| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Toyota Auris (2007 – 2012) – usterki

Używana Toyota Auris (2007 – 2012) – usterki

Kompaktowe Toyoty od wielu lat uchodzą za auta pozbawione istotnych wad. Klienci docenili w nich przede wszystkim wysoki poziom niezawodności. Niestety do modelu Corolla przylgnęła łatka auta nudnego. W 2007 roku Toyota postanowiła zmienić nazewnictwo swoich przedstawicieli w segmencie C i od tej chwili wersje hatchback dostały przydomek „Auris”. Corollą została natomiast wersja sedan. Jak nowy-stary model został przyjęty przez rynek? Jakie usterki trapią Aurisa?

Używana Toyota Auris (2007 – 2012) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Toyota wprowadzając model Auris chciała zerwać z nudnym wizerunkiem poprzednika (Corolli). Zabieg ten udał się połowicznie. Mimo iż karoseria nowszego modelu jest zdecydowanie nowocześniejsza to wciąż daleko jej do francuskiej czy nawet niemieckiej konkurencji. Nadwozie jest stonowane i pozbawione ekstrawagancji. Dla niektórych to wada, dla innych zaleta. Wnętrze Aurisa również prezentuje się przeciętnie. Czarne plastiki, gdzieniegdzie ozdobione srebrnym plastikiem nie wyglądają zbyt oryginalnie. Materiały i spasowanie również nie są na wysokim poziomie.  Na szczęście wnętrze oferuje sporo przestrzeni dla kierowcy i pasażerów, a bagażnik mieści przyzwoite 350 litrów. Po powiększeniu przestrzeń wzrasta do ponad 1300 litrów. Ciekawie umieszczono lewarek ręcznej skrzyni biegów. Jest on umieszczony nieco wyżej niż w większości aut przez co jest bardzo poręczny. Obsługa urządzeń pokładowych, jak przystało na Toyotę, jest bardzo prosta.

Zobacz też: Używana Toyota Corolla E12: praktyczna i wygodna

89,90 złSamochody z klasą

Używana Toyota Auris (2007 – 2012) – technika

Konstrukcja zawieszenia Aurisa składa się z kolumn McPhersona z przodu oraz z belki skrętnej tylnej osi. Jest to rozwiązanie zdecydowanie bardziej trwałe i mniej kosztowne w ewentualnych naprawach niż układ wielowahaczowy. Mimo iż auto przez to nie prowadzi się tak precyzyjnie jak modele wykorzystujące układ wahaczy tylnej osi jak np. Focus to z punktu widzenia przyszłego nabywcy auta używanego jest to dobra wiadomość.

Gama silników prezentuje się bardzo przeciętnie i swą rozpiętością ustępuje europejskiej konkurencji. Montowane silniki benzynowe(moc, moment obrotowy, przyspieszenie 0-100 km/h, prędkość maksymalna):

  • 1.33 VVT-i (99-101 KM, 121 Nm – 13,1s, 175 km/h)
  • 1.4 VVT-i  (97 KM, 130 Nm – 13s, 170 km/h)
  • 1.6 VVT-i (124 KM, 154 Nm – 10,4s, 190 km/h)
  • 1.6 Valvematic (132 KM, 160 Nm – 10s, 195 km/h)
  • 1.8 Valvematic (147 KM, 180 Nm – 9,5, 200 km/h)
  • 1.8 HSD (136 KM - 11,4s, 180 km/h)

Podstawowe silniki benzynowe nie grzeszą osiągami. Zaledwie 13 sekund potrzebne na przyspieszenie do 100 km/h to kiepski wynik. Auris z silnikiem 1.33, bądź 1.4 nadaje się głównie do miasta. Odwdzięcza się za to umiarkowanym zużyciem paliwa – średnio 6,5 – 7 litrów na każde 100 kilometrów. Silniki 1.6 stanowią idealny kompromis między osiągami, a zużyciem paliwa (7 – 7,5 l / 100 km). Najmocniejszy motor benzynowe zużywa średnio ok. 8-8,5 litra benzyny w cyklu mieszanym, ale za to odwdzięcza się dobrymi osiągami. Na rynku dostępna jest także wersja hybrydowa oznaczona HSD. Zużywa niewiele paliwa - 5,5 litra w cyklu mieszanym.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Aktualizacja: 11.07.2013

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl

Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl

Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl

Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl

Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl

Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl

Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl

Personel i Zarządzanie189,00 zł
avatar

2013-10-29 16:35 Zgłoś

Planujecie Państwo zakup samochodu?Warto go dokładnie sprawdzić.I DLATEGO OFERUJĘ PAŃSTWU SWOJĄ POMOC.POMOC PRZY ZAKUPIE SAMOCHODU. MOJE DOŚWIADCZENIE???KILKANAŚCIE TYSIĘCY PRZEJRZANYCH AUT I ODBIORÓW TECHNICZNYCH.KILKANAŚCIE LAT NA RYNKU MOTORYZACYJNYM, W TYM KILKA LAT W ASO .NADZÓR NAD FLOTAMI POJAZDÓW ,NADZÓR NAD WYMIANĄ FLOT SAMOCHODÓW NOWYCH I UŻYWANYCH, ZAKUP SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIA Z WIELKOPOLSKI NA POŁUDNIE KRAJU, DLA NAJWIĘKSZYCH ODBIORCÓW SAMOCHODÓW.WERYFIKACJA STANÓW TECHNICZNYCH POJAZDÓW, KONTROLA DOKUMENTACJI, DOKONYWANIE ZAKUPU W IMIENIU ZLECAJĄCEGO ZAKUP.NADZOROWANIE PROCESÓW LIKWIDACJI SZKÓD KOMUNIKACYJNYCH W TYM: ODBIORY TECHNICZNE I KONTROLA JAKOŚCI WYKONANYCH NAPRAW LAKIERNICZYCH ZGODNIE Z NAJWYŻSZYMI NORMAMI.UDZIELAM RÓWNIEŻ FACHOWYCH PORAD JAK PRZYGOTOWAĆ SAMOCHÓD DO SPRZEDAŻY, EFEKT ?? SZYBSZA SPRZEDAŻ SAMOCHODU I UZYSKANIE WYŻSZEJ CENY. www.autodoradca.eu

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP23
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Ostatnio na forum

zobacz więcej »

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Joanna Hetman

Adwokat i radca prawny, ekspert w dziedzinie prawa autorskiego, pracy, handlowego i europejskiego.

Zostań ekspertem Infor.pl »