| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Ceny nowych egzemplarzy Audi A1 przyprawiają o zawrót głowy. Ale jako pojazd używany, najmniejsze Audi może być ciekawą propozycją. Jakie są opinie użytkowników na temat tego modelu?

Audi A1 jest technologicznym bliźniakiem Volkswagena Polo, a mimo wszystko w salonie auto kosztuje grubo ponad 70 tysięcy złotych. Zaporowa cena nie ograniczyła rynkowego sukcesu hatchbacka. O ile nowe modele trafiają głównie na drogi Europy Zachodniej, o tyle używane coraz chętniej są importowane do Polski. A to oznacza, że A-jedynką warto się zainteresować z perspektywy kolejnego nabywcy.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Autor: Audi

Recepta na małego hatchbacka była prosta. Inżynierowie z Ingolstadt wzięli płytę podłogową o oznaczeniu PQ25, wykorzystali technologię znaną z Volkswagena Polo piątej generacji, a następnie uzupełnili całość charakterystyczną dla Audi stylizacją i luksusowymi akcentami w kabinie. Skutek? Początkowo był opłakany. A-jedynki zalegały przed salonami dealerskimi, a klienci kręcili nosem na ich widok. Po kilku miesiącach zła passa została jednak przełamana. Sprzedaż ruszyła, dzięki czemu dzisiaj Niemcy mogą mówić o sporym sukcesie.

Od dnia premiery w roku 2010 Audi A1 występowało wyłącznie w wariancie trzydrzwiowym. Model Sportback zadebiutował na rynku na początku roku 2012. Linia nadwozia niemieckiego hatchbacka jest harmonijna i nowoczesna. Już na pierwszy rzut oka widać, że auto reprezentuje segment premium. Oczywiście projektanci postarali się też o atrakcyjne akcenty - dla przykładu dach może być polakierowany w innym kolorze, a lusterka posiadać chromowane obudowy. Dążenie do personalizacji wynika z oczywistej inspiracji MINI. I choć pomysł wydaje się być dobry, został wykonany z dużo mniejszą dozą luzu i wydaje się być bardziej sztywniacki od brytyjskiego.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Autor: Audi

Zobacz też: Test nowe Audi Q5 2017 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Używane: Audi A1 (od 2010) - kabina w miejskim rozmiarze

Klapa bagażnika unosi się wraz z reflektorami. Inżynierowie chcieli prawdopodobnie zwiększyć w ten sposób otwór załadunkowy. Tylko czy w Audi A1 ma to większe znaczenie? W końcu auto w konfiguracji podstawowej oferuje kufer o pojemności 270 litrów (210 litrów w modelach z napędem Quattro). Po złożeniu tylnej kanapy, przestrzeń załadunkowa rośnie do 920 litrów. W dowodzie rejestracyjnym małego Audi można znaleźć zapis mówiący o tym, że jest ono homologowane na 5 osób. Patrząc na ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń, nietrudno odnieść jednak wrażenie że to jedynie żart inżynierów. Z tyłu najlepiej usadzić dzieci - wtedy będą miały akceptowalny komfort podróżowania.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Autor: Audi

Konsola centralna jest minimalistyczna, ale i całkiem ergonomiczna. Projekt inspirowany m.in. modelem TT zakłada montaż kilku przycisków, trzech pokręteł i wysuwanego z podszybia ekranu. Zegary są utrzymane w starym stylu oraz charakteryzują się prostotą oraz przejrzystością. Kierownica natomiast jest dobrze wyprofilowana, dzięki czemu idealnie leży w dłoniach. Niewątpliwie fajnym akcentem są okrągłe nawiewy. Nadają wnętrzu uroku oraz za sprawą srebrnych wykończeń rozświetlają konsolę.

Zobacz też: Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Używane Audi A1 – usterki silnika 1.4 TFSI/122 KM

Używane Audi A1 najczęściej jest napędzane 122-konnym silnikiem 1,4 TFSI. Siła połączona z lekkością dają hatchbackowi naprawdę dobre osiągi. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa tylko 8,9 sekundy. Jednocześnie auto nie powinno być paliwożerne - producent deklaruje spalanie w mieście utrzymujące się na poziomie 6,5 litra paliwa. Niestety motor ma pewne wady. Niemiecki rodowód nie ustrzegł go przed usterkami. W nowoczesnym benzyniaku szybko rozciąga się łańcuch rozrządu, a ponadto uszkadza się wariator zmiennych faz rozrządu.

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Autor: Audi

Drugie miejsce w rankingu popularności w palecie silnikowej przypadło dieslowi 1,6 TDI. Jednostka występuje w wersji o mocy 105 i 90 koni mechanicznych. Choć obydwie palą niemalże tyle samo - niespełna 5 litrów oleju napędowego w mieście, mocniejsza jest dużo bardziej dynamiczna. Pozwala osiągnąć 100 km/h już po nieco ponad 10 sekundach. Silnik diesla cieszy się dobrą opinią wśród mechaników. Ci mają do niego wyłącznie dwa zastrzeżenia. Po pierwsze układ wtryskowy jest wrażliwy na jakość paliwa. Po drugie podczas miejskiej eksploatacji zawieść może filtr cząstek stałych.

Zobacz też: Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Używane Audi A1 – usterki silnika 1.2 TFSI/86 KM

Często spotykane są również A-jedynki wyposażone w 1,2-litrowy motor TFSI o mocy 86 koni mechanicznych. Tak skonfigurowane Audi spala w mieście 6,2 litra benzyny. Momentami może mu jednak brakować dynamiki. Sprint do 100 km/h trwa bowiem prawie 12 sekund. Małolitrażowy silnik boryka się z usterkami łańcucha rozrządu. Dodatkowo problemem może być przedwczesna awaria turbosprężarki.

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki
Używane Audi A1 (od 2010) – opinie i typowe usterki

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Peugeot Ciesielczyk

- autoryzowany koncesjoner marki Peugeot w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »