bardziej przystępne. Jakie są opinie użytkowników i typowe usterki tego modelu.

REKLAMA

Gdy w roku 2006 Bawarczycy zaprezentowali drugą odsłonę dużego SUV-a, segment rekreacyjnych „terenówek” był u szczytu rozwoju. Auto wpisało się w wymagania, dzięki czemu osiągnęło rynkowy sukces. Dzisiaj - 11 lat po premierze - BMW jest dostępne za przystępne ceny. Niech kupujący liczą się jednak z tym, że eksploatacja auta segmentu premium to przyjemność, która musi kosztować!

REKLAMA

Pod względem stylizacji druga odsłona BMW X5 nie stanowi potężnego skoku naprzód. To w dużej mierze rozwinięcie projektu znanego z poprzednika. O ile jednak model generacji E53 tworzył nieco klimatu retro, o tyle tutaj odwołania do klasyki zastąpiono czerpaniem z nowoczesności. Początkowo bryła SUV-a budziła mieszane uczucia. Kierowcy nie mogli się przekonać do specyficznej twarzy auta z wytrzeszczonymi oczami. Z czasem BMW opatrzyło się i ugruntowało swoją pozycję na rynku. Mimo pewnych kontrowersji, X5 bez wątpienia wpisuje się w segment premium. Prezentuje się prestiżowo i to już na pierwszy rzut oka.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Zobacz też: Test BMW M4 3.0 Turbo 431 KM

Siłą wnętrza BMW X5 generacji E70 jest stylistyczna prostota. Deska rozdzielcza jest przejrzysta, uporządkowana i tak właściwie bardzo ergonomiczna. Oczywiście nie brakuje jej ostrych krawędzi, ale nie zaburzają one w żaden sposób odbioru całości. Nowością i ciekawym smaczkiem stylistycznym w drugiej odsłonie auta stał się joystick zmiany biegów. Choć jakość materiałów jest wysoka, inżynierowie nie wystrzegli się błędów. Znane są chociażby przypadki wlewania się wody do bagażnika, ewentualnie trzeszczącej rolety w kufrze.

Zobacz też: Test BMW 118i 1.6/136 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) - dużo miejsca i 620 litrów!

Kabina dużego SUV-a bawarskiej marki oferuje wyjątkową przestrzeń. I w pierwszym, i drugim rzędzie siedzeń spokojnie zasiąść mogą wysokie osoby. Poza tym w konfiguracji 5-osobowej kufer liczy aż 620 litrów! Maksymalnie jego pojemność można powiększyć do 1750 litrów, podczas gdy w wariancie 7-osobowym przy komplecie pasażerów jego objętość maleje do 200 litrów. To niewiele, jednak warto pamiętać, że pozycja na dodatkowych i opcjonalnych siedziskach w bagażniku nie jest zbyt wygodna. A to oznacza, że będą raczej wykorzystywane awaryjnie na krótkich dystansach.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

BMW X5 generacji E70 w większości przypadków jest naprawdę nieprzyzwoicie wyposażone. Nie brakuje pojazdów, które poza skórzaną tapicerką, ksenonami i nawigacją mają wyświetlacz head-up, zaawansowany system audio czy bezkluczykowy dostęp do wnętrza. Ceny używanych egzemplarzy startują od niespełna 60 tysięcy złotych. Model z roku 2013 może być wyceniony nawet na blisko 180 tysięcy złotych. X-piątki z drugiej ręki zaledwie w jednej czwartej pochodzą z polskich salonów. BMW stoi przede wszystkim dieslami. Aż 88 procent pojazdów korzysta z napędu wysokoprężnego.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Ropniak w każdym przypadku ma pojemność 3 litrów, 6 cylindrów ustawionych w rzędzie i doładowanie. Wyrafinowany motor brzmi bardzo majestatycznie i oferuje moc! Najpopularniejszy na rynku wtórnym wariant ma 235 koni mechanicznych. Silnik generuje 520 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie do pierwszej setki już w 8,1 sekundy. BMW X5 niestety jest duże i ciężkie. A to wpływa na wyniki spalania. Najsłabszy diesel spala w mieście ponad 10 litrów oleju napędowego. W trasie przy delikatnej jeździe wynik można obniżyć do niespełna 7 litrów.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

REKLAMA

Nieco mniej popularne są wersje 3-litrowego diesla o mocy 286 i 306 koni mechanicznych. Pierwszy wariant był montowany przed rokiem 2010. Drugi wszedł do produkcji po tej dacie. W obydwu przypadkach do dyspozycji kierowcy pozostają aż dwie turbosprężarki. A dzięki temu dynamika jazdy jest naprawdę imponująca. Słabsza wersja rozpędza BMW X5 E70 do 100 km/h w 7 sekund. Mocniejsza skraca czas sprintu do 6,6 sekundy.

Benzyniaki są sporadycznie spotykane na rynku wtórnym. To motory naprawdę fajne i dobre, jednak raczej nie na kieszeń europejskich użytkowników. Czemu? Otóż mocny silnik benzynowy zamontowany w SUV-ie z plakietką M potrafi „wypić” nawet 30 litrów paliwa! Najpopularniejsza jednostka na rynku wtórnym o pojemności 3 litrów jest bardziej oszczędna, ale to nadal nie oznacza niskiego spalania. W mieście zapotrzebowanie na paliwo sięga 13 litrów. W zamian 306-konny motor rozpędza X5 do 100 km/h w 6,8 sekundy.

Zobacz też: Test BMW 640i Coupe

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) - diesle warto solidnie sprawdzić

Benzynowa X5 stanowi w miarę bezpieczny wybór. Znane są przypadki usterek przekaźników pomp paliwa i problemów z odmą, jednak to drobiazg w porównaniu z dieslami. Właściciele używanych BMW z napędem wysokoprężnym są narażeni przede wszystkim na cztery niesprawności. W silnikach zapychają się wtryskiwacze, psuje się wstępna pompa paliwa, urywają się klapy w kolektorze dolotowym, ewentualnie czyszczenia wymaga filtr cząstek stałych DPF. A to dosyć kosztowna lista.

Zawieszenie BMW X5 E70 jest konstrukcją skomplikowaną. Przednie i tylne koła mocują do nadwozia wahacze. Dodatkowo jednym z elementów resorujących są pneumatyczne miechy. Auto prowadzi się bardzo dobrze. Gwarantuje komfort, ale jednocześnie jest na tyle sprężyste, że też pewnie zachowuje się w zakrętach. Na pochwałę zasługuje również układ kierowniczy - jest niezwykle precyzyjny. Zawieszenie bawarskiego SUV-a jest trwałe. Mimo wszystko po pokonaniu 200 tysięcy kilometrów może wymagać pierwszego remontu. A to nie będzie tanie - jeden wahacz potrafi kosztować grubo ponad 800 złotych!

Zobacz też: Test BMW i3: najlepsze auto elektryczne z Europy?


BMW z uwagi na prestiżowy charakter raczej nigdy nie trafi w teren. Inżynierowie doskonale o tym wiedzieli, właśnie dlatego nie inwestowali w stały napęd na cztery koła. W normalnych warunkach drogowych w X5 generacji E70 moc trafia wyłącznie na tylną oś. Przód jest dołączany w razie poślizgu. Układ napędowy przy zachowaniu interwału wymiany oleju okazuje się trwały. Jedno zastrzeżenie dotyczy zębatki w skrzyni rozdzielczej VGT. Jej zużycie może powodować tajemnicze komunikaty dotyczące awarii ESP, napędu lub hamulca ręcznego. Konieczna jest wymiana.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Najpoważniejsza z możliwych usterek BMW X5 nie dotyczy jednak skrzyni rozdzielczej, a przekładni automatycznej. Uszkadza się w niej mechatronika lub sprzęgło kinetyczne, ewentualnie dochodzi do wycieków oleju. Naprawa mechanizmu może powodować traumę - rachunek od mechanika będzie bowiem opiewać na kilka tysięcy złotych. Źródłem problemów z czasem stanie się również układ elektryczny. Znane są awarie nawigacji satelitarnej, reflektorów ksenonowych, pokręteł iDrive, czujników parkowania i czujników ciśnienia w oponach. W najczarniejszym scenariuszu auto w trakcie jazdy uruchomi elektronicznie sterowany hamulec ręczny - w takim przypadku konieczna jest aktualizacja oprogramowania.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Standardem dla właścicieli BMW X5 E70 są też nieszczelności w układzie chłodzenia. Płyn przepuszczać może albo zbiorniczek wyrównawczy, albo jeden z przewodów. Poza tym podatny na uszkodzenia jest termostat i łożyska kół, a akumulator już po dwóch latach może nie wytrzymać obciążenia wynikającego z podłączenia dużej ilości urządzeń elektrycznych. Druga generacja X-piątki z całą pewnością nie jest autem bezproblemowym. Na szczęście psują się w niej głównie denerwujące drobiazgi. Oczywiście nie będą one tanie w naprawie, ale taki właśnie jest segment premium.

Zobacz też: Test BMW 118d xDrive

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) - podsumowanie

BMW X5 generacji E70 to z pewnością bardzo nowoczesne, komfortowe i prestiżowe auto. Niestety w tym samym czasie nie będzie tanie w eksploatacji. Przykład? Wymiana tarcz i klocków hamulcowych na przedniej osi kosztuje tysiąc złotych. A to dopiero początek wydatków. Oczywiście to nie oznacza, że X-piątek należy unikać. Należy jedynie być świadomym, że premium to nie tylko przywilej, ale i obowiązek.

Używane BMW X5 E70 - Ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 33 zł
  • filtr powietrza - od 86 zł
  • filtr paliwa - od 86 zł
  • filtr kabinowy - od 81 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 421 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 326 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 253 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 150 zł
  • łącznik stabilizatora - od 61 zł
  • wahacz tył - od 162 zł
  • wahacz przód - od 178 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 86 zł
  • amortyzator - od 267 zł
  • łożysko koła - od 236 zł
  • termostat - od 150 zł

BMW X5 E70 - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

3,0i

272 KM

8,1 s.

225 km/h

13,8/10,3

3,0i

306 KM

6,8 s.

235 km/h

13,2/10,1

4,4i

407 KM

5,5 s.

240 km/h

17,5/12,5

4,4i

555 KM

4,7 s.

250 km/h

19,3/13,9

4,8i

355 KM

6,5 s.

240 km/h

17,0/12,1

BMW X5 E70 - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

3,0d

235 KM

8,1 s.

216 km/h

10,2/8,1

3,0d

245 KM

7,6 s.

220 km/h

8,7/7,4

3,0d

286 KM

7,0 s.

235 km/h

10,5/8,3

3,0d

306 KM

6,6 s.

236 km/h

8,8/7,5

3,0d

381 KM

5,3 s.

250 km/h

11,4/10,2

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    REKLAMA