REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Używana Skoda Super II generacji to interesująca oferta na rynku używanych. Auto jest ponadprzeciętnie przestronne ale nie jest pozbawione wad. Jakie są typowe usterki według opinii użytkowników?

Szefowie Grupy Volkswagena pękali z dumy w roku 2008 podczas prezentacji drugiej odsłony Skody Superb. W końcu ich dziecko wreszcie dojrzało! Chociaż nadal korzystało ze sprawdzonych rozwiązań znanych z niemieckich aut, wybrało swoją drogę. W ten sposób wreszcie wyszło z roli Passata dla ubogich, a stało się niskobudżetową limuzyną dla prawdziwego prezesa.

REKLAMA

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Stylistyka Skody Superb II budzi mieszane uczucia. Dobra informacja jest taka, że model w przeciwieństwie do swojego poprzednika zerwał z mocnymi odwołaniami do Passata. Na mocy czeskiej rewolucji zaczął poszukiwać własnej tożsamości. Nieco gorsza wiadomość dotyczy formy tej tożsamości. Projektanci zdecydowanie przesadzili z obłościami. Do tego postawili na majestatyczny przód, któremu w wersji sprzed liftingu brakuje wyrazistości. Na rynku funkcjonują dwa warianty nadwoziowe. Pierwszy jest trochę liftbackiem, a trochę sedanem. W wersji TwinDoor klapa bagażnika jest unoszona na dwa sposoby. Alternatywę stanowi klasyczne kombi.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Skoda

Jedną z największych zalet Passata dla Kowalskiego jest ilość przestrzeni w kabinie. Superb co prawda korzysta z tej samej płyty podłogowej co sedan Volkswagena, ma jednak aż o 60 mm większy rozstaw osi. Spora część dodatkowej przestrzeni została ulokowana zaraz przed siedziskiem tylnej kanapy. A to sprawia, że Skoda jest prawdziwą, niskobudżetową limuzyną. Przestronnej kabinie wtóruje jeden z największych bagażników w segmencie D. W sedanie liczy on od 565 do 1700 litrów. W kombi oferuje od 633 do 1865 litrów.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Skoda

Czesi nie chcieli komplikować stylizacji deski rozdzielczej Superba II. W efekcie konsola jest prosta i uporządkowana, ale też elegancka i ergonomiczna. Złych słów nie da się powiedzieć o jakości materiałów wykończeniowych. Plastiki są miękkie, spasowania elementów nie powodują trzasków podczas jazdy, a tapicerki bez przetarć wytrzymują duże przebiegi. Zaletą Skody jest często bogate wyposażenie. Modele używane nierzadko posiadają skórzane obicia foteli, nawigację satelitarną czy dobry system nagłośnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) - komfort i prowadzenie

REKLAMA

Inżynierowie wiedzieli, że na Superba ponownie zdecydują się głównie rodziny albo firmy. A te najbardziej na świecie cenią komfort. Kolumny McPhersona na przedniej osi i wielowahacze na tylnej miękko tłumią nierówności. Miękko oczywiście nie oznacza, że auto wychyla się w zakręcie. Skoda nadal zachowuje stateczność i prowadzi się pewnie. Zaletą zawieszenia jest trwałość. Elementy bez większych problemów wytrzymują przebiegi grubo przekraczające 200 tysięcy kilometrów.

Skoda Superb pierwszej generacji pełniła rolę biedniejszego kuzyna Passata. W drugiej odsłonie sytuacja uległa zmianie. Czeski model stał się ważnym graczem na rynku, co zachęciło kierowców do częstszego zaglądania na listę opcji. Dowód? Dzisiaj używane Superby są w jednej trzeciej przypadków napędzane topowym dieslem. 2-litrowy motor oferuje 170 koni mechanicznych i rozpędza sedana do pierwszej setki w 8,8 sekundy. Czy ma duży apetyt? Raczej nie. W mieście potrzebuje 7,7 litra, a poza miastem 4,8 litra paliwa.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Skoda

Numerem dwa w zestawieniu popularności jest 140-konny wariant diesla 2,0 TDI. W tym przypadku sprint do pierwszej setki trwa około 10 sekund, a apetyt na paliwo jest nieznacznie niższy niż w modelu o 30 koni mocniejszym. 2-litrowy diesel Grupy Volkswagena może być dobrym wyborem, jednak pod pewnym warunkiem. Należy unikać wersji 140-konnej montowanej na początku produkcji i wyposażonej w pompowtryskiwacze. Może ona oznaczać pękanie głowicy i zatarcia turbosprężarki. Po modernizacji motor otrzymał listwę common rail. Ta pozwoliła pozbyć się niemalże wszystkich wad jednostki.

Najpopularniejszym z benzyniaków jest silnik 1,8 TSI. 160-konny, doładowany motor rozpędza Superba II do 100 km/h w 8,6 sekundy. Jednostka ma jednak dwie wady. Po pierwsze spalanie - w mieście potrzebuje nawet 11 litrów na pokonanie stu kilometrów. Po drugie nie jest wolny od serwisowych problemów. Silnik 1,8 TSI zużywa olej. Jeżeli kierowca nie zorientuje się w porę, może doprowadzić m.in. do zatarcia wałków rozrządu. Dodatkowo wadliwy napinacz dosyć szybko może rozciągnąć łańcuch rozrządu.

Zobacz też: Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) - znajdziesz w niej legendarne 1,9 TDI

Pod maską Superba występował również legendarny diesel 1,9 TDI. 105-konny wariant jednostki był montowany na początku produkcji, a dzisiaj marginalnie występuje na rynku wtórnym. To oznacza, że znalezienie zadbanej Skody 1,9 TDI jest nie lada wyzwaniem, które dodatkowo niestety zostanie okupione rozczarowaniem. Czemu? Motor jest oszczędny, bardzo trwały, ale nie radzi sobie z dużą masą auta. Rozpędza czeskiego Passata do pierwszej setki dopiero po 12,5 sekundy.

Zobacz też: Test Skoda Yeti Joy 1.4 TSI 125 KM

W palecie występuje również diesel 1,6 TDI. Motor choć oszczędny i trwały, ma ten sam problem co 1,9 TDI. Po prostu jest zbyt słaby. Co z jednostkami benzynowymi? 1,4 TSI z pewnością stanowi opcję godną uwagi, jednak wyłącznie w wersji po modernizacji. Na jej mocy inżynierowie m.in. zamienili nietrwały łańcuch rozrządu na pasek. Do silnika 2,0 TSI można mieć właściwie tylko jedno zastrzeżenie - jest jeszcze bardziej paliwożerny od 1,8 TSI. Na szczycie oferty stoją modele napędzane 3,6-litrową V-szóstką FSI. 260 koni mechanicznych rozpędza Superba do setki w zaledwie 6,5 sekundy. Niestety marzenie o mocy szybko rozwiewa spalanie oscylujące w mieście w okolicy 15 litrów benzyny.


Superb II nie jest autem wolnym od wad. Nie powinien jednak psuć się na każdym kroku. Najpoważniejsze usterki zazwyczaj dotyczą skrzyń DSG. Te zmieniają przełożenia niezwykle szybko, jednak po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów miewają problemy z mechatroniką i sprzęgłem. Poza tym właściciele Superbów skarżą się na szybko palące się żarówki, uszkodzenia siłowników klapy bagażnika, usterki mechanizmów wycieraczek i przetarte wiązki elektryczne w systemie TwinDoor. W charakterze ciekawostki można też napisać, że w Skodzie szybko kończy się płyn do spryskiwaczy. Winne temu są spryskiwacze reflektorów, które podczas każdorazowego spłukiwania kloszy wylewają ogromne ilości cieczy.

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Skoda

Za używanego Superba drugiej generacji trzeba dzisiaj zapłacić minimum 31 tysięcy złotych. Modele najdroższe potrafią kosztować nawet 70 tysięcy złotych. Skoda dobrze trzyma wartość, a oferta rynkowa jest naprawdę szeroka. Podczas zakupu warto jednak pamiętać o wzmożonej uwadze. Superb zazwyczaj był kupowany do intensywnej eksploatacji. A ta mogła negatywnie odbić się na jego stanie technicznym.

Zobacz też: Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) - podsumowanie

Skoda Superb drugiej generacji wreszcie wyrwała się spod dyktatu Grupy Volkswagena. Oczywiście ma wiele wspólnego z Passatem, jednak przestała być jego kalką. Czescy inżynierowie wybrali z niemieckiego sedana najlepsze elementy, a następnie uzupełnili je własnym pomysłem na stylizację. Auto ma nieco „skwaszoną twarz”, jednak mimo wszystko nie brakuje mu też zalet. Przykład? Żaden inny model w segmencie D nie zaoferuje takiej przestrzeni w kabinie. W skrócie wielofunkcyjny i praktyczny to nowe imiona Skody.

Używana Skoda Superb II – ceny części:

  • - filtr oleju - od 36 zł
  • - filtr powietrza - od 53 zł
  • - filtr paliwa - od 79 zł
  • - filtr kabinowy - od 35 zł
  • - zestaw łańcucha rozrządu - od 821 zł
  • - zestaw paska rozrządu - od 420 zł
  • - tarcza hamulcowa przód - od 202 zł
  • - tarcza hamulcowa tył - od 133 zł
  • - klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 98 zł
  • - łącznik stabilizatora - od 38 zł
  • - końcówka drążka kierowniczego - od 44 zł
  • - amortyzator - od 195 zł
  • - sprzęgło komplet - od 869 zł
  • - koło dwumasowe - od 1047 zł
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Skoda

Skoda

Skoda Superb II - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,4 TSI

125 KM

10,5 s.

201 km/h

9,0/6,8

1,8 TSI

160 KM

8,6 s.

220 km/h

10,4/7,6

2,0 TSI

200 KM

7,8 s.

238 km/h

10,7/8,0

3,6 FSI V6

260 KM

6,5 s.

250 km/h

14,7/10,1

Skoda Superb II - dane techniczne - silniki Diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 TDI

105 KM

12,3 s.

195 km/h

5,2/4,3

1,9 TDI

105 KM

12,5 s.

190 km/h

7,3/5,7

2,0 TDI

140 KM

10,2 s.

207 km/h

7,5/5,9

2,0 TDI

170 KM

8,8 s.

222 km/h

7,7/5,8

Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
Skoda
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA