REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników

Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników

REKLAMA

REKLAMA

Jakie są opinie użytkowników na temat używanej Hondy CRV III generacji? Czy fakt, że auto ma bardziej zaawansowaną konstrukcję od poprzedniczka nie wpłynął negatywnie na trwałość?

REKLAMA

Trzecia generacja wyniosła Hondę CR-V na wyżyny sprzedażowego sukcesu. Auta w momencie zalały Europę i Stany Zjednoczone. Karierę japoński SUV zawdzięcza przede wszystkim temu, że odrzucił surowy charakter i stał się codziennie użyteczny. Czy jednak przemiana nie zaszkodziła jego największej zalecie, a mianowicie bezawaryjności? Wszystko wskazuje na to, że kierowcy mogą spać spokojnie. Zresztą sprawdźcie nasz raport.

REKLAMA

Pierwsza dekada XXI wieku oznaczała, dla Hondy stylistyczną rewolucję. Ważnym przystankiem na jej drodze był rok 2006. To wtedy opadła kotara, a zza niej wyłonił się nowy CR-V. Klienci japońskiej marki byli zszokowani. SUV całkowicie odrzucił znane do tej pory kwadratowe kształty i klasyczny design. W zamian postawił na ostre krawędzie, obłą linię i ogromną dawkę wyrazistości. Zmiana wymagała przyzwyczajenia środowiska hondziarzy, ale bez wątpienia była dobrym krokiem. Nowoczesny design odpowiadał na potrzeby współczesnych kierowców i pozwolił modelowi na ogromy sukces.

Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl

Honda CR-V

REKLAMA

Kabina została zaprojektowana w dużo bardziej stonowanym stylu. Konsola jest oczywiście jak najbardziej nowoczesna, jednak bardzo daleko jej do kokpitu znanego chociażby z Civica ósmej generacji. Zegary są niezwykle czytelne, kierownica klasyczna, a panele sterujące uporządkowane. Dużym plusem kabiny Hondy CR-V III są wysokiej jakości materiały i spasowania. W efekcie plastiki na konsoli centralnej nie powinny trzeszczeć nawet zimą, a tapicerka foteli wytrzyma lata eksploatacji.

Wzorem poprzedników Japończycy nie zastosowali w CR-V tunelu centralnego oraz nie zapomnieli o praktycznych schowkach. Na szczęście poprawili jedną zasadniczą kwestię. A mianowicie zwiększyli ilość przestrzeni. SUV Hondy to auto prawdziwie rodzinne. Sprawdzi się zarówno podczas codziennych, miejskich wojaży, jak i dłuższych wyjazdów wakacyjnych. Szczególnie, że do dyspozycji pasażerów pozostaje przestronny kufer. Pojemność bagażnika wynosi bazowo 524 litry. Po złożeniu tylnej kanapy można ją zwiększyć do 1532 litrów.

Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników

Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników

Honda

Honda

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) - elektroniczne AWD wymaga dbałości

Japończycy chcieli, aby trzeci CR-V nie zapomniał o swoich korzeniach. Właśnie dlatego każdy model jest wyposażany w napęd na cztery koła. Oczywiście mowa o systemie sterowanym elektronicznie, w którym zazwyczaj siła silnika trafia na przednią oś. Dołączaniem tylnych kół zajmują się dwie pompy umieszczone przy dyferencjale. Rozwiązanie nie pozwala na intensywną jazdę terenową. Jest raczej opcją, mającą poprawić trakcję w trudnych warunkach drogowych. Układ AWD jest trwały, ale pod dwoma warunkami. Po pierwsze podczas dynamicznej jazdy poza asfaltem można szybko przegrzać pompy załączające tylną oś. Po drugie świętością jest wymiana oleju w układzie. Jej interwał to 40 tysięcy kilometrów.

Najpopularniejszym silnikiem spod maski Hondy CR-V pochodzącej z polskiego rynku wtórnego jest 2-litrowy benzyniak i-VTEC. 150 koni mechanicznych i 192 Nm dają gwarancję bardzo przyzwoitych osiągów. Motor rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 10,2 sekundy. Nieco gorzej wyglądają wyniki spalania. Jednostka jest wolnossąca, w związku z tym w mieście może spalić nawet 10,5 litra paliwa. Na szczęście kierowca Hondy będzie mógł oszczędzać na serwisie. W silniku nie psuje się praktycznie nic! Dodatkowo jest on wyposażony w bezobsługowy łańcuch rozrządu.

Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl

Honda CR-V

W tym momencie warto byłoby wspomnieć o 2,4-litrowym silniku i-VTEC. Jednostka była parowana z automatyczną skrzynią biegów, rozwija 170 koni mechanicznych i jest równie bezawaryjna jak mniejszy benzyniak. Niestety na polskim rynku wtórnym Hondy CR-V z tym motorem prawie nie występują. Pojawiają się sporadycznie i jeżeli tylko są w dobrym stanie technicznym, dosyć szybko znajdują nowych właścicieli.

Alternatywę stanowi motor wysokoprężny o pojemności 2,2 litra. To pierwszy silnik wysokoprężny w całości skonstruowany przez inżynierów Hondy. I trzeba przyznać, że Japończycy naprawdę się przyłożyli. Diesel jest piekielnie trwały. Przedwcześnie boryka się właściwie tylko z dwiema usterkami. Może dojść do zużycia łańcucha rozrządu lub zapchania filtra cząstek stałych. Reszta usterek charakterystycznych dla nowoczesnych diesli pojawia się, jednak nie wcześniej niż po pokonaniu 250 - 300 tysięcy kilometrów.

Zobacz też: Test Honda Civic Sport: facelifting to za mało powiedziane!

Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – trwałość silników Diesla

Dużo bardziej popularny na rynku wtórnym jest słabszy wariant silnika 2,2 litra. 140-konna jednostka rozpędza CR-Vkę do pierwszej setki w 10,3 sekundy. W cyklu miejskim Honda spala około 8 litrów oleju napędowego. Bardziej wytrwali poszukiwacze mogą zdecydować się na wersję o 10 koni mechanicznych mocniejszą. W tym przypadku czas sprintu do 100 km/h maleje do 9,6 sekundy. Jednocześnie zapotrzebowanie na paliwo pozostaje na identycznym poziomie.

Zobacz też: Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC

Duże wyzwanie czekało na inżynierów Hondy odpowiedzialnych za zawieszenie auta. Musieli bowiem wypełnić szereg wymogów. Auto miało się dobrze prowadzić, zaoferować komfort jazdy w mieście i sprawdzić się podczas prostych zadań wykonywanych na leśnych duktach. Przednią oś CR-V Japończycy konstrukcyjnie oparli o kolumny McPhersona. Z tyłu zastosowali układ wielowahaczowy. Mocno pracowali też nad środkiem ciężkości. Ten w stosunku do poprzednika udało się obniżyć aż o 25 mm. Honda zachowuje się statecznie na drodze, nie boi się nagłych manewrów, a ponadto jej resorowanie nie jest nadmiernie awaryjne. Najmniej trwałe są tanie w wymianie drążki kierownicze i gumy tylnego stabilizatora.


Honda CR-V III ma nowocześniejszą stylistykę od poprzedników, bardziej zaawansowane diesle i zmodernizowane zawieszenie. Mimo wszystko prace inżynierów nie zepsuły najważniejszej zalety auta, a mianowicie wybitnej bezawaryjności! Japoński SUV nadal psuje się bardzo rzadko, a lista charakterystycznych usterek jest krótka. Zdarzają się pojedyncze przypadki uszkodzenia przekładni kierowniczej. Z czasem może się zepsuć układ poziomowania ksenonów, drugi bieg w skrzyni manualnej potrafi haczyć, a pod chromowaną listwą na klapie bagażnika pojawia się korozja.

Trzecia odsłona Hondy CR-V ma już swoje lata. Model pojawił się na rynku dekadę temu. Z uwagi na wyjątkową trwałość i praktyczność ceny auta nie chcą jednak topnieć. Używanego SUV-a z Japonii nie można kupić dzisiaj za mniej niż 34 tysiące złotych. Egzemplarze najmłodsze - czyli eksploatowane od 5 lat - należy zapłacić nawet ponad 60 tysięcy złotych. CR-Vka jest zawsze dobrze wyposażona. Kupujący sporadycznie bowiem poprzestawali na bazowej klimatyzacji, 6 poduszkach powietrznych i radiu. Nierzadko na pokładzie auta znaleźć można nawigację satelitarną czy skórzaną tapicerkę.

Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl

Honda CR-V

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) - podsumowanie

Być może Honda CR-V III zaszokowała skostniałych hondziarzy. Mimo wszystko stanowiła dla japońskiej marki ważny krok w dobrą stronę. Stała się praktyczna, funkcjonalna, użyteczna na co dzień i nowoczesna. Przy tym wszystkim nie zapomniała oczywiście też o bezawaryjności. A dzięki temu zadbany egzemplarz CR-Vki z pewną historią i regularnie serwisowany będzie niemalże motoryzacyjnym pewniakiem!

Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl

Honda CR-V

Honda CR-V III (2006 - 2012) - ceny części zamiennych:

  • - filtr oleju - od 19 zł
  • - filtr powietrza - od 80 zł
  • - filtr paliwa - od 77 zł
  • - filtr kabinowy - od 35 zł
  • - zestaw łańcucha rozrządu - od 1500 zł
  • - tarcza hamulcowa przód - od 260 zł
  • - tarcza hamulcowa tył - od 192 zł
  • - klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 80 zł
  • - łącznik stabilizatora - od 55 zł
  • - końcówka drążka kierowniczego - od 70 zł
  • - amortyzator - od 314 zł
  • - sprzęgło komplet - od 780 zł
  • - koło dwumasowe - od 2704 zł

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Honda CR-V III (2006 - 2012) - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

2,0 i-VTEC

150 KM

10,2 s.

190 km/h

10,5/8,2

2,4 i-VTEC aut.

170 KM

9,8 s.

190 km/h

10,2/9,3

2,2 i-CTDi

140 KM

10,3 s.

187 km/h

8,1/6,7

2,2 i-DTEC

150 KM

9,6 s.

190 km/h

8,0/6,5

Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Honda
Honda
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Honda
Honda
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Honda
Honda
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Honda
Honda
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Honda
Honda
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Honda
Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    REKLAMA

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    REKLAMA

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA