| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Rynek używanych obfituje w oferty dotyczące Mazdy 6 II generacji. Model ma dobrą opinię, ale pojawia się sporo głosów ostrzegających przed wersjami z silnikami wysokoprężnymi. Jakie są typowe usterki tego auta?

Mazda 6 drugiej generacji nigdy nie zrobiła w Polsce zawrotnej kariery. Była jednak modelem niezwykle popularnym w Europie Zachodniej. Stąd rynek wtórny jest pełen używanych aut, które trafiły nad Wisłę z importu. Czy zatem japońskiego gracza w segmencie D warto kupić? Tak, ale oczywiście pod pewnymi warunkami. Sprawdźcie jakimi.

Stylistycznie druga generacja Mazdy 6 była rozwinięciem koncepcji znanej z poprzednika. Prezentowała się jednak masywniej oraz bardziej dostojnie i elegancko. Japończycy nie zapomnieli też o nowoczesności - w efekcie auto prezentuje się dobrze także dzisiaj. W ofercie funkcjonowały trzy typy nadwozia. Bazowa wersja przyjęła formę sedana. Poza wersją czterodrzwiową klienci mogli zdecydować się również na zgrabnego liftbacka oraz typowo rodzinne kombi.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Dużą zaletą Mazdy 6 II jest przestronna kabina. W aucie bez żadnych problemów mieszczą się cztery wysokie osoby. Dobrze na tle konkurencji wypadają również pojemności bagażników. Sedan zabiera 519, liftback od 510 do 1702, a kombi od 519 do 1751 litrów. Konsola centralna auta została okraszona zbyt dużą ilością przycisków. Na szczęście kierowcy dosyć szybko odnajdywali się w gąszczu guzików. Stylistycznie deska rozdzielcza wygląda ciekawie, a fajnym elementem są zegary umieszczone w krótkich tubach i podświetlone rasową czerwienią. Mazda 6 została wykonana z dobrej jakości materiałów wykończeniowych. Mimo wszystko kierowcy skarżą się na trzeszczący stelaż fotela, a srebrne wstawki na konsoli są wykonane z taniego i nieprzyjemnego w dotyku plastiku.

Zobacz też: Nowa Mazda CX-5 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Używane: Mazda 6 II (2007 - 2012) – typowe usterki dwulitrowego silnika Diesla

W 50-procentach przypadków używana Mazda 6 z polskiego rynku wtórnego jest napędzana 2-litrowym silnikiem diesla o mocy 140 koni mechanicznych. Jednostka oferuje dobrą dynamikę jazdy - przyspieszenie do pierwszej setki trwa 10,5 sekundy oraz optymalne spalanie - średnio wynosi ono 5,6 litra oleju napędowego. Niestety po kilku latach może się stać serwisowym koszmarem. Po pierwsze podczas intensywnej eksploatacji w mieście, szybko zapycha się filtr cząstek stałych.

Po drugie koło zębate napędzające pompę oleju jest słabej jakości, prze co szybko ścierają się w nim zęby. To osłabia ciśnienie oleju w silniku i w skrajnym przypadku prowadzi do zatarcia jednostki. Po trzecie opiłki ze startego koła zębatego zatykają sitko w układzie krążenia oleju. To dodatkowo osłabia ciśnienie smarowidła i zdecydowanie przyspiesz widmo poważnej awarii. Po czwarte niskiej jakości są podkładki pod wtryskiwaczami. Istnieje szansa na utrzymanie 2-litroweg diesla w Mazdzie w dobrej kondycji, do tego konieczna jest jednak horrendalnie droga i regularna wymiana wału korbowego.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Autor: Mazda

Zaraz za dieslem mistrzem popularności w gamie Mazdy 6 drugiej generacji jest 2-litrowy motor benzynowy o mocy 147 koni mechanicznych. Jednostka stanowi bardzo optymalne źródło napędu. Rozpędza sedana do 100 km/h w 9,9 sekundy oraz spala w cyklu miejskim niespełna 10 litrów benzyny. Do tego stanowi rodzaj serwisowego ideału. Nie psuje się w niej praktycznie nic i co więcej, posiada rozrząd napędzany bezobsługowym łańcuchem. Identycznie trwałe, ale nieco mniej popularne są dwa kolejne benzyniaki. Mowa o 155-konnej wersji silnika 2,0 MZR wyposażonej w bezpośredni wtrysk paliwa oraz nieco zbyt słabym, 120-konnym motorze 1,8 MZR.

Zobacz też: Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Używane: Mazda 6 II (2007 - 2012) - silnik 2,2 MZR-CD to dobry wybór

Z palety diesli często spotykana na rynku wtórnym jest jeszcze 163-konna jednostka o pojemności 2,2 litra. 360 Nm momentu obrotowego to wartość wystarczająca, aby auto mogło osiągnąć pierwszą setkę w 9 sekund. Jednocześnie zapotrzebowanie na paliwo utrzymuje się na niezwykle rozsądnym poziomie. W mieście wynosi tylko 7 litrów oleju napędowego. Większy silnik diesla jest dużo bardziej trwały. Jak na razie raporty wskazują na przedwczesne zużywanie się wyłącznie łańcucha rozrządu. Reszta osprzętu przy dbaniu o regularne serwisy bez żadnych awarii wytrzymuje minimum 250 tysięcy kilometrów.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Autor: Mazda

2,2-litrowy diesel spod maski Mazdy 6 występuje w różnych wariantach mocy. Na rynku wtórnym można spotkać wersje dysponujące stadem 125, 129, 180 i 185 koni mechanicznych. Poza tym zdarzają się modele napędzane 2,5-litrowym benzyniakiem o mocy 170 koni mechanicznych - te niestety są już paliwożerne. Wisienkę na torcie stanowią Mazdy sprowadzone ze Stanów Zjednoczonych i wyposażone w motor V6 o pojemności 3,7 litra. Jednostka oferuje aż 276 koni mechanicznych i rozpędza auto do setki w 6,5 sekundy. Ma jednak też i wady - w mieście przy dynamicznej jeździe może spalić nawet 16 litrów paliwa.

Zobacz też: Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – usterki zawieszenia

Japończycy postawili na wyrafinowaną konstrukcję zawieszenia. Wszystkie cztery koła są resorowane niezależnie - z przodu inżynierowie zastosowali po dwa wahacze na stronę, a z tyłu po cztery. Zaawansowana architektura z pewnością nie będzie tania w ewentualnych naprawach. Całe szczęście może pochwalić trwałością. O ile wahacze pokonują przebiegi dochodzące do 200 tysięcy kilometrów, o tyle szybciej zużyć się mogą wyłącznie stosunkowo tanie w wymianie łączniki stabilizatora oraz końcówki drążków kierowniczych.

reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Witold Chomiczewski

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »