REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki SX4 pierwszej generacji, zyskał sympatię polskich kierowców. Jakie są opinie o tym modelu? Czy trapią go jakieś typowe usterki?

Suzuki od lat słynęło z małych i bardzo zdolnych terenówek. Gdy okazało się, że marka pracuje nad crossoverem, świat momentalnie skierował na nią oczy. Co można powiedzieć o SX4? Stanowi połączenie włoskiej stylizacji, sporej ilości japońskiej technologii oraz węgierskiego montażu. Teoretycznie z tak przygotowanej mieszanki nie powinno wyjść dobre auto. Nie powinno, ale wyszło.

REKLAMA

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Na początku nowego millenium Japończycy zdecydowali się na nietypowy mezalians. Zaproponowali współpracę Włochom. Jej skutkiem miał być mały crossover. W roku 2006 w salonach Fiata pojawiło się Sedici, a Suzuki model SX4. Pierwsze wrażenia? Suzuki było nad wyraz mało japońskie. Temu nie można się jednak dziwić. W końcu zlecenie zaprojektowania karoserii auta trafiło do studia Italdesign. Czy to źle? Jak najbardziej nie. Pomysł japońskich designerów z całą pewnością byłby dużo bardziej toporny.

Zespół legendarnego Giorgetto Giugiaro spisał się dosyć dobrze. Z pewnością stylizacja Suzuki SX4 nie jest szczytowym osiągnięciem włoskich projektantów. Z drugiej strony nadwozie okazuje się miłe dla oka oraz bardzo harmonijne. Ciekawym pomysłem było zastosowanie plastikowych nakładek w dolnej części karoserii. Dzięki nim Suzuki prezentuje się dużo bardziej poważnie oraz nabrało nieco offroadowego charakteru.

Zobacz też: Nowy Suzuki Swift 2017 - fakty

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – jakość wykończenia

Włoska stylizacja karoserii została uzupełniona dużo bardziej japońskim wnętrzem. Deska rozdzielcza jest oczywiście prosta i uporządkowana, niestety wyraźnie brakuje jej polotu. Sytuacji nie poprawia ciemna kolorystyka - pasażerowie mogą się poczuć przytłoczeni wszechogarniającą czernią. Suzuki SX4 należy się minus także za jakość wykończenia. Plastiki na konsoli centralnej nie są idealnie spasowane, przez to potrafią skrzypieć podczas jazdy. Zastrzeżenia można mieć też do trwałości tapicerki foteli.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Suzuki SX4 oferuje dużą ilość miejsca dla pasażerów w pierwszym rzędzie siedzeń. Z tyłu lepiej jednak usadzić dzieci. Osoby dorosłe poczują przestrzeń nad głową, ale będą miały zbyt mało miejsca na kolana. Kufer w konfiguracji 5-osobowej mieści 270 litrów - to wynik przyzwoity wśród małych crossoverów. Po złożeniu tylnej kanapy jego pojemność rośnie do 1045 litrów.

Zobacz też: Nowy Suzuki Ignis 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – trwałość jednostek napędowych

REKLAMA

Prawie 90 procent Suzuki SX4 sprzedawanych na polskich portalach aukcyjnych pochodzi z importu. A to sprawia, że najczęściej występującą jednostką jest 1,9-litrowy diesel DDiS. Być może oznaczenie wygląda typowo japońsko, z Krajem Kwitnącej Wiśni motor nie miał jednak nic wspólnego. To konstrukcja Fiata, która normalnie występuje pod oznaczeniem MultiJet. 120-konny ropniak rozpędza crossovera do 100 km/h w 10,5 sekundy. Nie do końca może się jednak pochwalić małym apetytem. W mieście potrafi spalić prawie 8 litrów oleju napędowego.

Włoski rodowód diesla nie ma żadnego wpływu na jego trwałość. Typowe usterki? Lista jest niezwykle krótka. Z czasem zapycha się zawór EGR, ewentualnie filtr cząstek stałych. Problemy z pozostałym osprzętem, a w tym z kołem dwumasowym, turbosprężarką czy wtryskiwaczami, wynikają albo z zaniedbań poprzedniego właściciela, albo wysokiego przebiegu i naturalnego zużycia.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – benzyniak bez żadnych zastrzeżeń!

Numerem dwa zestawienia najpopularniejszych silników jest 1,6-litrowy benzyniak. Motor ze zmiennymi fazami rozrządu do roku 2009 generował 107, a później 120 koni mechanicznych. W obydwu przypadkach przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje niespełna 11 sekund, a spalanie w mieście oscyluje w granicy przyzwoitych 9 litrów. Benzyniak być może mógłby lepiej radzić sobie z masą Suzuki SX4 I, jednak jest bardzo trwały i posiada bezobsługowy łańcuch rozrządu. Kierowcy skarżą się głównie na usterki katalizatorów - te były jednak często wymieniane już na gwarancji. Poza tym warto uważać z montażem instalacji LPG. Gaz może doprowadzić do wypalenia gniazd zaworowych.

Zobacz też: Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.


REKLAMA

W zdecydowanej mniejszości pozostają dwa silniki diesla. Pierwszym jest 135-konny motor 2,0 DDiS zbudowany przez Fiata oraz 90-konny 1,6 DDiS rodowodem sięgający koncernu PSA. Większa z jednostek oferuje podobną dynamikę jak 1,9-litrowa jednostka DDiS. W tym samym czasie miewa droższe usterki. W silniku zapycha się filtr cząstek stałych oraz urywają się klapy wirowe w kolektorze ssącym. Motor o pojemności 1,6 litra jest najbardziej oszczędny - spala w mieście tylko 6 litrów oleju napędowego. Niestety rozpędza crossovera do pierwszej setki w mizerne 12,5 sekundy oraz boryka się z zatarciami turbosprężarek.

Suzuki SX4 wywodzi się z segmentu B. A to warunkuje prostą konstrukcję zawieszenia. Inżynierowie zestawili kolumny McPhersona z belką skrętną. Układ dosyć dobrze spisuje się na asfalcie. W połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym daje frajdę podczas jazdy. Do tego nie jest mocno awaryjny. Najszybciej wybijają się tanie w wymianie łączniki stabilizatorów. Poza tym znane są przypadki skrzypiących gum stabilizatora. Dźwięki nie świadczą o uszkodzeniu. Ten typ po prostu tak ma!

Zobacz też: Nowy Suzuki Ignis 2017 - kiedy wejdzie do sprzedaży?

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – typowe usterki modelu

W ofercie funkcjonowały zarówno modele z napędem na przednią, jak i dwie osie. W drugim przypadku nie ma jednak mowy o stałym 4x4. W normalnych warunkach układ przekazuje sto procent momentu obrotowego na przednie koła. Tył jest dołączany w pełni elektronicznie za pośrednictwem sprzęgła lepkościowego. Suzuki SX4 zdecydowanie nie jest typem przeprawowym. Sprawdzi się podczas niedzielnego wypadku do lasu i w zasadzie to wszystko. Na szczęście układ jest trwały i dobrze zabezpieczony. Dla przykładu w razie wzrostu temperatury wokoło sprzęgła, system 4x4 jest wyłączany.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Suzuki SX4 cieszy się dobrą opinią mechaników. Ma tytanicznie trwałego benzyniaka oraz dobre diesle, a do tego nie ma praktycznie żadnych problemów z układem elektrycznym. Najpoważniejszą z możliwych usterek jest uszkodzenie przekładni kierowniczej. Poza tym zaledwie kilka lat wytrzymują teleskopy tylnej klapy, zawieszającym się wycieraczkom często winny jest popsuty przełącznik zespolony, a na nadwoziu pojawiają się piwosze ogniska korozji. Rdza dotyczy głównie tylnej klapy, ewentualnie łączeń nadwozia z plastikowymi nakładkami. Serwisowanie Suzuki ma jedną dużą zaletę - części zamienne są szeroko dostępne i poza ASO mają naprawdę rozsądne ceny.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Japończyk został wprowadzony na rynek w roku 2006. To oznacza, że pierwsze egzemplarze mają już 11 lat. Za najtańsze, używane Suzuki trzeba dzisiaj zapłacić 15 tysięcy złotych. Podczas poszukiwania SX4 pierwszej generacji, warto rozejrzeć się za autem pochodzącym z polskiego salonu sprzedaży. Modeli takich jest zaledwie 14 procent. Ale trud może się opłacić - w końcu dużo łatwiej będzie sprawdzić historię serwisową. Auta najmłodsze - które mają nawet 3 lata - potrafią być wyceniane na 40 tysięcy złotych. Poziom wyposażenia Suzuki SX4 jest dobry. Większość aut z drugiej ręki ma klimatyzację, 6 poduszek powietrznych, radioodtwarzacz, ESP oraz kierownicę wielofunkcyjną.

Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – podsumowanie

Suzuki SX4 z całą pewnością nie jest typem motoryzacyjnego przystojniaka. Nie jest też autem o imponującej mocy czy charakterystycznym wozidełkiem dla ludzi lubiących wyróżniać się z tłumu. Być może crossover kojarzy się nieco z dojrzałością, dojrzałość ma jednak także i dobre cechy. A główną jest przemyślana technologia, która latami gwarantuje niski wskaźnik awaryjności.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 19 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • filtr paliwa - od 37 zł
  • filtr kabinowy - od 29 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 649 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 227 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 93 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 87 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 54 zł
  • łącznik stabilizatora - od 53 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 38 zł
  • amortyzator - od 175 zł
  • sprzęgło komplet - od 452 zł
  • koło dwumasowe - od 1076 zł

Zobacz też: Nowy Suzuki SX4 S-Cross 2016 – wrażenia z jazdy

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – dane techniczne:

  • 1,6 VVT: 107 KM, 145 Nm, 10,7 s., 180 km/h, 8,5/6,8/5,8
  • 1,6 VVT: 120 KM, 156 Nm, 10,7 s., 185 km/h, 7,9/6,2/5,2
  • 2,0 VVT: 152 KM, 190 Nm, 9,7 s., 195 km/h, 9,5/7,6/6,2
  • 1,6 DDiS: 90 KM, 215 Nm, 12,5 s., 175 km/h, 5,9/4,9/4,3
  • 1,9 DDiS: 120 KM, 280 Nm, 10,5 s., 190 km/h, 7,8/6,3/5,5
  • 2,0 DDiS: 135 KM, 320 Nm, 10,1 s., 195 km/h, 7,0/5,5/4,6

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA