| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Volkswagen Polo V (od 2009) – co się psuje?

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009) – co się psuje?

Używany Volkswagen Polo V przyciąga wzrok elegancką i wciąż świeżą stylizacją. Jakie są opinie użytkowników? Czy to dobra propozycja na rynku wtórnym?

Podstawą dla Volkswagena Polo 6R stała się płyta podłogowa PQ25. To na niej inżynierowie Volkswagena poza Polo zbudowali m.in. Audi A1, Seata Ibizę i Toledo czy Skodę Fabię i Rapid. Nowe auto zostało szybko docenione przez międzynarodowych dziennikarzy. W roku 2010 zgarnęło dwie wielkie nagrody - Europejskiego Samochodu Roku i World Car of the Year.

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Autor: Volkswagen

Za projektem nadwozia Volkswagena Polo V stoi Walter de Silva. Ciężko jednak powiedzieć, że to najbardziej przełomowy model w portfolio tego twórcy. Hatchback choć ma harmonijną i całkiem nowoczesną linię karoserii, z całą pewnością nie oferuje stylistycznej rewolucji. Zachowawcze podejście jest niezwykle charakterystyczne dla niemieckiej marki, a w tym przypadku zostało dodatkowo połączone ze znanym wcześniej schematem. Nadwozie Polo jest mocno profilowane w kierunku Golfa.

Zobacz też: Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Obok nadwozia 3- i 5-drzwiowego w europejskiej sprzedaży pojawiła się również wersja CrossPolo. Auto choć za sprawą plastikowych nakładek na nadkola i dużych obręczy aluminiowych robi nieco terenowe wrażenie, z offroadem nie ma nic wspólnego. To standardowy model napędzany standardowymi silnikami i przekazujący siłę motoru wyłącznie na jedną oś.

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009) – większy od poprzednika

Polo piątej generacji zdecydowanie urosło w stosunku do poprzednika. Auto oferuje większą ilość miejsca dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Bagażnik ma pojemność od 280 do 952 litrów. Konsola prezentuje się dorośle - bardzo podobnie wyglądająca deska była stosowana m.in. w Golfie szóstej generacji. Ogromną zaletą małego Volkswagena jest też wysoka ergonomia oraz jakość materiałów wykończeniowych. Tapicerki są solidne, a plastiki w większości miękkie.

Volkswagena Polo daje szeroki wybór jednostek napędowych - w palecie pojawiło się prawie 20 silników. W modelach kupionych w polskich salonach najczęściej spotykany jest 1,2-litrowy, wolnossący trzycylindrowiec o mocy 60 lub 70 koni mechanicznych. Po usunięciu problemów z łańcuchem rozrządu występujących w poprzedniej generacji Polo, jednostka cieszy się wysoką trwałością. Niestety wiele do życzenia pozostawia jej kultura pracy, dynamika i oszczędność. Mocniejszy wariant rozpędza auto do pierwszej setki w 14 sekund, podczas gdy spalanie w mieście wynosi 8 litrów.

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Autor: Volkswagen

O wiele lepszy wybór stanowi 1,4-litrowy benzyniak o mocy 85 koni mechanicznych. Gwarantuje sprint ze startu do 100 km/h w niespełna 12 sekund. W tym samym czasie potrzebuje w mieście nieco ponad 8 litrów paliwa na pokonanie stu kilometrów. Co z jego trwałością? Najczęściej po kilku latach pada czujnik położenia wału oraz warto zimą uważać na zamarzające odmy olejowe. Poza tym to motor bezobsługowy, który dodatkowo bardzo dobrze współpracuje z instalacjami gazowymi.

Zobacz też: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009) - TSI to dobry wybór?

Popularnością w Volkswagenie Polo 6R cieszy się jednostka 1,2 TSI. 90-konny wariant rozpędza hatchbacka do setki w 10,8 sekundy i pali w mieście nieco ponad 6 litrów benzyny. Do małolitrażowego motoru zamontowanego w aucie używanym warto jednak podchodzić z rezerwą. Bardzo słabym punktem jest chociażby łańcuch rozrządu - może się rozciągnąć jeszcze przed przekroczeniem przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów. Poza tym wadliwe działanie elektroniki regulującej pracę silnika prowadzi do wypalenia tłoków, a problem ze sterowaniem turbiną skończy się wymianą modułu zawierającego i sprężarkę, i sterownik. Wszystkie problemy z trwałością motoru 1,2 TSI usunięto dopiero w 2012 roku. To wtedy m.in. łańcuch został zastąpiony paskiem.

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Autor: Volkswagen

Często spotykanym dieslem jest 1,2-litrowy silnik TDI o mocy 75 koni mechanicznych. Symboliczna pojemność w połączeniu z niską mocą sprawiają, że tak skonfigurowane Polo oferuje mizerną dynamikę jazdy. Sprint do setki trwa prawie 14 sekund. Cierpliwi kierowcy odbiorą jednak nagrodę na stacji benzynowej i w warsztacie. Spalanie w mieście to tylko 4,6 litra oleju napędowego. Dodatkowo silnik nie wymaga częstego serwisowania.

reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)
Używane: Volkswagen Polo V (od 2009)

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

TomTom

Założona w 1991 firma TomTom (AEX:TOM2) jest wiodącym na świecie dostawcą produktów i usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych ukierunkowanym na dostarczenie wszystkim kierowcom najlepszych na świecie rozwiązań nawigacyjnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK