| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Audi A4 B8 (2008-2015) – typowe usterki

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015) – typowe usterki

Audi A4 B8 wciąż prezentuje się świetnie. Ale, czy to dobra oferta na rynku używanych? Jak jest z trwałością tego modelu?

Audi A4 generacji B8 wreszcie zrzuciło kraciastą flanelę i przestało być klasowym kujonem. Stało się typem przystojniaka, za którym uganiają się wszystkie dziewczyny w szkole. Mocno widoczna przemiana zagwarantowała Niemcom duże zainteresowanie ze strony klientów. Tylko czy zauroczenie z czasem nie przemieni się w serwisowy dylemat? To postanowiliśmy dzisiaj sprawdzić.

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Autor: Audi

Audi A4 od zawsze stylistycznie miało jeden problem. Było poprawne, całkiem eleganckie, ale w tym samym czasie do granic nudne. Twórcy modelu generacji B8 nie mieli wyjścia - musieli ten stan rzeczy zmienić. Inaczej auto mogłoby stracić dużo punktów w starciu z konkurencją, która stawała się coraz bardziej oryginalna i nowoczesna. Oczywiście aż do dnia prezentacji nie było wiadomo, w którą stronę pójdą zmiany. Dopiero podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w roku 2007 okazało się, że obrany kierunek jest niezwykle gustowny.

Na nadwozie Audi A4 generacji B8 można patrzeć z wielką przyjemnością. To samo dotyczy wersji sedan, jak i kombi czy Allroad. Szczególną uwagę przykuwają dwa akcenty. Po pierwsze linia boczna auta nietypowo dla całego rynku motoryzacyjnego wspina się ku… przodowi. Stosując ten zabieg projektanci optycznie zmniejszyli tył i nadali bryle dynamizmu. Po drugie ogromne wrażenie w momencie premiery robiły przednie reflektory z poprowadzoną niemalże przez środek LED-ową falą świateł do jazdy dziennej.

Po zajęciu miejsca w kabinie kierowca poczuje się jak w mniejszej wersji Audi A6 generacji C6. Inspiracja konsolą centralną większego brata jest wyraźnie widoczna. A to nie jest do końca złe. Gwarantuje bowiem Audi A4 całą masę elegancji i uporządkowania. Poza tym projektanci bardzo dobrze dopracowali zestawienia kolorystyczne, a materiały wykończeniowe z małymi wyjątkami są najwyższej jakości. Jakimi wyjątkami? Dla przykładu plastik użyty do obicia słupków potrafi trzeszczeć podczas jazdy zimą.

Zobacz też: Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015) - do ideału trochę brakuje…

Kabina pasażerska Audi A4 B8 jest prawie idealna. Prawie oznacza jednak kilka wad. Przede wszystkim na tylnej kanapie jest ciasno. Nie ma mowy o zabraniu na pokład trzech dorosłych osób. Przeciętnej wielkości są też bagażniki. Sedan zabiera od 480 do 962 litrów, a kombi od 490 do 1430 litrów. Nieco do życzenia pozostawia ergonomia. Na konsoli Niemcy umieścili dużą ilość przycisków. Te po pierwsze są jednak w części skutecznie zasłonięte przez gałkę zmiany biegów, a po drugie nie wykluczyły zastosowania mało intuicyjnego pokrętła do sterowania systemem multimedialnym.

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Autor: Audi

Audi A4 od zawsze słynęło ze skomplikowanego zawieszenia. W przypadku modeli generacji B8 inżynierowie przeszli jednak samych siebie. Wzorując się na większych limuzynach z Ingolstadt zastosowali wielowahaczowe resorowanie każdego z kół. Rozwiązanie gwarantuje komfort i zapewnia idealną trakcję. Niestety raczej słabo zdaje egzamin polskich dróg. A naprawa jest wyjątkowo droga. Dla przykładu komplet elementów potrzebnych do regeneracji zawieszenia przedniej osi kosztuje 2860 złotych. I to tylko w przypadku, w którym wybiera się zamienniki. Warto poszukiwać na rynku wtórnym modeli Quattro. Stały napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym spisuje się wyśmienicie na drodze.

Nie sposób jest opisać wszystkie wersje silnikowe Audi A4 B8. W końcu jest ich aż 20 i to też odliczając modele S4 i RS4. Opiszemy zatem najważniejsze. Królem oferty używanych Audi A4 bez wątpienia jest 2-litrowy silnik diesla. Można go znaleźć pod maską aż 70 procent egzemplarzy występujących w ogłoszeniach na polskich portalach. 60 procent z nich to wersja o mocy 143 koni mechanicznych. Model nietrudno uznać za optymalny wybór. Oferuje dobrą dynamikę - 9,4 sekundy do pierwszej setki oraz bardzo przyzwoite spalanie - 6,5 litra oleju napędowego w mieście. Bez większych trudności kupujący powinien jednak znaleźć również wariant o mocy 120, 136, 150, 170 i 177 koni mechanicznych.

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Autor: Audi

Podstawowa wątpliwość w przypadku silnika 2,0 TDI dotyczy awaryjności. Na szczęście w Audi A4 B8 były montowane wyłącznie wersje jednostki zasilane za pomocą listwy common rail. A to oznacza, że w stosunku do modeli korzystających z pompowtryskiwaczy, inżynierom udało się wyeliminować problemy z układem smarowania i doładowania oraz głowicą. Pozostał tylko jeden kłopot - filtr cząstek stałych w aucie eksploatowanym w mieście. Mimo wszystko motor jest godny uwagi i nie powinien się stać źródłem większych awarii, oczywiście pod warunkiem rozsądnego przebiegu auta.

Najpopularniejszy z benzyniaków jest 160-konny silnik 1,8 TFSI. Dzięki niemu A4 sedan osiąga pierwszą setkę w 8,6 sekundy. Niestety wyniki spalania niebezpiecznie wędrują pod granicę 10 litrów benzyny. Alternatywę może stanowić 211-konna wersja jednostki 2,0 TFSI. Wyższa moc zdecydowanie poprawia dynamikę jazdy - sprint do 100 km/h trwa tylko 6,9 sekundy. W tym samym czasie podwyższa zapotrzebowanie na paliwo. Mało komu udaje się bowiem utrzymać spalanie w mieście poniżej 10 litrów benzyny. Obydwa benzyniaki nie są wolne od wad. W silniku 1,8 TFSI występują usterka napinacza łańcucha rozrządu. Motor 2,0 TFSI potrafi z kolei spalać duże ilości oleju oraz znane są przypadki wypalania tłoków.

Zobacz też: Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015) - V6 TDI to moc z gwiazdką

Nie da się pominąć jeszcze dwóch silników. Mowa o 3-litrowym dieslu V6 i 3,2-litrowym motorze FSI. Duży ropniak stanowi niemiecką klasykę. Charakterystycznie klekocze i ma spory zapas mocy. 245-konna wersja rozpędza sedana do pierwszej setki już w 5,9 sekundy. Na jednostkę warto jednak uważać. Już po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów może rozciągnąć się łańcuch rozrządu. A jako że Audi zastosowało nie jeden, a cztery łańcuchy, koszt zakupu samych części przekracza 3 tysiące złotych. Rarytas stanowią A-czwórki napędzane wolnossącą V-szóstką o pojemności 3,2 litra. 265 koni mechanicznych daje satysfakcję, a dźwięk pracy jest powalający. Uwaga jedynie na cewki zapłonowe. Te szybko się przepalają.

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Autor: Audi

Listę awarii Audi A4 B8 otwierają dwie zautomatyzowane skrzynie. Przekładnia S-Tronic z dwoma sprzęgłami momentalnie zmienia biegi, a przy przebiegu na poziomie 200 tysięcy kilometrów zaczyna borykać się z awariami mechatroniki. W skrzyniach Multitronic znane są problemy ze sterowaniem elektronicznym. Poza tym niską trwałość mają łożyska przednich kół, żarówki reflektorów ksenonowych czy system zmywania kloszy świateł. Znane są też przypadki zawieszania się systemu multimedialnego - wtedy konieczna jest aktualizacja.

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

Dalsza część opisu używanego Audi A4 na następnej stronie

reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Koszty podatkowe – wyłączenia i ograniczenia (PDF)14.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

ratalnie.com

Ratalnie.com to marka należąca do Lloyd Financial. Jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na łatwo dostępne pożyczki gotówkowe opierające się na polskim kapitale.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK