REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Rynek używanych obfituje w oferty dotyczące Mazdy 6 II generacji. Model ma dobrą opinię, ale pojawia się sporo głosów ostrzegających przed wersjami z silnikami wysokoprężnymi. Jakie są typowe usterki tego auta?

Mazda 6 drugiej generacji nigdy nie zrobiła w Polsce zawrotnej kariery. Była jednak modelem niezwykle popularnym w Europie Zachodniej. Stąd rynek wtórny jest pełen używanych aut, które trafiły nad Wisłę z importu. Czy zatem japońskiego gracza w segmencie D warto kupić? Tak, ale oczywiście pod pewnymi warunkami. Sprawdźcie jakimi.

REKLAMA

Stylistycznie druga generacja Mazdy 6 była rozwinięciem koncepcji znanej z poprzednika. Prezentowała się jednak masywniej oraz bardziej dostojnie i elegancko. Japończycy nie zapomnieli też o nowoczesności - w efekcie auto prezentuje się dobrze także dzisiaj. W ofercie funkcjonowały trzy typy nadwozia. Bazowa wersja przyjęła formę sedana. Poza wersją czterodrzwiową klienci mogli zdecydować się również na zgrabnego liftbacka oraz typowo rodzinne kombi.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Dużą zaletą Mazdy 6 II jest przestronna kabina. W aucie bez żadnych problemów mieszczą się cztery wysokie osoby. Dobrze na tle konkurencji wypadają również pojemności bagażników. Sedan zabiera 519, liftback od 510 do 1702, a kombi od 519 do 1751 litrów. Konsola centralna auta została okraszona zbyt dużą ilością przycisków. Na szczęście kierowcy dosyć szybko odnajdywali się w gąszczu guzików. Stylistycznie deska rozdzielcza wygląda ciekawie, a fajnym elementem są zegary umieszczone w krótkich tubach i podświetlone rasową czerwienią. Mazda 6 została wykonana z dobrej jakości materiałów wykończeniowych. Mimo wszystko kierowcy skarżą się na trzeszczący stelaż fotela, a srebrne wstawki na konsoli są wykonane z taniego i nieprzyjemnego w dotyku plastiku.

Zobacz też: Nowa Mazda CX-5 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Używane: Mazda 6 II (2007 - 2012) – typowe usterki dwulitrowego silnika Diesla

REKLAMA

W 50-procentach przypadków używana Mazda 6 z polskiego rynku wtórnego jest napędzana 2-litrowym silnikiem diesla o mocy 140 koni mechanicznych. Jednostka oferuje dobrą dynamikę jazdy - przyspieszenie do pierwszej setki trwa 10,5 sekundy oraz optymalne spalanie - średnio wynosi ono 5,6 litra oleju napędowego. Niestety po kilku latach może się stać serwisowym koszmarem. Po pierwsze podczas intensywnej eksploatacji w mieście, szybko zapycha się filtr cząstek stałych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po drugie koło zębate napędzające pompę oleju jest słabej jakości, prze co szybko ścierają się w nim zęby. To osłabia ciśnienie oleju w silniku i w skrajnym przypadku prowadzi do zatarcia jednostki. Po trzecie opiłki ze startego koła zębatego zatykają sitko w układzie krążenia oleju. To dodatkowo osłabia ciśnienie smarowidła i zdecydowanie przyspiesz widmo poważnej awarii. Po czwarte niskiej jakości są podkładki pod wtryskiwaczami. Istnieje szansa na utrzymanie 2-litroweg diesla w Mazdzie w dobrej kondycji, do tego konieczna jest jednak horrendalnie droga i regularna wymiana wału korbowego.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

Zaraz za dieslem mistrzem popularności w gamie Mazdy 6 drugiej generacji jest 2-litrowy motor benzynowy o mocy 147 koni mechanicznych. Jednostka stanowi bardzo optymalne źródło napędu. Rozpędza sedana do 100 km/h w 9,9 sekundy oraz spala w cyklu miejskim niespełna 10 litrów benzyny. Do tego stanowi rodzaj serwisowego ideału. Nie psuje się w niej praktycznie nic i co więcej, posiada rozrząd napędzany bezobsługowym łańcuchem. Identycznie trwałe, ale nieco mniej popularne są dwa kolejne benzyniaki. Mowa o 155-konnej wersji silnika 2,0 MZR wyposażonej w bezpośredni wtrysk paliwa oraz nieco zbyt słabym, 120-konnym motorze 1,8 MZR.

Zobacz też: Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Używane: Mazda 6 II (2007 - 2012) - silnik 2,2 MZR-CD to dobry wybór

Z palety diesli często spotykana na rynku wtórnym jest jeszcze 163-konna jednostka o pojemności 2,2 litra. 360 Nm momentu obrotowego to wartość wystarczająca, aby auto mogło osiągnąć pierwszą setkę w 9 sekund. Jednocześnie zapotrzebowanie na paliwo utrzymuje się na niezwykle rozsądnym poziomie. W mieście wynosi tylko 7 litrów oleju napędowego. Większy silnik diesla jest dużo bardziej trwały. Jak na razie raporty wskazują na przedwczesne zużywanie się wyłącznie łańcucha rozrządu. Reszta osprzętu przy dbaniu o regularne serwisy bez żadnych awarii wytrzymuje minimum 250 tysięcy kilometrów.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

2,2-litrowy diesel spod maski Mazdy 6 występuje w różnych wariantach mocy. Na rynku wtórnym można spotkać wersje dysponujące stadem 125, 129, 180 i 185 koni mechanicznych. Poza tym zdarzają się modele napędzane 2,5-litrowym benzyniakiem o mocy 170 koni mechanicznych - te niestety są już paliwożerne. Wisienkę na torcie stanowią Mazdy sprowadzone ze Stanów Zjednoczonych i wyposażone w motor V6 o pojemności 3,7 litra. Jednostka oferuje aż 276 koni mechanicznych i rozpędza auto do setki w 6,5 sekundy. Ma jednak też i wady - w mieście przy dynamicznej jeździe może spalić nawet 16 litrów paliwa.

Zobacz też: Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – usterki zawieszenia

Japończycy postawili na wyrafinowaną konstrukcję zawieszenia. Wszystkie cztery koła są resorowane niezależnie - z przodu inżynierowie zastosowali po dwa wahacze na stronę, a z tyłu po cztery. Zaawansowana architektura z pewnością nie będzie tania w ewentualnych naprawach. Całe szczęście może pochwalić trwałością. O ile wahacze pokonują przebiegi dochodzące do 200 tysięcy kilometrów, o tyle szybciej zużyć się mogą wyłącznie stosunkowo tanie w wymianie łączniki stabilizatora oraz końcówki drążków kierowniczych.


Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

Podczas eksploatacji japońskiej Szóstki warto pamiętać jedynie o regularnej kontroli geometrii kół. Ewentualne odchyły występujące w wielowahaczowym zawieszeniu mogą dosyć szybko spowodować wyząbkowanie opon. Mazda 6 drugiej generacji z całą pewnością jest autem kierowcy! W wersjach sprzeda liftingu zawieszenie jak na segment D jest niezwykle twarde. Po 2010 roku zostało nieco zmiękczone. Przez to samochód prowadzi się pewnie, uwielbia szybko pokonywane ciasne zakręty oraz gwarantuje precyzyjną pracę układu kierowniczego.

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – typowe usterki modelu

REKLAMA

Mazda 6 nie jest autem nadmiernie awaryjnym. Do najpoważniejszych, możliwych usterek należy uszkodzenie pompy wspomagania układu kierowniczego oraz synchronizatorów skrzyni biegów. Poza tym standardem są parujące reflektory z przodu i z tyłu, popsuć się może pilot centralnego zamka, zacinają się klamki bagażnika w modelach kombi, a czujniki ciśnienia powietrza w oponach nie wytrzymują częstego najeżdżania na krawężniki.

Sporym zmartwieniem serwisowym w Mazdzie 6 drugiej generacji jest korozja. Rudawy nalot przede wszystkim pojawia się w okolicy nadkoli, rantów drzwi i maski. W wersji kombi rdza może jednak atakować również dach. A wszystkiemu winne są nieprawidłowo wykonane otwory na relingi. Osoby rozważające zakup auta japońskiego często są straszone wysokimi cenami części. Na szczęście w Mazdzie dotyczy to wyłącznie nietypowych elementów - te często wymieniane występują w postaci tanich zamienników.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

Używane Mazdy 6 to przede wszystkim auta importowane. Zaledwie 10 procent pojazdów pochodzi z polskich salonów. W zamian modele z drugiej ręki są często świetnie wyposażone. Nie brakuje pojazdów, które poza standardowym kompletem poduszek powietrznych i podgrzewanymi fotelami mają skórzaną tapicerkę, reflektory ksenonowe czy system nagłośnienia Bose z 8 głośnikami i zmieniarką CD. Ceny używanych Mazd startują od 14 - 15 tysięcy złotych. Za auto z końca produkcji trzeba realnie zapłacić około 55 tysięcy złotych.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Używane: Mazda 6 II (2007 - 2012) - podsumowanie

Japoński model może być naprawdę wdzięcznym towarzyszem podróży. Oczywiście pod pewnym warunkiem. Mianowicie kupujący musi wystrzegać się 2-litrowego silnika wysokoprężnego. Jego eksploatacja jest obarczona serią potencjalnych i poważnych usterek, które w prawie każdej opcji prowadzą do zatarcia. Co z resztą palety? Każdy z pozostałych motorów - włącznie z 2,2-litrowym dieslem - jest godny polecenia.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Mazda

Mazda

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – ceny części:

  • filtr oleju - od 17 zł
  • filtr powietrza - od 28 zł
  • filtr paliwa - od 27 zł
  • filtr kabinowy - od 27 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 1384 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 419 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 123 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 86 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 67 zł
  • łącznik stabilizatora - od 47 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 49 zł
  • wahacz zawieszenia koła - od 289 zł
  • amortyzator - od 125 zł
  • sprzęgło komplet - od 825 zł
  • koło dwumasowe - od 2292 zł

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – dane techniczne - silniki benzynowe:

  • 1,8 MZR: 120 KM, 165 Nm, 11,3 s., 200 km/h, 9,5/6,8/5,2
  • 2,0 MZR: 147 KM, 184 Nm, 9,9 s., 214 km/h, 9,8/7,0/5,4
  • 2,0 MZR: 155 KM, 193 Nm, 10,0 s., 217 km/h, 9,6/6,9/5,3
  • 2,5 MZR: 170 KM, 226 Nm, 8,0 s., 220 km/h, 11,1/8,1/6,3
  • 3,7 V6 MZI: 276 KM, 364 Nm, 6,5 s., 13,8/9,4

Zobacz też: Test: Mazda 3 2.0 165 KM

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – dane techniczne - silniki wysokoprężne:

  • 2,0 MZR-CD: 140 KM, 330 Nm, 10,5 s., 204 km/h, 6,7/5,6/5,0
  • 2,2 MZR-CD: 125 KM, 310 Nm, 10,6 s., 195 km/h, 7,0/5,5/4,7
  • 2,2 MZR-CD: 129 KM, 340 Nm, 10,7 s., 195 km/h, 6,6/5,2/4,4
  • 2,2 MZR-CD: 163 KM, 360 Nm, 9,0 s., 212 km/h, 7,0/5,5/4,7
  • 2,2 MZR-CD: 180 KM, 400 Nm, 8,7 s., 218 km/h, 6,8/5,3/4,5
  • 2,2 MZR-CD: 185 KM, 400 Nm, 8,3 s., 218 km/h, 7,1/5,6/4,7
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Mazda
Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa online, objazdy. Które drogi i skrzyżowania będą nieprzejezdne? [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu. Utrudnienia na drogach pojawiają się już 19 marca.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA