REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Używany Renault Espace budzi kontrowersje. Z jednej strony auto wciąż kusi dobrym wyglądem i ponadprzeciętną praktycznością nadwozia. Z drugiej krąży wiele opinii na temat sporej usterkowości modelu. Jaka jest prawda?

Francuzi nigdy nie mieli typowego podejścia do budowy samochodów. Lubili odkrywać nowości, a poszukiwanie nieznanego zaprowadziło ich w roku 1984 do motoryzacyjnego miejsca nazwanego rodzinny van. Espace był pierwszą tego typu konstrukcją w Europie. Auto choć oryginalnie wystylizowane, znalazło zwolenników za sprawą wybitnej praktyczności. I charakter ten bez wątpienia nie zmienił się w czwartej generacji Renault.

REKLAMA

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

REKLAMA

Renault Espace IV zostało zaprezentowane w roku 2002. Dopiero kilka miesięcy później - już w roku 2003 - pierwsze auta pojawiły się w salonach sprzedaży. O stylizacji auta można powiedzieć wiele. Z całą pewnością jest nowoczesna i bez wątpienia przykuwa uwagę. Tylko czy kształt żelazka zaczerpnięty z Megane drugiej generacji jest strzałem w dziesiątkę? No właśnie chyba nie do końca. Forma już przy kompakcie nie prezentuje się najlepiej. Rozciągnięta do rozmiarów vana staje się raczej toporna i ociężała.

Podczas projektowania wnętrza inżynierom przyświecała idea maksymalnie czystej formy oraz dużej ilości przeszkleń. Właśnie dlatego konsola została pozbawiona jakichkolwiek przycisków, a oczom kierowcy ukazuje się nie przednia szyba, a raczej okno panoramiczne. Pomysł z całą pewnością jest ciekawy. Szkoda tylko, że Francuzi nie połączyli go z wyższą jakością materiałów. Choć tapicerka na konsoli jest miła w dotyku, szybko brudzi się, plastiki zaczynają trzeszczeć, a obicie gałki zmiany biegów staje się wyblakłe. Renault twierdzi, że 90 procent materiałów wykorzystanych do wykończenia Espace nadaje się do recyklingu. Po 10 latach eksploatacji tego auta można odnieść wrażenie, że ten recyklingu już stał się faktem.

Zobacz też: Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – to się nazywa praktyczność!

Na szczęście Espace czwartej generacji ma także i pewne zalety. A główną jest wybitna funkcjonalność! W kabinie auta w niezwykle komfortowych warunkach podróżować może nawet siedmiu pasażerów. Co ważne, każdy z nich otrzyma pełnowymiarowy fotel. Poza tym kabina jest pełna praktycznych schowków, konstrukcja gwarantuje wzorowy wynik w testach zderzeniowych, a bagażnik może liczyć nawet 3050 litrów. Oczywiście mowa o modelu Grand i sytuacji, w której autem podróżuje wyłącznie kierowca i jeden pasażer. Gdy w kabinie zasiądzie pięć osób pojemność „maleje” do 780 litrów, a siedem osób 456 litrów. W klasycznych Espace bagażnik może liczyć odpowiednio 2860, 650 lub 291 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

Zobacz też: Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie o silnika Diesla

Renault jest wygodne i przestronne. A to sprawia, że właściciele lubili nim dużo podróżować. Nie ma się zatem co dziwić, że najpopularniejszym motorem na rynku wtórnym jest diesel. 2-litrowa jednostka o mocy 150 koni mechanicznych ma wystarczającą krzepę. Rozpędza Espace do pierwszej setki w niespełna 11 sekund. Dodatkowo w cyklu mieszanym spala tylko 7 litrów oleju napędowego. Silnik 2,0 dCi występuje w jeszcze dwóch wersjach mocy - 130- i 175-konnej. Każdy z wariantów jest jednak tak samo trwały. Jeżeli po drodze nie przydarzy mu się usterka filtra cząstek stałych, osprzęt w zadbanych modelach powinien spokojnie pozwolić na pokonanie 300 tysięcy kilometrów.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

Numerem dwa w rankingu popularności jest 1,9-litrowy diesel o mocy 116 koni mechanicznych. Jednostka przede wszystkim jest zbyt słaba do tak ciężkiego auta. Renault Espace IV za jej sprawą osiąga pierwszą setkę dopiero po 13,2 sekundy. Co więcej, oferuje przeciętne wyniki spalania. W mieście motor „wypija” niespełna 9 litrów oleju napędowego. Oczywiście nie tylko zbyt niska moc jest problemem silnika 1,9 dCi, ale wysoki wskaźnik awaryjności również. Znane są przypadki kosztownych usterek w postaci obrócenia panewek wału korbowego, uszkodzenia wtryskiwaczy, zatarcia turbosprężarki czy przedwczesnego zużycia mechanizmu skrzyni biegów.

Sporą popularnością wśród diesli cieszy się również jednostka o pojemności 2,2 litra. Występowała ona w wariancie o mocy 150 koni mechanicznych. Tak skonfigurowane auto rozpędza się do pierwszej setki w 11,5 sekundy. Dużo mniej zadowalające od osiągów jest jednak zapotrzebowanie na paliwo. Spalanie w mieście przekracza 10 litrów, a to dużo nawet jak na model o takich gabarytach. Espace 2,2 dCi jest samochodem podwyższonego ryzyka. Motor miewa problemy z obracającymi się panewkami wału korbowego, zużytymi kołami zębatymi w rozrządzie, wyciekami oleju oraz wariującą elektroniką sterującą.

Zobacz też: Używane Renault Megane Coupe 1.4 TCe

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – trwałość silników benzynowych

REKLAMA

Najczęściej występującym silnikiem benzynowym pod maską Renault jest 2-litrowy doładowany motor 4-cylindrowy o mocy 170 koni mechanicznych. Oferuje identyczne osiągi jak wersja 163-konna - tym samym przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy, niestety spala w mieście aż 12,5 litra paliwa. Jednostka jest bardzo trwała. Nawet układ doładowania w zadbanych egzemplarzach nie wymaga ingerencji mechanika wcześniej, niż po pokonaniu 250 tysięcy kilometrów.

Alternatywę może stanowić wolnossący benzyniak o pojemności 2-litrów i mocy 140 koni mechanicznych. Autu z pewnością będzie brakować krzepy - osiąga pierwszą setkę w 12,5 sekundy. Do tego wyniki spalania są dalekie od ideału - w mieście oscylują w granicy 13 litrów. Mimo wszystko to konstrukcja sprawdzona, bezawaryjna i dająca możliwość zastosowania instalacji gazowej.


Rynkowy margines stanowi 3,5-litrowa, benzynowa V-szóstka. 245-konna jednostka daje dobrą dynamikę jazdy, ta jest jednak obwarowana aż 17-litrowym spalaniem w mieście. Motor konstrukcji Nissana jest raczej bezproblemowy. Sporadycznie zdarzają się przypadki przegrzania uszczelki pod głowicą. Na dużo dłuższą listę usterek muszą się przygotować właściciele Renault Espace IV wyposażonego w 3-litrowego diesla V6. Silnik Isuzu nie oferuje imponującej mocy - zaledwie 180 koni mechanicznych, a do tego legendarną wręcz awaryjność. Opuszczają się w nim tuleje cylindryczne oraz dochodzi do wypalenia tłoków i spadku ciśnienia w cylindrach. Każda z usterek oznacza generalny remont jednostki.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – komfortowe, ale usterkowe zawieszenie

Zawieszenie Renault Espace IV składa się z kolumn McPhersona na przedniej osi oraz belki z wahaczami wleczonymi na tylnej. Sposób zestrojenia resorowania jest komfortowy. Układ niestety nie wytrzymuje dziur na polskich drogach. W efekcie dosyć szybko wymaga wymiany tulei wahacza oraz łączników stabilizatorów. Szczęście w nieszczęściu jest takie, że części zamienne do francuskiego vana są tanie. Naprawa nie powinna się zatem okazać kosztowna.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

Piętą achillesową Renault Espace czwartej generacji bez wątpienia jest układ elektryczny. Ilość usterek będzie spora i z pewnością z czasem częstotliwość ich ujawniania się zacznie drażnić kierowcę. Właściciele skarżą się na popsute karty Hands Free, czujniki ciśnienia w oponach oraz panele sterujące pracą klimatyzacji. Poza tym model ma ten sam problem, który wcześniej został wykryty w Lagunie II. Mianowicie podczas jazdy bez wyraźnej przyczyny przygasa ekran komputera pokładowego. Mechanizmem, który z czasem może ulec awarii, jest także pompa sprzęgła.

Używane egzemplarze Renault Espace czwartej generacji są zazwyczaj dobrze wyposażone. Nietrudno znaleźć pojazd posiadający ESP, komplet poduszek, automatyczną klimatyzację czy nawigację satelitarną. Choć cena auta w salonie sprzedaży przekraczała 100 tysięcy złotych, dzisiaj za model z drugiej ręki można zapłacić już 6 tysięcy złotych. Skąd tak ogromna utrata wartości? Po pierwsze auto ma już 14 lat. Po drugie Renault nigdy nie miało niskiego wskaźnika deprecjacji. Najdroższe używane Espace kosztują dzisiaj nawet 70 tysięcy złotych - są to jednak auta trzyletnie często z topowym wyposażeniem, które w salonie kosztowały przeszło 170 tysięcy złotych.

Zobacz też: Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – podsumowanie

Jednego Renault Espace czwartej generacji nie da się odmówić. Auto z całą pewnością ma zmyślną i rodzinnie zaprojektowaną kabinę. To świetny środek transportu na wakacyjne wyjazdy, tylko czy równie dobrze sprawdzi się w codziennej eksploatacji? Jeżeli kierowca znajdzie model wyposażony w 2-litrowego diesla, pozbawiony zbędnych gadżetów elektronicznych i zadbany, być może tak. W innym przypadku Francuz może się stać serwisowym koszmarem.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 22 zł
  • filtr powietrza - od 25 zł
  • filtr paliwa - od 16 zł
  • filtr kabinowy - od 38 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 246 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 147 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 112 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 66 zł
  • łącznik stabilizatora - od 34 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 39 zł
  • amortyzator - od 149 zł
  • sprzęgło komplet - od 667 zł
  • koło dwumasowe - od 2074 zł

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – dane techniczne - silniki benzynowe:

  • 2,0 16v: 140 KM, 191 Nm, 12,5 s., 185 km/h, 12,7/9,4/7,5
  • 2,0T: 163 KM, 270 Nm, 9,9 s., 205 km/h, 12,9/9,7/7,9
  • 2,0T: 170 KM, 270 Nm, 9,9 s., 205 km/h, 12,5/9,6/7,9
  • 3,5 V6: 245 KM, 330 Nm, 8,1 s., 225 km/h, 17,2/12,0/9,0

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – dane techniczne - silniki wysokoprężne:

  • 1,9 dCi: 116 KM, 270 Nm, 13,2 s., 180 km/h, 8,6/6,8/5,8
  • 2,0 dCi: 130 KM, 320 Nm, 12,0 s., 184 km/h, 8,9/7,2/6,2
  • 2,0 dCi: 150 KM, 340 Nm, 10,6 s., 194 km/h, 9,3/7,4/6,5
  • 2,0 dCi: 175 KM, 360 Nm, 9,8 s., 200 km/h, 7,0/5,7/5,0
  • 2,2 dCi: 150 KM, 320 Nm, 11,5 s., 190 km/h, 10,3/7,7/6,3
  • 3,0 dCi: 180 KM, 350 Nm, 10,9 s., 205 km/h, 13,3/9,5/7,4

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(2)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Mihaił
    2021-10-05 11:19:44
    No i nie wiem, czy zaryzykować i zakupić tego Espace. Tyle samo pozytywów, co negatywów. Ciekawe, czy konkurencja z PSA i VAG ma podobnie.
    0
    pokażodpowiedzi (1)
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sprawdź, gdzie nie przejedziesz! Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa, objazdy. Ponad 500 blokad [Aktualizacja]

W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu.

Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

REKLAMA

Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

REKLAMA

Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

REKLAMA