| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Szósta generacja Volkswagena Passata szybko zdobyła popularność wśród polskich kierowców. Co ciekawe, mimo nie najlepszej opinii wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku samochodów używanych.

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – która skrzynia biegów?

Volkswagen Passat B6 jest dostępny z dwiema rodzajami skrzyń biegów. Manualną, bądź zautomatyzowaną DSG. Wybór „automatu” jest obarczony sporym ryzykiem. Przede wszystkim, stopień skomplikowania tego świetnie działającego mechanizmu wymaga odpowiedniej dbałości (co 60 tys. km wymagana jest wymiana oleju – koszt ponad 500 zł). Co więcej, skrzynie DSG wymagają zazwyczaj poważnych napraw. Gdy ich przebieg zbliża się do 200 tys. km zużywa się mechatronika, a koszt naprawy może sięgnąć nawet kilku tysięcy złotych.

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – typowe usterki

Zaskakujące jest, że Volkswagen Passat B6 ma mniej skomplikowane zawieszenie niż jego poprzednik – model B5. Z przodu zastosowano kolumny McPherson. Z tyłu zastosowano konstrukcję wielowahaczową. Co prawda, tak jak w poprzedniku zastosowano elementy wykonane z aluminium, ale dzięki możliwości wymiany sworzni i silentblocków jego eksploatacja jest stosunkowo tania, a całość okazała się trwalsza niż w B5.

Problemy z silnikiem 2.0 TDI PD, usterki silników 1.4 i 1.8 TSI, czy potencjalne kłopoty ze zautomatyzowanymi przekładniami DSG to nie jedyne problemy, które mogą dopaść właściciela B6. Często powtarzającą się usterką jest awaria centralki reflektorów ksenonowych (wyposażenie opcjonalne) oraz – elektrycznego hamulca postojowego. Oprócz tego wielu użytkowników Passatów B6 miało problem z modułem blokady kierownicy.

Zobacz też: Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – usterki

Używany Volkswagen Passat B6 – co się psuje?

2.0 TDI PD: uszkodzone pompowtryskiwacze (oznaką tego są falujące obroty), wytarty wałek napędu pompy oleju(ryzyko zatarcia silnika), pęknięte głowice w silnikach

DSG: usterki sterowania w skrzyniach DSG przy przebiegu ponad 150 tys. km.

Hamulce: uszkodzenia elektrycznego hamulca postojowego.

Elektryka: awarie m. in. modułu blokady kierownicy oraz centralki ksenonów.

1.4 TSI i 1.8 TSI: awarie mechanizmu rozrządu

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – opinia

Volkswagen Passat B6 to bez wątpienia ponadprzeciętnie przestronny i komfortowy samochód. Jednak jego zakup jest obarczony dużym ryzykiem. Zdecydowana większość oferowanych na sprzedaż egzemplarzy wzbudza wątpliwości odnośnie rzeczywistego przebiegu.

Należy się wystrzegać wersji napędzanych przez dwulitrowego TDI z pompowtryskiwaczami. Nierozsądny będzie też zakup egzemplarza z dużym przebiegiem i przekładnią DSG. Warto mieć cierpliwość i wyszukać zadbanej jednostki z silnikiem 1.9 TDI i przekładnią manualną. Osoby, które chciałby cieszyć się na co dzień doskonałą pracą przekładni DSG, powinny szukać egzemplarzy z możliwie najmniejszym przebiegiem.

reklama

Aktualizacja: 30.09.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Podkarpackie Biuro Analiz Podatkowych

K. Pysz Kancelaria Doradcy Podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »