| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Szósta generacja Volkswagena Passata szybko zdobyła popularność wśród polskich kierowców. Co ciekawe, mimo nie najlepszej opinii wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku samochodów używanych.

Volkswagen Passat B6 cieszył się dużym zainteresowaniem już od momentu debiutu w 2005 r. Nic dziwnego, jego poprzednik - model B5, mimo zaawansowanego wieku wciąż ma nieposzlakowaną opinię samochodu funkcjonalnego i trwałego.

Po latach obecności na rynku, sylwetka Passata B6 nadal prezentuje się świeżo. Niestety, opisywana generacja Volkswagena nie została tak dobrze zabezpieczona przed korozją, jak poprzednia, dlatego sporo egzemplarzy nosi pierwsze oznaki rdzy, zwłaszcza w okolicach uszczelek i listewek.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) - wnętrze

Punktem wyjścia dla projektantów było stworzenie prostego i funkcjonalnego kokpitu.

Trzeba przyznać, że zadanie to wykonali rewelacyjnie. Przedział pasażerski został wykończony materiałami bardzo wysokiej jakości, a poszczególne elementy przejrzystej deski rozdzielczej spasowano z dokładnością. Co więcej, spora część oferowanych na sprzedaż Passatów została wyposażona m.in. w kolorowy ekran nawigacji, co dodatkowo podnosi funkcjonalność i atrakcyjność przedziału pasażerskiego.

Lata eksploatacji nie robią wrażenia na bardzo wygodnych fotelach i tylnej kanapie. Trochę gorzej pod tym względem wypada tapicerka, zwłaszcza jej jasne odcienie, które bardzo często są pobrudzone trudno usuwalnymi plamami. Za to kierownica, przyciski kokpitu, czy wewnętrzne klamki drzwi w zdecydowanej większości przypadków nie noszą oznak nadmiernego zużycia.

Bagażnik Passata B6 ma objętość 565 l w wersji sedan oraz 605 l w wersji kombi.

Szósta generacja Volkswagena była oferowana w 4 wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline, Sportline i Highline. W podstawowej wersji auto wprawdzie miało pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, lecz niewiele więcej. W Sportline można było liczyć już m.in. na skórzane wykończenie kierownicy, komputer pokładowy, czy obniżone o 15 mm zawieszenie. W Passacie Highline standardem była skórzana tapicerka, system climatronic, czy 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5 (1996-2005)

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) - gama silnikowa

Paleta silników benzynowych w przypadku Volkswagena Passata B6 jest bardzo obszerna.  Najsłabszą jednostką jest 4-cylindrowy, 8-zaworowy silnik 1.6 o mocy 102 KM. Wprawdzie jego dynamika nie powala (od 0 do 100 km/h rozpędza się w 12,4 s) za przez prostą konstrukcję jest dość tani w eksploatacji i nadaje się do współpracy z instalacją LPG.  Pozostałe silniki wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, i to zarówno w wersjach wolnossących (FSI), jak i turbodoładowanych (TSI). Wybierając którąś trzeba się liczyć ze zwiększonymi kosztami eksploatacji i z tym, że zainstalowanie instalacji LPG będzie nieopłacalne.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 30.09.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Cymerman

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »