| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Szósta generacja Volkswagena Passata szybko zdobyła popularność wśród polskich kierowców. Co ciekawe, mimo nie najlepszej opinii wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku samochodów używanych.

Złą sławą głównie w okresie od 2007 do 2009 r. okryły się jednostki 1.4 TSI oraz 1.8 TSI, w których przedwczesnemu zużyciu ulegał łańcuch rozrządu. W tym okresie zwłaszcza w silniku 1.4 TSI Twincharger zdiagnozowano też wadliwy napinacz łańcucha, czy źle funkcjonujący radiator. Ponadto dochodziło do pęknięć tłoków i pierścieni.

Wśród opinii użytkowników pojawiają się pochlebne na temat jednostek 2.0 FSI o mocy maksymalnej 150 KM. Choć i w tym przypadku można trafić na egzemplarz, który będzie nie tyle usterkowy, co będzie zużywał zwiększone ilości oleju. Większych kłopotów nie sprawiają  najmocniejsze, sześciocylindrowe silniki 3,2 l i 3,6 l.

Ale w przypadku Volkswagena Passata B6, najczęściej spotykanym rodzajem napędu, są silniki Diesla. Zwłaszcza owiany złą sławą 2.0 TDI PD.

Jednostka występuje w dwóch wariantach mocy 140 i 170 KM i charakteryzuje się dość głośną pracą na wolnych obrotach, ale bardzo dobrą dynamiką i niskim zużyciem paliwa. Niestety, silnik ma poważne wady, które często narażają właścicieli na ogromne koszty.

Typowymi usterkami silnika 2.0 TDI PD są awarie pompowtryskiwaczy (w wersji 140-konnej elektromagnetyczne, które da się zregenerować; w wersji 170-konnej piezoelektryczne, które nadają się tylko do wymiany na nowe). Ponadto zdarzają się pęknięcia głowicy, awarie pomp oleju, które skutkują awarią turbiny, a w skrajnych przypadkach nawet zatarciem silnika.

Producent, w 2007 r., po kilku akcjach serwisowych zdecydował się zastąpić feralny silnik, nową jednostką – 2.0 TDI o identycznej mocy 140 KM, ale z układem common rail. Jednostki 2.0 TDI CR są znacznie trwalsze i nie przysparzają większych problemów podczas eksploatacji.

Dla oszczędnych fanów silników wysokoprężnych rarytasem będzie jednostka 1.9 TDI o mocy 105 KM. Charakteryzuje się ponadprzeciętną trwałością i niskimi kosztami eksploatacji. 

Silnik o mocy 105 KM przyspiesza do 100 km/h w 12 sekund, „spalając” przy tym średnio jedynie 5,6 l na 100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – który silnik wybrać?

W przypadku silnika benzynowego zdecydowanie najbezpieczniejszym wyborem jest albo podstawowy silnik 8-zaworowy lub jednostka 2.0 FSI o mocy 150 KM. Miłośnicy dynamicznej jazdy powinni skłonić się ku jednej z topowych wersji np. 3.2 VR6 o mocy 250 KM lub wersji 3.6 R36, wyposażonej w mocarny silnik o pojemności 3.6 i mocy 300 KM (dodatkowo skrzynia DSG i napęd 4x4). Jeśli w grę wchodzi zakup wersji z silnikiem wysokoprężnym faworytem jest silnik 1.9 TDI lub 2.0 TDI CR.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 30.09.2015

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

JSLegal Jankowki & Stroiński

Adwokacka Spółka Partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »