REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Kia Optima I (2010 - 2015) – opinie użytkowników

Kia Optima Fot. KIA
Kia Optima Fot. KIA

REKLAMA

REKLAMA

Choć Kia Optima pierwszej generacji nie osiągnęła spektakularnego sukcesu rynkowego, nie oznacza, że nie jest godna uwagi na rynku wtórnym. Jak sprawują się używane limuzyny z Korei?

REKLAMA

Kia Optima zadebiutowała na rynku w roku 2010. Mimo iż na Starym Kontynencie była to pierwsza odsłona modelu, na świecie auto było znane już dwie generacje wcześniej. To oczywiście nie oznacza, że Kia nie oferowała w Europie sedana segmentu D. Oferowała, jednak pod nazwą Magnetis. Optima wniosła do gamy Kii dużo stylistycznej świeżości. To pierwsza limuzyna z Korei, która ma prawdziwie europejski look.

REKLAMA

Optima jest nowoczesna, a do tego nie brakuje jej sportowych akcentów. Co więcej, bryła jest proporcjonalna, a w roku 2013 na mocy liftingu została uzupełniona najnowszym krzykiem motoryzacyjnej mody - czyli światłami do jazdy dziennej LED. Bardzo ważnym elementem stylizacji był tzw. nos tygrysa. Nie do końca udany znak rozpoznawczy współczesnych aut Kii, na szczęście w tym przypadku nie jest aż tak dominujący, jak chociażby w nowym Sportage. Nadwozie Optimy jest na tyle udane, że z francuskimi i niemieckimi projektami może stanąć do rynkowej walki bez żadnych kompleksów.

Zobacz też: Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line

Kia Optima Fot. KIA

Kia Optima Fot. KIA

Używane: Kia Optima I (2010 - 2015) - kokpit otacza kierowcę

REKLAMA

Koreańskiemu sedanowi ciężko cokolwiek zarzucić pod względem ilości przestrzeni wewnątrz. W kabinie Optimy spokojnie zmieszczą się cztery dorosłe osoby, a dodatkowo zabiorą na pokład aż 505 litrów bagaży. Pojemność kufra maleje do 381 litrów, ale tylko i wyłącznie w jednym przypadku - gdy kierowca ma do czynienia z wersją hybrydową. Wnętrze Kii być może jest nieco zbyt czarne, ale prezentuje bardzo przyzwoity poziom stylistyczny. Ciekawie zaprojektowany jest też kokpit. Ten otacza kierowcę, co zdecydowanie poprawia ergonomię.

Wnętrze Kii Optimy pierwszej generacji ma dwie wady. Po pierwsze osoba siedząca za kierownicą może się poczuć osaczona przez ogromną ilość małych przycisków. Po drugie nieco kulawa jest jakość. Spasowanie plastików pozostawiają sporo do życzenia. W efekcie elementy konsoli centralnej trzeszczą podczas jazdy po nierównościach. Poza tym użytkownicy koreańskiego sedana skarżą się na podsufitkę. Ta podczas eksploatacji może się uwolnić spod osłon słupków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Kia Optima - deska rozdzielcza

Kia Optima - deska rozdzielcza

Zobacz też: Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Paleta silnikowa Optimy nie była mocno rozbudowana. Składały się na nią trzy silniki. Najpopularniejszy był diesel o pojemności 1,7 litra i dysponujący stadem 136 koni mechanicznych. Moc jednostki wysokoprężnej nie poraża. Dużo bardziej optymistycznie brzmi moment obrotowy oszacowany przez Kię na 320 Nm. Sedan przyspiesza do 100 km/h w 10,3 sekundy. Spalanie w cyklu miejskim wynosi 6,1 litra oleju napędowego.

Silnik 1,7 CRDi jest stosunkowo udany. To jednak nie oznacza, że jest całkowicie pozbawiony wad. Najpoważniejsza dotyczy możliwego uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Awaria nie dotyczy wszystkich aut, ale jeżeli już przydarza się, to zazwyczaj przy przebiegu przekraczającym 60 tysięcy kilometrów. Przed koszmarnie drogą naprawą właściciela Optimy na szczęście uchronić może 7-letnia gwarancja. Poza tym użytkownicy aut skarżą się na niską trwałość sprzęgła oraz problemy z nierówną pracą silnika i brakiem mocy - charakterystyczne objawy daje zatkane sitko umieszczone w zbiorniku paliwa.

Kia Optima Fot. Kia

Kia Optima Fot. Kia

Alternatywę dla diesla stanowił 2-litrowy silnik benzynowy. Jednostka z blokiem wykonanym z aluminium korzysta z wtrysku wielopunktowego i pod względem konstrukcyjnym jest stosunkowo prosta. Maksymalna moc wynosi 165 koni mechanicznych, podczas gdy moment obrotowy może osiągnąć 196 Nm. Wolnossąca Optima przyspiesza do pierwszej setki w 9,5 sekundy oraz spala w mieście 9,3 litra benzyny. 2-litrowa jednostka jest bardzo udana. Tak właściwie nie ma charakterystycznych usterek.

Zobacz też: Nowa Kia Optima Sportswagon 2016 – wrażenia z jazdy

Używane: Kia Optima I (2010 - 2015) - jest i hybryda!

Koreańczycy podczas konstruowania Optimy chcieli być maksymalnie nowatorscy. Właśnie dlatego wprowadzili do sprzedaży model hybrydowy. Pod maską auta współpracuje 2-litrowy, 150-konny silnik benzynowy i 40-konny agregat elektryczny. Łączna moc układu to 190 koni mechanicznych. Auto osiąga pierwszą setkę w 9,2 sekundy. Kia deklaruje, że za sprawą agregatu elektrycznego pracującego do 40 km/h, spalanie w cyklu miejskim powinno oscylować w okolicy 5,7 litra benzyny. O trwałości Optimy hybrydowej ciężko powiedzieć coś konkretnego. Aut jest zbyt mało na rynku, aby mogły one stanowić miarodajną próbę.

Zobacz też: Nowa Kia Optima 2016 Plug-In Hybrid

Kia jest pełnoprawną limuzyną segmentu D. A to oznacza w miarę zaawansowane technicznie zawieszenie. Zestawienie kolumn McPhersona na przedniej osi i wielowahaczy na tylnej gwarantuje wysoki poziom trakcji. Nieco gorzej jest z komfortem. Zawieszenie dosyć sztywno resoruje nierówności, jednocześnie karoseria może wychylać się podczas szybkiej jazdy w zakręcie. Jak na razie właściciele używanych Optim nie skarżą się na trwałość zawieszenia. A to oznacza, że przebieg 150 tysięcy kilometrów wyznaczony gwarancją, powinien być pokonany bez żadnej ingerencji mechanika.

Dalsza część opisu używanej Kii Optimy na następnej stronie


Podstawowym zmartwieniem serwisowym dla właścicieli Kii jest układ elektryczny. W Optimie może zawiesić się radio, nawigacja satelitarna, ewentualnie tempomat. Czasami winne jest wariujące oprogramowanie, a czasami zaśniedziałe styki. Poza tym na listę wad auta należy wpisać miękki lakier podatny na powstawanie zarysowań oraz problemy z ustawieniem przedniej osi. Zdarza się, że sedany samoistnie skręcają. W takich przypadkach serwisy ponownie kalibrują układ kierowniczy i ustawiają zbieżność kół.

Kia z całą pewnością nie stanie się serwisowym koszmarem. Nawet z biegiem lat nie powinna psuć się na każdym kroku. Ma jednak pewne wady, które na szczęście nie są ani zasadnicze, ani drogie w usunięciu. Poza tym niewątpliwym plusem Optimy są tanie części zamienne dostępne praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym oraz 7-letnia gwarancja obwarowana limitem 150 tysięcy kilometrów.

Kia Optima - tył

Kia Optima - tył

Moto.wieszjak.pl

Kia Optima pierwszej generacji nie jest najbardziej popularnym modelem na polskim rynku wtórnym. W porównaniu z Insignią, Passatem czy Mondeo koreańskich sedanów jest zaledwie garstka. To ma jednak pewne zalety. Chociażby takie, że aż 85 procent pojazdów używanych pochodzi z polskich salonów. A to mocno ułatwia sprawdzenie historii serwisowej. Dodatkowo Kie są często dobrze wyposażone. Większość aut posiada automatyczną klimatyzację, radio z systemem Bluetooth czy podgrzewane fotele przednie i lusterka. Ceny Optimy z drugiej ręki startują od 47 tysięcy złotych. Za wersję hybrydową trzeba zapłacić minimum 54 tysiące złotych.

Zobacz też: Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Używane: Kia Optima I (2010 - 2015) - podsumowanie

Kia Optima pierwszej generacji nigdy nie osiągnęła sukcesu w Europie. Czemu? Otóż auto tak naprawdę nigdy nie miało genu zdobywcy. Oczywiście nie psuje się zbyt często, jest przestronne i zazwyczaj dobrze wyposażone. Niestety niedociągnięcia jakościowe i dziwnie zestrojone zawieszenie nie zostały wybaczone przez wymagających klientów z segmentu D. Oczywiście to nie oznacza, że Optimy z drugiej ręki nie należy kupować. Używana Kia z pewnością znajdzie swojego konesera.

Kia Optima Fot. Kia

Kia Optima Fot. Kia

Używane: Kia Optima I (2010 - 2015) - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 24 zł
  • filtr powietrza - od 52 zł
  • filtr paliwa - od 85 zł
  • filtr kabinowy - od 55 zł
  • łańcuch rozrządu - od 261 zł
  • tarcza hamulcowa przód - 137 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 115 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 91 zł
  • łącznik stabilizatora - od 58 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 57 zł
  • amortyzator - od 280 zł
  • sprzęgło komplet - od 829 zł
  • koło dwumasowe - od 930 zł

Używane: Kia Optima I (2010 - 2015) - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

2,0 MPI

165 KM

9,5 s

210 km/h

9,3/7,0

1,7 CRDi

136 KM

10,3 s

202 km/h

6,1/5,1

2,0 Hybrid

190 KM

9,2 s

185 km/h

5,7/5,3

Kia Optima
Kia
Kia Optima
Kia
Kia Optima
Kia
Kia Optima Fot. Kia
Kia Optima Fot. Kia
Kia Optima Fot. Kia
Kia Optima - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Kia Optima - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Kia Optima - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Kia Optima - fotele
Moto.wieszjak.pl
Kia Optima - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Optima - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Optima - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Sprawdź, gdzie nie przejedziesz! Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa, objazdy. Ponad 500 blokad [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA