REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) – opinie użytkowników

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Honda Jazz III generacji mimo wysokiej ceny zyskała sobie rzeszę fanów. Sympatię budziła stosunkowo prosta konstrukcja samochodu, która dawała nadzieję na bezproblemową eksploatację. Jakie są opinie użytkowników o używanych Hondach Jazz?

Hatchbacki segmentu B przez lata były królami europejskiej sprzedaży. A Honda nie mogła bagatelizować tak dużego potencjału. Dlatego na początku nowego millenium wprowadziła do sprzedaży drugiego, a w roku 2008 trzeciego Jazza. Auto było napędzane benzyniakami, dobrze wyposażone i wyjątkowo przestronne. Niestety także stosunkowo drogie. Wyższa cena nie zdołała jednak zabić sukcesu modelu. Zwłaszcza że za nią poszła jakość i trwałość.

REKLAMA

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 CVT

W pierwszej chwili niezwykle trudno dopasować trzecią generację Hondy Jazz do segmentu B. Nadwozie auta łudząco przypomina bowiem minivana. Stylistyczne dążenie do uzyskania jednej bryły projektanci połączyli z ostro zarysowanymi liniami. Wyraziste krawędzie zostały szczególnie mocno zaznaczone z przodu i na bokach. Tył łagodzi kreskę wykańczając całość prostotą. Jazz III bez wątpienia rzuca się w oczy, jest oryginalny i wygląda bardziej dojrzale od nieco szalonych konkurentów z Francji.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

W minivanowatym pudełku inżynierowie ukryli naprawdę przestronne jak na segment B wnętrze. W kabinie spokojnie zasiądzie czterech dorosłych pasażerów. Jednocześnie zabiorą oni na pokład nawet 428 litrów bagażu. A to wynik, który jest normalny, ale w segmencie C. W klasie pojazdów o oczko niższej stanowi prawdziwy rekord. Minimalna pojemność kufra to 399 litrów. Maksymalna wynosi 1398 litrów. Przestrzeń nie wyczerpuje wszystkich funkcjonalnych zalet Hondy Jazz III. W tylnej kanapie można np. unieść tylko siedzisko, a po złożeniu tylnych foteli i przedniego istnieje możliwość przewiezienia przedmiotów o długości nawet 2,4 metra.

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - nowoczesna, a nie rewolucyjna

Stylizacja wnętrza jest nowoczesna, ale na szczęście nie tak rewolucyjna jak w przypadku większego Civica ósmej generacji. Zegary umieszczone w tubach wyglądają całkiem sportowo oraz mimo iż projektanci umieścili na konsoli dużą ilość przycisków, całość jest stosunkowo ergonomiczna. Wady? Kabina Jazza trzeciej generacji jest słabo wygłuszona. To przeszkadza podczas jazdy w trasie, a podczas zamykania drzwi sprawia wrażenie uderzenia w pustą puszkę. Plastiki choć dobrze spasowane, są twarde i w mroźne dni potrafią trzeszczeć podczas jazdy po nierównościach.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

W europejskiej sprzedaży dominowały dwie wersje napędowe. Honda Jazz była kupowana z 1,2 lub 1,4-litrowym benzyniakiem. Hybryda pełni rolę rarytasu, a diesle w ogóle nie występowały w gamie. Na rynku wtórnym oferta dwóch benzyniaków równoważy się - obydwa silniki są równie popularne. Mniejszy motor 1,2 i-VTEC za sprawą zmiennych faz rozrządu uwielbia wysokie obroty i rozwija aż 90 koni mechanicznych. Hatchback osiąga pierwszą setkę w 12,6 sekundy oraz spala w cyklu miejskim 6,7 litra paliwa.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Dalszy ciąg opisu używanej Hondy Jazz na następnej stronie


Większy silnik o pojemności 1,4 litra dysponuje stadem 100 koni mechanicznych. Wyższa moc skraca czas sprintu do 100 km/h do 11,4 sekundy. Jednocześnie w zasadniczy sposób nie wpływa na zużycie paliwa. Zapotrzebowanie na benzynę w mieście nadal nie przekracza 7 litrów. Japońskie motory są wyjątkowo trwałe. Posiadają bezobsługowy łańcuch rozrządu i listę charakterystycznych usterek składającą się z zerowej ilości pozycji! Zastrzeżenia serwisowe można mieć właściwie dwa. Po pierwsze świętością jest regularna regulacja luzu zaworowego. Po drugie lepiej nie ryzykować z instalacją LPG. Oszczędności na gazie szybko mogą doprowadzić do kosztownego wypalenia gniazd zaworowych.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

Honda do gamy Jazza III wprowadziła wersję hybrydową. Standardowo dla japońskiej marki była to hybryda w wariancie wyjątkowo miękkim. 1,3-litrowy silnik benzynowy o mocy 88 koni mechanicznych został zestawiony z 14-konnym wspomagaczem elektrycznym - ten włącza się głównie podczas przyspieszania. Po zsumowaniu daje to kierowcy 102 konie mechaniczne. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni CVT. Ekologiczny hatchback przyspiesza do 100 km/h w 12,1 sekundy. W cyklu miejskim spalanie zdaniem producenta wynosi 4,6 litra benzyny. O trwałości hybrydowego Jazza ciężko powiedzieć coś konkretnego. Auto jest bowiem białym krukiem na europejskim rynku wtórnym.

Zobacz też: Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - to nie awarie, a drobiazgi!

Honda Jazz nie jest autem mocno skomplikowanych technologicznie. Nawet hybryda sprawia wrażenie inżynieryjnego laika. Tendencja ta przenosi się na konstrukcję zawieszenia. Przednia oś została zbudowana w oparciu o kolumny McPhersona, a tylna belkę skrętną. Zestrojenie resorowania jest dosyć sztywne. To jednak jeszcze nie oznacza, że auto prowadzi się sportowo. Przeszkadza mało precyzyjne, elektryczne wspomaganie. W toku eksploatacji w Jazzie wybijają się tuleje wahaczy, gumy stabilizatorów czy końcówki drążków kierowniczych. To jednak jeszcze nie ułomność zawieszenia, a raczej wynik naturalnego zużycia. Poza tym wymiana elementów z uwagi na niskie ceny części zamiennych nie jest droga.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

REKLAMA

Właściciele Jazzów trzeciej generacji skarżą się na kilka wad auta. Nie są to jednak usterki zasadnicze, unieruchamiające czy drogie w usunięciu. Dla przykładu przednie reflektory Hondy potrafią stosunkowo szybko matowieć. W takim przypadku konieczne jest polerowanie. Dodatkowo zaciski tylnych hamulców mogą zapiekać się, a informacje przekazywane przez komputer pokładowy powinny być traktowane z lekką nutką niedowierzania. Przykład? Bak jest pełny w jednej czwartej, a na tablicy zegarów świeci się kontrolka rezerwy. Największy problem dotyczy miękkiego lakieru. W efekcie na klapach bagażnika potrafią pojawiać się pierwsze ogniska korozji.

Ceny używanej Hondy Jazz III zaczynają się od 22 tysięcy złotych. Zdecydowana większość egzemplarzy sprzedawanych na polskim rynku wtórnym była importowana. A to sprawia, że auta pochodzące z krajowych salonów - które często były serwisowane wyłącznie w ASO - stanowią naprawdę łakomy kąsek i schodzą praktycznie na pniu. Japoński hatchback oferuje wysoki poziom wyposażenia. Nie ma auta, które nie posiada radia czy klimatyzacji.

Zobacz też: Test Honda Civic Type-R - 310 KM mocy dzięki Turbo!

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - podsumowanie

Honda Jazz trzeciej generacji bez wątpienia ma długą listę zalet. Mimo wszystko nigdy nie trafiła do głównego nurtu segmentu B w Europie i plasowała się daleko za wynikami sprzedaży osiąganymi przez takich gigantów jak Renault, Peugeot, Volkswagen, Opel czy Ford. Mniejsza popularność gwarantuje oryginalność wszystkim tym kierowcom, którzy zdecydują się na zakup japońskiego auta. A zdecydować się naprawdę warto.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

Używane: Honda Jazz III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 18 zł
  • filtr powietrza - od 34 zł
  • filtr kabinowy - od 34 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 94 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 74 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 54 zł
  • łącznik stabilizatora - od 79 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 71 zł
  • amortyzator - od 201 zł
  • sprzęgło komplet - od 796 zł

Używane: Honda Jazz III - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,2 i-VTEC

90 KM

12,6 s

177 km/h

6,7/5,4

1,4 i-VTEC

100 KM

11,4 s

182 km/h

6,7/5,4

1,3 i-DSI IMA

102 KM

12,1 s

175 km/h

4,6/4,5

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    REKLAMA

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    REKLAMA

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA